Mijn vraag
Dus naar aanleiding van het vorige probleem (zie Hoe noemt dit Win10 scherm?) ben ik wat gaan updaten (drivers/windows/...) en als laatste ben ik de bios gaan updaten.
eerst goed gelezen welke ik eerst moet doen en tot welk ik kon gaan >> https://www.asrock.com/mb...%20Pro4/index.us.asp#BIOS
De bios was origineel in 2018 de 3.00 volgens de sticker, maar ik had er blijkbaar al de 4.70 opgezet. Nu na te zien dus eerst de 5.50 erop en herstarten
> windows
> herstarten
> bios
> updaten naar 5.90, vermits dat de laatste is voor deze generatie
> herstarten en terug in bios wat dingen goed zetten zoals XMP, fTPM, Fan speeds.
> herstarten en hupla windows
Hier dan gezien dat windows nog altijd op 1909 blijft hangen ondanks dat de 22H2 zou geïnstalleerd moeten zijn. Dus nog eens herstarten en geen beeld meer en bootloop
Iemand nog ideeën?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor hardware zie boven in gekoppelde producten
PSU: uitvoering: Seasonic Focus Plus 550 Gold
SSD: uitvoering: Samsung 960 EVO 500GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ander stick geheugen (1 stickje van deze kit: uitvoering: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16Q-64GVK) dat wel booten blijft ie ook in bootloop hangen. Dat in elk ram slot
Dus naar aanleiding van het vorige probleem (zie Hoe noemt dit Win10 scherm?) ben ik wat gaan updaten (drivers/windows/...) en als laatste ben ik de bios gaan updaten.
eerst goed gelezen welke ik eerst moet doen en tot welk ik kon gaan >> https://www.asrock.com/mb...%20Pro4/index.us.asp#BIOS
De bios was origineel in 2018 de 3.00 volgens de sticker, maar ik had er blijkbaar al de 4.70 opgezet. Nu na te zien dus eerst de 5.50 erop en herstarten
> windows
> herstarten
> bios
> updaten naar 5.90, vermits dat de laatste is voor deze generatie
> herstarten en terug in bios wat dingen goed zetten zoals XMP, fTPM, Fan speeds.
> herstarten en hupla windows
Hier dan gezien dat windows nog altijd op 1909 blijft hangen ondanks dat de 22H2 zou geïnstalleerd moeten zijn. Dus nog eens herstarten en geen beeld meer en bootloop

Iemand nog ideeën?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor hardware zie boven in gekoppelde producten
PSU: uitvoering: Seasonic Focus Plus 550 Gold
SSD: uitvoering: Samsung 960 EVO 500GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ander stick geheugen (1 stickje van deze kit: uitvoering: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16Q-64GVK) dat wel booten blijft ie ook in bootloop hangen. Dat in elk ram slot
[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 09-11-2024 22:17 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag