Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrikbeeld
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02 22:49
Tweakers, mijn SolarEdge omvormer meldt sinds kort in de app “Installatie communiceert niet” terwijl hij wel data doorgeeft.

De voorgeschiedenis: Ik ben sinds 10 weken overgestapt van Ziggo naar Odido en dat heeft nooit goed gewerkt en lijkt steeds meer in te storten, totdat het deze week helemaal niets meer deed.
Odido geeft bij storing dan wel steeds een code om op de smartphone een hotspot in te stellen maar dan ga je niet je hele huis rond om overal de nieuwe SSID in te zetten, totdat deze week de fiber dus helemaal niets meer deed, we zitten dus langer aan die hotspot vast om te kunnen internetten.
Om herconfig van alle apparatuur te voorkomen dacht ik op een smartphone-hotspot de originele SSID en password te zetten. Dat werkte niet, pas na opnieuw invoeren van het password kwam de verbinding weer tot stand op bv. P1-meter, TV-Streamer, laptops, etc.

En zo dus ook op de SolarEdge omvormer. Maar de app geeft in de top van het scherm nu blijven de melding Installatie communiceert niet.
Wat heb ik eraan gedaan: Opnieuw invoeren password brengt dus wel de datastroom weer op gang maar de melding blijft. SSID vergeten en weer opnieuw ingeven helpt niet. Omvormer herstarten helpt niet.

Ik weet dat het een minor issue is, de data komt immers binnen, maar ik wil toch eigenlijk wel van die melding af.
Wie weet raad?

[ Voor 0% gewijzigd door schrikbeeld op 09-11-2024 16:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrikbeeld
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02 22:49
Ik heb dit probleem gemeld via chat aan SolarEdge en zij hebben het remote opgelost.
Na herstart van de app was de melding er niet meer.
Het schijnt te liggen aan “een probleem met monitoring” en je krijgt het niet zelf weg.