Ik heb een vintage plafondlamp waar 27 E14 lampjes in kunnen. Daar heb ik een LED-dimmer bij met fase-afsnijding met vermogen van 0-100 watt en 27 dimbare ledlampjes van elk 3,5 watt vermogen. Alle ‘hardware’ klopt volgens mij en toch flikkeren de lampjes als ik ze dim. Bij voluit niet, maar dan kun je een operatie uitvoeren, zo licht met 27 lampjes 😉
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik had eerst niet de juiste LED-dimmer (fase-aansnijding en laagste vermogen 5 watt), maar die is nu vervangen door een electriciën door de juiste LED-dimmer (fase-afsnijding en vermogen vanaf 0 ipv vanaf 5 watt). Ook heeft hij de dimmer afgesteld met het potmetertje. Hij weet ook niet wat het probleem is, maar zegt mogelijk de lampjes. Het zijn 27 dimbare Calex lampjes van 3,5 watt met 350 lumen. Ik ga niet zomaar wéér een vermogen uitgeven aan 27 andere lampjes als ik niet zeker weet dat dat het probleem is.
Wie oh wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen?
:strip_exif()/f/image/Zp8nf3yDCoSv2TAziSqFF3Wy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qt80AnGZ3J4w0aPV8sQ0kcdP.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik had eerst niet de juiste LED-dimmer (fase-aansnijding en laagste vermogen 5 watt), maar die is nu vervangen door een electriciën door de juiste LED-dimmer (fase-afsnijding en vermogen vanaf 0 ipv vanaf 5 watt). Ook heeft hij de dimmer afgesteld met het potmetertje. Hij weet ook niet wat het probleem is, maar zegt mogelijk de lampjes. Het zijn 27 dimbare Calex lampjes van 3,5 watt met 350 lumen. Ik ga niet zomaar wéér een vermogen uitgeven aan 27 andere lampjes als ik niet zeker weet dat dat het probleem is.
Wie oh wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen?
:strip_exif()/f/image/Zp8nf3yDCoSv2TAziSqFF3Wy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qt80AnGZ3J4w0aPV8sQ0kcdP.jpg?f=fotoalbum_large)
...
[ Voor 27% gewijzigd door marondijkslag op 10-11-2024 12:31 ]