Vloerverwarming (met stadsverwarming) lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
In ons nieuwbouwhuis hebben we vloerverwarming met stadsverwarming. Het is een huis met 4 verdiepingen (incl. BG), waarvoor 2 verdelers zijn neergezet.

Nu wordt mijn vloer in de woonkamer o.a. helemaal niet warm. Ik ben naar de verdeler op de BG gelopen om te kijken wat ik daar zie. Ik zie de temperaturen op 20 graden blijven staan, terwijl ik aanvoer op max 40 heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KEBBSLvHfdG8mNAAG0lmPpMkMo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r8XNOTSlaqy9GGIdFhSeACD2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0rgjldBEdSHUyWSrPZP3l5o5Xs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jE91zRiY0WXZKicZQt1ZlqXP.jpg?f=user_large

Ik vraag me af waar het nu fout gaat. Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Staat die andere knop niet te hoog? Mij is hier (ook vloerverwarming met stadsverwarming) verteld dat ik de terugvoerknop (die met hele getallen) altijd een getal lager moet zetten dan de aanvoer. Zodat, in jouw geval water van 40 graden de vloer in gaat, en het weer terug gaat naar de verdeler als het 30 graden is. Een handleiding of goede uitleg heb ik overigens niet, dit is vanuit de verzameling wat warrige informatie uit de wijk hier :)

Dus dat ding wat op 5 staat zou ik op 3 zetten. Maar da's bij het verhaal dat wij hier gehad hebben, geen idee hoe jouw installatie precies werkt natuurlijk. Die temperatuur vind ik wel hoog. Wij hebben hem op 29 graden staan ofzo en die andere knop net onder de 2. Daarmee verwarmd de woonkamer van ons vrijstaand nieuwbouwhuis uit 2019 prima.

Bovenstaande kan een hoog klok klepel gehalte hebben :) Onze vloerverwarming werkt ook nog niet optimaal, hier moet ook nog een keer een monteur komen om het te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Is iemand hiermee de afgelopen winter nog wat verder gekomen?