Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkieboi
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-08 08:44
Goedemiddag,

Ik wil al een tijdje de Ryzen 7 7800X3D als upgrade voor mijn pc. In juni 2024 was deze nog €329,-. Nu is deze al gestegen naar €499,-. Het is een zeer populaire CPU, dus een prijsstijging in verband met een grote vraag klinkt voor mij nogal gierig in de oren.

Ik heb al navraag gedaan wat de reden voor de sterke stijging is, zeker in zo'n korte tijd. Misschien wat pessimistisch, maar het lijkt alsof ze langzaam de prijs laten stijgen en dan tijdens Black Friday bijvoorbeeld iets verlagen om dan als "korting" aan te merken, wat ik wel jammer zou vinden.

Wat vinden jullie hiervan? Zeker in aanloop naar de 9800X3D blijft de prijs toch stijgen van de 7800X3D en het lijkt voor mij helaas op misbruik maken van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Wat maakt het uit wat wij hiervan vinden? Dat gaat niks veranderen aan de prijs.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkieboi
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-08 08:44
Ik wil graag anderen hun ervaring weten over dit soort "praktijken" om het zo even te noemen. Dit soort prijsstijgingen zouden niet moeten kunnen zonder goede reden. En die is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Makkieboi schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:24:
Ik wil graag anderen hun ervaring weten over dit soort "praktijken" om het zo even te noemen. Dit soort prijsstijgingen zouden niet moeten kunnen zonder goede reden. En die is er niet.
Waarom zouden verkopers jou een uitleg verschuldigd zijn waarom prijzen stijgen? Je hebt altijd de keuze om niet te kopen, je wordt nergens toe gedwongen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
Makkieboi schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:17:
Goedemiddag,

Ik wil al een tijdje de Ryzen 7 7800X3D als upgrade voor mijn pc. In juni 2024 was deze nog €329,-. Nu is deze al gestegen naar €499,-. Het is een zeer populaire CPU, dus een prijsstijging in verband met een grote vraag klinkt voor mij nogal gierig in de oren.

Ik heb al navraag gedaan wat de reden voor de sterke stijging is, zeker in zo'n korte tijd. Misschien wat pessimistisch, maar het lijkt alsof ze langzaam de prijs laten stijgen en dan tijdens Black Friday bijvoorbeeld iets verlagen om dan als "korting" aan te merken, wat ik wel jammer zou vinden.

Wat vinden jullie hiervan? Zeker in aanloop naar de 9800X3D blijft de prijs toch stijgen van de 7800X3D en het lijkt voor mij helaas op misbruik maken van de markt.
Zeer populair en prijsstijging, dat klinkt mij eerlijk gezegd meer als vraag en aanbod dan gierig ;)

Verder, tja... doe je hier niet zoveel tegen. Behalve verder zoeken naar een goedkoper alternatief of afwachten tot het weer goedkoper wordt. Of alsnog tot koop overgaan aangezien je het product zo te zien al een tijdje wil :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:00
Vraag en aanbod.
Intel had er ook nog een potje van gemaakt met hun CPUs.
Grote kans dat AMD de 7800X3D nog niet eens meer maakt aangezien de 9800X3D er is dus dan heb je ook nog schaarste.

Ik stond zelfs al te kijken van die 330 euro...

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Makkieboi schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:17:
Nee hoor, geen misbruik, is gewoon handel.
Wanneer er veel vraag is naar een (uitlopend) product dan wordt dat product schaarser en schaarste werkt prijsstijgingen in de hand.
Dat is zo bij koffie, huizen, goud en dus ook bij CPU's.
Had je 'm maar eerder moeten kopen.... :+

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is niet echt discussiewaardig. Prijzen zijn wat ze zijn, daar verander je niks aan.

Koop hem wanneer je hem nodig hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.