Mechanische ventilatorbox met externe vochtsensor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:00
Ik heb een vraag over mechanische ventilatie. Ik woon in een tussenwoning uit 1983. Wij hebben sinds zo’n 8 acht jaar een mechanische ventilatiebox voor 2 slaapkamers (2 x30 m3), een badkamer (15 m3) en een toilet (2,3 m3). Nu merk ik dat er in de slaapkamers en in de badkamer best veel schimmelvorming is. Bij deze slaapkamers is de hele dag het raam open. Bij de badkamer hebben we een ventilatierooster constant openstaan. Wanneer we douchen en doen we ook de ventilatiebox op de hoogste stand aan. Verder is de ventilatiebox dag en nacht aan. Nu willen we een nieuwe ventilatorbox aanschaffen die wat beter zijn werk doet. Daarbij willen we in de badkamer een vochtsensor hebben zodat de ventilatorbox alleen in een hogere stand gaat wanneer het in de badkamer erg vochtig is. Wanneer het in de slaapkamers vochtig wordt, willen we niet wakker worden van een ventilatiebox die in een hogere stand komt. Wat zouden wij voor een ventilatiebox moeten kopen en is het mogelijk om een ventilatorbox te kopen met een externe vochtsensor. Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Ventilatierooster in de badkamer dicht, ventileren met warme lucht uit je huis. Slaapkamers alleen raam open als je daar slaapt, halfuurtje na het opstaan dicht doen.

Als je altijd je raam open hebt en verder niet stookt komt de temperatuur van je slaapkamer onder het punt waarop vochtige lucht gaat condenseren.