Inkjetprinters cartridge probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar inkjetprinter merken voor huis, tuin en keuken gebruik, waarbij als er een kleur op is, deze gewoon door kan printen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Momenteel in het bezit van een Epson, maar deze stopt met printen zodra 1 van de kleur cartridges op is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoeken, maar er staat bij alle merken en modellen over dit probleem niet veel vermeld.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat doen ze allemaal ter voorkomen van uitdrogen van de nozzles. Het enige dat je kan doen is een aangepaste cartridge gebruiken die doorgeeft dat deze nog vol is, uiteraard kan dat dus wel permanente schade geven (beetje afhankelijk van model/type).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:49
Overstappen naar laser

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Die gaan zonder kleur ook niet werken ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
Laser +1

Ik vermoed dat je huidige printer 1 kleur cartridge en 1 zwart cartridge heeft, is er 1 kleur leeg dan moeten de overige 2 kleuren mee vervangen worden. Daarom wil je liever een printer met een cartridge per kleur.
In de pricewatch kun je instellen wat het minimale aantal inktcartridges moet zijn. Daar 4 of hoger kiezen, dan heb je CMY in losse cartridges die afzonderlijk vervangen worden. Er bestaan printers met 6 of meer cartridges maar dat is misschien wat kostbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:45
Ik heb nog een HP Deskjet 950 staan die print gewoon altijd. Ook zonder inkt.
Hij is wel wat vergeelt, en heeft nog een parallele poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:58
Als je een inktjetprinter wilt kun je beter iets nemen als b.v. een Epson Ecotank, waarbij je zelf de inkt kan bijvullen als hij op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Neem een HP printer met Instant Ink abonnement. Krijg je netjes een nieuwe cartridge als hij droog is of over datum. Print je de ene maand minder, dan mag je die pagina’s meenemen naar de volgende (zit een limiet aan uiteraard).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
nelizmastr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:23:
Neem een HP printer met Instant Ink abonnement. Krijg je netjes een nieuwe cartridge als hij droog is of over datum. Print je de ene maand minder, dan mag je die pagina’s meenemen naar de volgende (zit een limiet aan uiteraard).
HP zal je dankbaar aankijken natuurlijk, zoveel mogelijk dingen met een subscription model, zodat je gegarandeerd veel te veel betaalt.

Tenzij je er voornamelijk foto's mee print, koop een (goedkope) laserprinter. Brother lijkt nog steeds het minst erg met al dit soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Wilke schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:25:
[...]

HP zal je dankbaar aankijken natuurlijk, zoveel mogelijk dingen met een subscription model, zodat je gegarandeerd veel te veel betaalt.

Tenzij je er voornamelijk foto's mee print, koop een (goedkope) laserprinter. Brother lijkt nog steeds het minst erg met al dit soort ongein.
Ik heb persoonlijk geen moeite om 3 euro te betalen voor deze dienst, dus laten we daar geen waardeoordeel aan hangen.

De goedkoopste kleurenlaser van Brother is 300 euro, dat is wel een verschilletje en allesbehalve goedkoop. Dan is deze van Ricoh een betere deal:

uitvoering: Ricoh P C200W

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Ik heb zelf een inkttank/ecotank printer van Epson. Nu in de aanbieding bij de mediamarkt met cashback voor uiteindelijk iets van 100euro. Kun je een paar duizend pagina's printen met een set flesjes en die zijn niet duur (iets van 30 a 40euro) en bij de action nog veel goedkoper (als je dat aandurft).

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 09-11-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
DukeBox schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:10:
[...]

Die gaan zonder kleur ook niet werken ;)
Die van mij wel, kan je de melding gewoon wegdrukken en print hij verder. (Met een melding onderin het scherm, dat de printkwaliteit kan verslechteren). Het kan dus de moeite waard zijn om dit na te vragen voor de actuele modellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Standaard wordt er vaak ook kleur gebruikt als je alleen maar zwart print.
Epson switch to black only

Door dat goed in te stellen kan je efficiënter gebruik maken van je cartridges.
Dat geldt ook voor andere merken printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
nelizmastr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:30:
Ik heb persoonlijk geen moeite om 3 euro te betalen voor deze dienst, dus laten we daar geen waardeoordeel aan hangen.
Fair enough, het waardeoordeel hangt bij mij meer hier:

https://www.reddit.com/r/...p_instant_ink_total_scam/

https://www.reddit.com/r/...f_warning_hp_instant_ink/

https://www.reddit.com/r/...instant_ink_subscription/

Dus, cancel je ooit? Hup, cartridges per direct geblokkeerd. Internet doet het een paar dagen niet? Vergeet printen.

En als je het niet aanneemt van Reddit, op zich een gezonde basishouding, hier de relevante quootjes rechtstreeks uit de voorwaarden:

https://instantink.hpconnected.com/us/en/terms

"You expressly allow HP to remotely change, patch, update or otherwise modify Your printer’s software, firmware or programming remotely, without notice to You, in order to provide the Service to You or to comply with applicable laws. HP uses data from web connected printers to optimize customer experience, reliability, and supply longevity. "

De meeste spyware is minder intrusive dan dit.

"If Your printer is not connected to the Internet, then the Subscription Cartridges (as defined in section d. below) will be disabled, and You will not be able to use them to print; however, You will continue to be charged for the Service as described in Section 7 (“Paying for Your Service”)."

Geen internet? Dan niet printen, maar uiteraard zeker wel betalen!

"When Your Service is cancelled for any reason, HP will remotely disable the Subscription Cartridges and You will no longer be able to print with the Subscription Cartridges."

Tot zover dit public service announcement, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
nelizmastr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:30:
[...]

De goedkoopste kleurenlaser van Brother is 300 euro, dat is wel een verschilletje en allesbehalve goedkoop. Dan is deze van Ricoh een betere deal:

uitvoering: Ricoh P C200W
Het is allang geen 3 euro meer, maar inmiddels 5 euro voor 50 pagina's per maand.

Toen het nog 3 euro was vond ik het nog interessant, inmiddels niet meer.
Pagina: 1