Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb de Elgato video capture aangesloten op mijn laptop,
Tijdje terug een oude Hi-8 camera aangesloten, dan heb ik wel beeld en geluid.
Maar als ik mijn oude VCC/Video 2000 recorder aansluit heb ik alleen geluid en geen beeld.
Iemand enig idee hoe dit kan?
p.s. als ik de recorder rechtstreeks op een TV aansluit heb ik wel beeld en geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:29
Leg eens uit hoe je dit precies aansluit allemaal, wellicht met foto’s van de aansluitingen. Het is nu een beetje gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmkBQgQgzM3LwG_fSTK8dp8xg2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J16q2zszx0nHD3J3BigbF0tl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpK8Vl6ImxS3yEGg9OK3NGptyyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWt26Nk0V4RZVbEGDFt5mD1s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De line-out 2 of av2 dient soms geactiveerd te worden inje menu.. daarnaast gebruik je in principe altijd AV1 voor video out als er slechts 1 device is aangesloten. Sluit de tulpstekkers daar even op aan (met een scartblokje). Als je geen scartblokje bij de hand hebt, ze zitten vaak ook nog bij de Nintendo Wii/Playstation 2/3 en dergelijke devices (in de doos).. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
Peter Honda schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:56:
Tijdje terug een oude Hi-8 camera aangesloten, dan heb ik wel beeld en geluid.
Maar als ik mijn oude VCC/Video 2000 recorder aansluit heb ik alleen geluid en geen beeld.
En als je de oude HI-8 camera aansluit (als je die nog hebt), heb je daarmee dan wel beeld op de Elgato?
Of een andere composiet/CVBS video bron?
Is er in de tussen tijd iets veranderd in je setup/installatie?
Let ook op dat je in de Elgato instellingen de juiste input hebt gekozen (Composiet/CVBS, niet S-Video) en dat het TV formaat goed staat op PAL B/G
Michael Knight schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:31:
De line-out 2 of av2 dient soms geactiveerd te worden in je menu.. daarnaast gebruik je in principe altijd AV1 voor video out als er slechts 1 device is aangesloten. Sluit de tulpstekkers daar even op aan (met een scartblokje). Als je geen scartblokje bij de hand hebt, ze zitten vaak ook nog bij de Nintendo Wii/Playstation 2/3 en dergelijke devices (in de doos).. :)
Die standaard scartblokjes die bij de oude Nintendo/PS zijn altijd SCART input blokjes voor naar de TV.
Je moet SCART uit hebben, meestal zit er dan een schakelaar op voor in/uit.
Maar er zou geen probleem moeten zijn om de A/V 2 uit aansluiting te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
Michael Knight schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:31:
De line-out 2 of av2 dient soms geactiveerd te worden inje menu.. daarnaast gebruik je in principe altijd AV1 voor video out als er slechts 1 device is aangesloten. Sluit de tulpstekkers daar even op aan (met een scartblokje). Als je geen scartblokje bij de hand hebt, ze zitten vaak ook nog bij de Nintendo Wii/Playstation 2/3 en dergelijke devices (in de doos).. :)
ik zal morgenavond is kijken of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
The_Doman schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:18:
[...]

En als je de oude HI-8 camera aansluit (als je die nog hebt), heb je daarmee dan wel beeld op de Elgato?
Let ook op dat je in de Elgato instellingen de juiste input hebt gekozen (Composiet/CVBS, niet S-Video) en dat het TV formaat goed staat op PAL B/G

[...]

Die standaard scartblokjes die bij de oude Nintendo/PS zijn altijd SCART input blokjes voor naar de TV.
ik heb diverse aansluitingen op mijn oude Sony SLV1000, maar ook veel instellingen. o.a. Pal en NTSC. Ik zal morgenavond is verder kijken en kijken of mijn oude Hi8 het nog wel doet, begin dit jaar wel beeld daarmee gehad tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Peter Honda schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:27:
ik heb diverse aansluitingen op mijn oude Sony SLV1000, maar ook veel instellingen. o.a. Pal en NTSC. Ik zal morgenavond is verder kijken en kijken of mijn oude Hi8 het nog wel doet, begin dit jaar wel beeld daarmee gehad tenminste.
Standaard video apparatuur hier gebruikt natuurlijk gewoon PAL.
NTSC of andere formaten komt alleen ter sprake bij import/buitenlandse tapes.
En dan nog zou je toch meestal nog iets van (verstoord/zwart/wit) beeld moeten kunnen zien.
Bij testen met je camcorder kan je ook het live camerabeeld gebruiken (als dat nog werkt) in plaats van tapes af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Peter Honda schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:56:
p.s. als ik de recorder rechtstreeks op een TV aansluit heb ik wel beeld en geluid.
Hoe had je de recorder eigenlijk aangesloten op je TV?
Via een SCART kabel of via de AV2 tulp stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

The_Doman schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:18:
[...]

[...]

Inderdaad, dat was ik helemaal vergeten. Lang geleden dat ik die blokjes gebruikt heb! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Peter Honda
The_Doman schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:42:
[...]

Hoe had je de recorder eigenlijk aangesloten op je TV?
Via een SCART kabel of via de AV2 tulp stekkers?
Ik ben er al achter, heb namelijk ff mijn eigen opgenomen videobanden gepakt en deze werken dus wel prima.
Wat is dan de reden?
Ik had geprobeerd 2 Japanse videobanden af te spelen, die doen het dus wel op TV nadat ik de videorecorder op NTSC heb gezet.
Alleen speelt de Elgato Video Capture dat dus niet af. Deze herkent het dus niet.
Jammer, maar misschien is daar wel een update voor te vinden.

• Peter Honda
Michael Knight schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:26:
[...]

Inderdaad, dat was ik helemaal vergeten. Lang geleden dat ik die blokjes gebruikt heb! :)
Ik ben er al achter, heb namelijk ff mijn eigen opgenomen videobanden gepakt en deze werken dus wel prima.
Wat is dan de reden?
Ik had geprobeerd 2 Japanse videobanden af te spelen, die doen het dus wel op TV nadat ik de videorecorder op NTSC heb gezet.
Alleen speelt de Elgato Video Capture dat dus niet af. Deze herkent het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Peter Honda schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:57:
Wat is dan de reden?
Aha, NTSC tapes. :)
Als het echt NTSC output zou zijn dan zou de Elgato dat toch wel moeten kunnen herkennen.
Maar waarschijnlijk speelt de VCR de tapes dan af in het zogenaamde PAL60 formaat.
Vrijwel alle Europese videorecorders hebben die functie "NTSC playback on PAL TV"
Voor echte NTSC output heb je dan een MultiNorm of echte NTSC VCR nodig.
PAL60 is altijd een lastig formaat om te capteren, veel recorders/capture kaarten kunnen daar niet mee overweg.

Maar wat ik lees heeft de Elgato wel ondersteuning voor PAL60.
Er staan aanwijzingen om de configuratie instellingen hiervoor aan te passen:
Elgato Video Capture: Bad video quality with NTSC tapes played on European VCRs or camcorders (PAL/SECAM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
En nu we het toch over die Elgato video capture stick hebben zijn deze video's wel nuttig.
Lees ook de reacties bij de video's.

YT VWestlife: Elgato Video Capture is RUINING the quality of your VHS tapes!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Elgato Video Capture is RUINING the quality of your VHS tapes!

Met deze tips kan je de kwaliteit toch wel wat verbeteren:

YT VWestlife: Tweaking the Elgato Video Capture (but it's still crap)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Tweaking the Elgato Video Capture (but it's still crap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
Dank je voor de Linkjes en uitleg, ik zal er binnenkort is in verdiepen. Misschien zondag als het toch slecht weer is. Als het goed is heb ik ergens trouwens ook nog zo'n Sony brander liggen, kan ik ook nog is proberen.
Pagina: 1