Weet iemand toevallig hoe je achter het Novell admin password kunt komen stiekem? 
Alvast bedankt.
The Saint
Alvast bedankt.
The Saint
Verwijderd
Succes, aangezien je geen write of erase rechten hebt op de server. Public dir is alleen filescan en read voor gewone gebruikers..Op donderdag 13 september 2001 14:37 schreef saintp1800 het volgende:
Bedankt Flower-T, ik ga het bekijken!
The Saint
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Ik weet niet hoe het met NW3 zit, maar alle versies die met NDS werken (4 en hoger dus) hebben helemaal geen standaard wachtwoord... en ook geen bestanden die je kunt verwijderen trouwens.Op donderdag 13 september 2001 14:35 schreef Flowery-T het volgende:
Dus heb ik het een keer uitgezocht. De enige manier om het admin password van Novell te kraken is volgens mij een paar files deleten zodat je weer het standaar p/w krijgt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
bij novell 5 servers:Op donderdag 13 september 2001 14:35 schreef Flowery-T het volgende:
Helaas ben ik ook systeembeheerder en weet dat het heel vervelend is als er iemand in de systeemfiles van Novell gaat zitten.
Dus heb ik het een keer uitgezocht. De enige manier om het admin password van Novell te kraken is volgens mij een paar files deleten zodat je weer het standaar p/w krijgt.
edit:
nu je het weet kan de link ook wel weg
Verwijderd
kun je nog steeds weinig doen...Op donderdag 13 september 2001 17:17 schreef nicoprevoo het volgende:
Lijkt mij als je rechstreeks op de server zit dat je alles kunt zien... maar als je op workstation level zit niet natuurlijk
Verwijderd
da's burglar.nlm geloof ik maar daar moet je bindery voor hebben dacht ikOp vrijdag 14 september 2001 13:31 schreef da_sentinal_man het volgende:
lukt nie he ????
nou bij mij op school kan ik gewoon als Admin inloggen hoor ;-)
Je hebt altijd toegang tot de NDS, profiel van ADMIN downloaden, daarna de password kopieeren, netwerk sniffer aan en ff wachten tot admin inlogt, klaar is kees
maaruh als je op school zit kun je beter andere dingen doen, mijn icq is 22161097
Verwijderd
daarom wordt bijons het netwerk wel beheer door novell CNE gecertificeerde mensen en lukt je dat niet, geen profielen aanwezig van mensen die voor je op een werkstation hebben ingelogd.Op vrijdag 14 september 2001 13:31 schreef da_sentinal_man het volgende:
lukt nie he ????
nou bij mij op school kan ik gewoon als Admin inloggen hoor ;-)
Je hebt altijd toegang tot de NDS, profiel van ADMIN downloaden, daarna de password kopieeren, netwerk sniffer aan en ff wachten tot admin inlogt, klaar is kees
maaruh als je op school zit kun je beter andere dingen doen, mijn icq is 22161097
We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.
Verwijderd
pandora werk alleen voor 4.1x of 5.1 servers onder ipxOp vrijdag 14 september 2001 15:23 schreef DPG het volgende:
Er is geen standaard admin pasword.....
Het admin password wordt bepaald tijdens de install van elke 1e server voor een nieuwe tree....
en er is een tooltje heet pandora ofzoiets......
We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.
Verwijderd
In een NDS omgeving wordt altijd bindery geemuleerd. (Tenzij de systeembeheerder dit uitzet). De emulatie zal dan een plek in de NDS aanwijzen waar de objecten terecht komen. Als jij met burglar.nlm een administrator equivalent account aanmaakt komt dat op die plek terecht.Op vrijdag 14 september 2001 14:41 schreef beek402 het volgende:
[..]
da's burglar.nlm geloof ik maar daar moet je bindery voor hebben dacht ik
Verwijderd
precies daarom zet ik dat "standaard"uit!Op vrijdag 14 september 2001 15:54 schreef www.hadecom.nl het volgende:
[..]
In een NDS omgeving wordt altijd bindery geemuleerd. (Tenzij de systeembeheerder dit uitzet). De emulatie zal dan een plek in de NDS aanwijzen waar de objecten terecht komen. Als jij met burglar.nlm een administrator equivalent account aanmaakt komt dat op die plek terecht.
Dus.
Verwijderd
Verwijderd
Waar bij KPN gebruiken ze dan nog NDS? Ik kan bij ons geen NDS vinden.Op vrijdag 14 september 2001 21:33 schreef da_sentinal_man het volgende:
NAja, de meeste novells (ben er nog geen tegen gekomen die het dicht had) heeft altijd een aantal NDS objecten Read-Only staan. Als ik naar een willekeuring computer ga kan ik deze uitlezen.
Het gaat mij vooral om de printers, ze worden op adres gelockt, maar welke weet ik niet (kan ik nog niet zien) ik lees de NDS uit en weet welk adres het is. vervolgens ga ik op de printeraccount proberen in te logggen (op scholen heel handig)
Die hebben meer rechten, op 90% van de scholen kun je dan de NDS zodanig aanpassen dat je een admin kan worden.
Maar ik werk zelf bij KPN, en dat zit goed dicht, dus het kan wel.
BUT NOTHING LASTS FOREVER!