Je kent het wel, de bladeren vallen van de bomen.. de 13e maand komt er weer aan dus wat doe je dan? Juist .. een nieuwe pc bestellen! Laat ik vooropstellen dat ik niet bijster ambieer om hem zelf te bouwen dus de bestelling zal sowieso via een bekende shop lopen die hem ook kan bouwen (Alternate \ Azerty etc) Dit zal ongetwijfeld betekenen dat ik ansich duurder uit ben maar dat heb ik er voor over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, hobbymatig huis tuin en keuken gebruik. Geen spannende soft of hardware eisen wat dat betreft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €2000 daar zit echter nog wel wat rek in indien nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uitsluitend de monitor, dit betreft een Dell G2724D.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
RAM
Behuizing
SSD
CPU koeler
Voeding
CPU
GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua kast ben ik erg gecharmeerd van de Fractal Design North (kleur om het even) Dus deze dient er zeker te komen. De lovende reviews van de 9800X3D spreken ook voor zich dus deze heb ik ook genoteerd. Wat betreft de videokaart heb ik altijd NVIDIA gebruikt dus deze traditie mag doorgezet worden wat mij betreft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte! De huidige 'gaming' pc klinkt inmiddels als een oude koffie molen en daar wil ik graag z.s.m. vanaf. De Fractal kast in combinatie met heerlijk snelle maar ook stille hardware lijkt me een perfect uitgangspunt. Ruimte voor minimaal 2x een M2 SSD op het moederbord (windows configuratie \ opslag) Gedachte is nu een 2TB en een 4TB voor opslag.
Ga je overklokken?
De enige klokken waar ik over ga liggen in mijn horlogekist, nee dus.
Wat verwacht je van ons?
Straight forward advies voor een snelle maar stille gaming pc. Met name dankzij (voor mij..) erg op elkaar lijkende hardware zie ik door de bomen het bos niet meer (moederborden, voedingen etc)
Alle input is welkom en waardeer ik zeer
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, hobbymatig huis tuin en keuken gebruik. Geen spannende soft of hardware eisen wat dat betreft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €2000 daar zit echter nog wel wat rek in indien nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uitsluitend de monitor, dit betreft een Dell G2724D.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
RAM
Behuizing
SSD
CPU koeler
Voeding
CPU
GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua kast ben ik erg gecharmeerd van de Fractal Design North (kleur om het even) Dus deze dient er zeker te komen. De lovende reviews van de 9800X3D spreken ook voor zich dus deze heb ik ook genoteerd. Wat betreft de videokaart heb ik altijd NVIDIA gebruikt dus deze traditie mag doorgezet worden wat mij betreft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte! De huidige 'gaming' pc klinkt inmiddels als een oude koffie molen en daar wil ik graag z.s.m. vanaf. De Fractal kast in combinatie met heerlijk snelle maar ook stille hardware lijkt me een perfect uitgangspunt. Ruimte voor minimaal 2x een M2 SSD op het moederbord (windows configuratie \ opslag) Gedachte is nu een 2TB en een 4TB voor opslag.
Ga je overklokken?
De enige klokken waar ik over ga liggen in mijn horlogekist, nee dus.
Wat verwacht je van ons?
Straight forward advies voor een snelle maar stille gaming pc. Met name dankzij (voor mij..) erg op elkaar lijkende hardware zie ik door de bomen het bos niet meer (moederborden, voedingen etc)
Alle input is welkom en waardeer ik zeer
[ Voor 4% gewijzigd door Timv37 op 09-11-2024 12:16 ]