Dag iedereen!
M'n oude Tweakers account is verwijderd wegens inactiviteit dus moest ik helaas snel een nieuwe aanmaken.
Ik heb in 2018 een desktop laten bouwen en die doet tot nu toe goed dienst. De laatste tijd gaat die wat trager. Ik doe aan gaming, wat video bewerking en verder is het mijn werk computer. Ik wil m gewoon wat sneller terug laten draaien, games terug sneller laten laden etc. en kreeg ik ook een melding dat ik geen upgrade kan doen van Windows binnenkort omdat mijn pc het niet zou aankunnen?
Hieronder post ik een screenshot van de onderdelen die ze er toen hebben ingestoken. Kan ik hier en daar een onderdeel laten vernieuwen en het meeste behouden? Dit leek me namelijk het grote voordeel van een desktop in 2018 dat ik geen totaal nieuwe moet bestellen.
Ik ben totaal niet meer op de hoogte in de hardware wereld dus wat zou ik kunnen laten zitten en welke onderdelen best vernieuwen?
1 x MSI Z370 PC PRO, socket 1151 moederbord
1 x MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G grafische kaart
1 x Crucial MX500, 500 GB SSD
1 x Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf
1 x Fractal Design Define S Black Window tower-behuizing
1 x Scythe Mugen 5 Rev.B cpu-koeler
1 x Intel® Core i7-8700K, 3,7 GHZ (4,7 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
1 x Corsair 16 GB DDR4-2133 Kit werkgeheugen, is dus 2x 8 GB
1 x be quiet! Dark Power Pro 11 650W, 650 Watt voeding
1 x Microsoft Windows 10 Pro 64bit software
Mocht er nog info nodig zijn hoor ik 't graag.
Heel erg bedankt.
Groeten
Sir.
M'n oude Tweakers account is verwijderd wegens inactiviteit dus moest ik helaas snel een nieuwe aanmaken.
Ik heb in 2018 een desktop laten bouwen en die doet tot nu toe goed dienst. De laatste tijd gaat die wat trager. Ik doe aan gaming, wat video bewerking en verder is het mijn werk computer. Ik wil m gewoon wat sneller terug laten draaien, games terug sneller laten laden etc. en kreeg ik ook een melding dat ik geen upgrade kan doen van Windows binnenkort omdat mijn pc het niet zou aankunnen?
Hieronder post ik een screenshot van de onderdelen die ze er toen hebben ingestoken. Kan ik hier en daar een onderdeel laten vernieuwen en het meeste behouden? Dit leek me namelijk het grote voordeel van een desktop in 2018 dat ik geen totaal nieuwe moet bestellen.
Ik ben totaal niet meer op de hoogte in de hardware wereld dus wat zou ik kunnen laten zitten en welke onderdelen best vernieuwen?
1 x MSI Z370 PC PRO, socket 1151 moederbord
1 x MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G grafische kaart
1 x Crucial MX500, 500 GB SSD
1 x Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf
1 x Fractal Design Define S Black Window tower-behuizing
1 x Scythe Mugen 5 Rev.B cpu-koeler
1 x Intel® Core i7-8700K, 3,7 GHZ (4,7 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
1 x Corsair 16 GB DDR4-2133 Kit werkgeheugen, is dus 2x 8 GB
1 x be quiet! Dark Power Pro 11 650W, 650 Watt voeding
1 x Microsoft Windows 10 Pro 64bit software
Mocht er nog info nodig zijn hoor ik 't graag.
Heel erg bedankt.
Groeten
Sir.
[ Voor 42% gewijzigd door Sir! op 09-11-2024 11:04 ]