Hallo tweakers,
Ik heb even een vreemde vraag.
Is het normaal dat een r7 9800x3D nieuw, in een asus tuf gaming x670e wifi moederbord met nieuwste bios t.t.v schrijven in cinnebench r23 over de 95 graden Celsuis word.
Ter informatie:
Koeler is een AiO 240 mm 2 fan.
Bios is up to date.
Memory is 6000mts cas 30 Expo 1 enabled.
Alle andere bios en windows instellingen zijn stock.
Pbo is disabled in verschillende menu'tjes.
De cpu haalt met deze settings dus niet all core 5,225 sustained. En loopt over de 95 graden en throttled.
Met een ryzen master undervolt van -30 en stock settings loopt de cpu wel all core 5.225 en maximaal 76 graden.
In gaming loopt ie ook 5,225 all core zonder onderbreking en word ie niet warmer dan 51 graden gemiddeld over uren gamen.
Is dit normaal of begrijp ik echt te weinig van de cpu?
Ik heb even een vreemde vraag.
Is het normaal dat een r7 9800x3D nieuw, in een asus tuf gaming x670e wifi moederbord met nieuwste bios t.t.v schrijven in cinnebench r23 over de 95 graden Celsuis word.
Ter informatie:
Koeler is een AiO 240 mm 2 fan.
Bios is up to date.
Memory is 6000mts cas 30 Expo 1 enabled.
Alle andere bios en windows instellingen zijn stock.
Pbo is disabled in verschillende menu'tjes.
De cpu haalt met deze settings dus niet all core 5,225 sustained. En loopt over de 95 graden en throttled.
Met een ryzen master undervolt van -30 en stock settings loopt de cpu wel all core 5.225 en maximaal 76 graden.
In gaming loopt ie ook 5,225 all core zonder onderbreking en word ie niet warmer dan 51 graden gemiddeld over uren gamen.
Is dit normaal of begrijp ik echt te weinig van de cpu?