Ik ben op zoek naar een zelfbouw pc. Ik gebruik de pc voor:
- het maken van 3d tekeningen (sketchup, maar ben op zoek naar een beter/nauwkeuriger/meer branche standaard programma),
- games als Satisfactory, Planter Crafter, Timberborn etc
- verder gebruik ik het voor online boekhoudig, website design en de standaard dingen als e-mail, browsen en office programma's.
Ik heb nog geen budget in gedachten omdat ik eerst graag zou willen weten of ik nog iets kan met de huidige onderdelen, of dat deze hopeloos verouderd zijn.
Dit is het lijstje met spullen die ik gebruik:
Wat voor mij belangrijk is, is een betere koeling dan ik nu heb.
De kast blaast zijn hete lucht o.a naar beneden, tegen het bureau aan, wat niet zorgt voor een goede afvoer.
De kast heeft een fan aan de bovenzijde en aan de achterzijde. Maar heeft toch moeite met het koelen, de pc wordt gebruikt in Spanje, waar het zomers best warm kan zijn.
Ook het geluid dat de fans produceren is erg belangrijk. Ik ben behoorlijk te spreken over de aanwezige fans.
Ik sta open voor alle merken, types, maar vindt het wel leuk om hem zelf te bouwen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de lijst.
Het liefst zou ik de willen hergebruiken wat mogelijk is. Dus in de ideale situatie misschien alleen een nieuwe kast, maar ben bang dat sommige onderdelen te oud zijn.
- het maken van 3d tekeningen (sketchup, maar ben op zoek naar een beter/nauwkeuriger/meer branche standaard programma),
- games als Satisfactory, Planter Crafter, Timberborn etc
- verder gebruik ik het voor online boekhoudig, website design en de standaard dingen als e-mail, browsen en office programma's.
Ik heb nog geen budget in gedachten omdat ik eerst graag zou willen weten of ik nog iets kan met de huidige onderdelen, of dat deze hopeloos verouderd zijn.
Dit is het lijstje met spullen die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B450-A PRO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Monitors | Lenovo G27q-20 Zwart | € 0,- | € 0,- |
2 | Ventilators | NZXT F120P Zwart, 120mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilators | Thermaltake Toughfan 12 Zwart 2-pack, 120mm | € 26,95 | € 26,95 |
2 | Geheugen intern | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 26,95 |
Wat voor mij belangrijk is, is een betere koeling dan ik nu heb.
De kast blaast zijn hete lucht o.a naar beneden, tegen het bureau aan, wat niet zorgt voor een goede afvoer.
De kast heeft een fan aan de bovenzijde en aan de achterzijde. Maar heeft toch moeite met het koelen, de pc wordt gebruikt in Spanje, waar het zomers best warm kan zijn.
Ook het geluid dat de fans produceren is erg belangrijk. Ik ben behoorlijk te spreken over de aanwezige fans.
Ik sta open voor alle merken, types, maar vindt het wel leuk om hem zelf te bouwen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de lijst.
Het liefst zou ik de willen hergebruiken wat mogelijk is. Dus in de ideale situatie misschien alleen een nieuwe kast, maar ben bang dat sommige onderdelen te oud zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 09-11-2024 18:17 ]