Toonzaalmodel Panasonic TX-55MZ2000E

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-09 10:12
Ik zag een toonzaalmodel te koop van de Panasonic TX-55MZ2000E bij Krefel.
Standaard prijs was ergens rond de 2.200 EUR, en nu in aanbieding voor iets meer dan 1.400 EUR.

Nu heeft die natuurlijk daar bijna een jaar dag in dag uit aangestaan.

Mijn vragen :
- wat is de impact op de levensduur van het apparaat ?
- Is dit een interessante koop ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Anastanax Ik zou het niet doen. Zo'n tv heeft waarschijnlijk steeds dezelfde loops van video's afgespeeld in veel langere cycles dan je zelf in de huiskamer zou doen. Als er sprake is van retentie/burn-in is de kans met zo'n tv groter.

Mocht de prijs zo interessant voor je zijn, kun je het natuurlijk altijd overwegen, maar dan zou ik wel zwart op wit garanties van de winkel willen dat je voor de verwachte levensduur een goed product mag verwachten en niet dat ze na 8 maanden zeggen "ja sorry, dat wist u". Je kunt ook altijd op Black Friday wachten als je een goede deal voor een nieuwe tv wilt sluiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is OLED dus controleer dubbel goed op burn-in.
En kijk of deze TV een anti-burnin programma heeft o.i.d. en of die nog goed werkt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Even checken op burn-in en de uniformiteit in de beelmodus dynamisch, normaal en filmmaker, op YouTube kun je hiervoor testbeelden vinden. Zie je niets geks heb je imo een OK deal, wellicht dat je er nog 100 euro vanaf krijgt met onderhandelen.

De MZ2000E heeft een heatsink, maakt gebruik van pixel shift en voor OLED begrippen een relatief goede ABL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat trekt je zo aan deze Panasonic dan?
1400 euro voor een gebruikt model uit 2022, ik zou gaan voor nieuw.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Anastanax schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:44:

Mijn vragen :
- wat is de impact op de levensduur van het apparaat ?
Een jaar lang hele dagen aanstaan zal vergelijkbaar zijn met zo'n 3-4 jaar normaal gebruik. Dus dat is de impact.
- Is dit een interessante koop ?
€1400 voor een 55" OLED showmodel van 2 jaar geleden zou ik zelf niet overwegen. Er staan letterlijk tientallen 55" OLED-tv's in de Pricewatch voor €1400 of minder, en die zijn nieuw in doos.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou zeggen, ga uit van een te verwachten levensduur van 25000 branduren. Begin bij de marktwaarde van een nieuwe televisie, dat is dus niet €2200, want de televisie is al geruime tijd op de markt. Ik denk eerder €1600 of zoiets. Vraag de verkoper hoeveel branduren de televisie heeft (op te zoeken in het servicemenu) en trek het percentage van de levensduur af van die 1600. Bijvoorbeeld, stel de televisie heeft 5000 branduren, dan is een redelijke prijs een bedrag niet hoger dan (25000-5000)/25000 * €1600 = €1280
Pagina: 1