Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:34

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Het zal niemand ontgaan zijn dat er een wildgroei aan streamingdiensten is tegenwoordig. Veel te veel om ze allemaal te hebben... Welke abonnementen heb jij en waarom?

Laat ik zelf beginnen...

* Spotify Premium
Ik gebruik Spotify al jaren en luister dagelijks naar muziek en podcasts.

* NPO Start
Ik heb geen tv abonnement meer maar heb wel NPO Start omdat NPO ongeveer het enige is wat ik nog wel af en toe keek aan lineaire televisie. Er zijn ook wel interessante series en films, ik heb bijvoorbeeld heerlijk genoten van Klem.

* YouTube Premium
Tja. Wie haat er nou niet de ads op YouTube? Ik kijk best veel YouTube dus is het me de prijs waard om van die irritatie af te zijn.

* HBO Max
Deze zit een beetje op de schopstoel maar dan ben ik mijn levenslang 50% korting kwijt...

* Apple TV+
Deze heb ik drie maanden gratis gekregen, ik denk dat ik in die drie maanden een aantal leuke series ga bingen en 'm dan weer opzeg.

* Nebula
Een wat obscure streamingdienst waarop ik een jaarabonnement met korting heb. Voornamelijk genomen omdat creators zoals Abigail Thorn (Philosophy Tube) en Jessie Earl (Jessie Gender) erop zitten, maar ik heb daar ook Jetlag ontdekt, leuk entertainment.

* Dropout TV
Nog een obscure streamingdienst waar ik een jaarabbo met korting op heb genomen. Voornamelijk vanwege Dimension 20 (een heel leuke Dungeons & Dragons Actual Play serie) maar er is wel meer leuke content, vooral comedy en improv.

Streamingdiensten die ik wel gehad heb maar niet meer:

* Netflix
Jarenlang van genoten maar op een gegeven moment toch maar opgezegd. Ik sluit niet uit dat ik ooit weer een abo neem maar voorlopig ff niet.

* Amazon Prime
Een tijdje gehad maar viel tegen. De app was crappy, voor veel content moet je extra betalen, meh, er zijn meer vissen in de vijver.

* MUBI
Gratis proefabonnement op gehad. Leuke dienst met veel art house films en docu's, maar toch niet iets voor mij.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:55
- Spotify Premium
Via family. Dus lekker cheap en legaal. Echt veel gebruik ik het niet meer. Maar voor erbij prima.

- YouTube Premium
Ook via Family. Reclame’s heb ik nooit van gehouden. Alles op te vinden, van muziek tot how-to’s.

- Tidal
Hoge kwaliteit muziek (betreffende compressie en dergelijke). Helaas niet alles op te vinden. Desondanks houd ik hem toch aan.

- Netflix
Recent gedowngrade naar 2 schermen op full-HD. Prima voor mij en de kleine. Zie het verschil niet.

- Disney+
Via m’n ouders zolang het gaat. Leuke series en uiteraard af en toe een Disney klassieker.

- SkyShowtime
Ook een lifetime aanbieding. Prima prijs voor best leuke content (Tulsa King bv).

- Amazon Prime
Via een vriend. Nauwelijks maak ik er gebruik van. Vind content niet denderend en voor veel zaken moet je betalen. Zou als eerste op de schopstoel gaan, maar het is (nog) gratis.

- Videoland
Via Odido voor een paar euro per maand. Niet denderend. Gebruik het alleen voor wat programma’s zoals Bureau Maastricht en dergelijke.

- HBO Max
Ook een lifetime aanbieding. Prima content, maak er alleen weinig gebruik van. Maar voor die prijs l, laat maar lekker lopen.

- Hulu had ik, maar lukt niet meer helaas.
Jammer, veel oudere leuke series (ER, St.Elsewhere). Ja ik ben al zo oud.

[ Voor 77% gewijzigd door Incognitum op 08-11-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:26
Spotify
HBO (-50%)
SkyShowtime (-50%)
Videoland (iets van korting, was eerst €1,-)
Prime (betaalde content uitgezet)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyriel85 op 08-11-2024 22:34 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:00
Misschien leuk om bij dit topic een poll per streamingdienst te doen of je het hebt, niet hebt gehad en of je het ooit hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:17
Qobuz
NLZiet

Alleen voor de vrije dagen en zeg hem dan op: Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Wij hebben nu:
Spotify Premium Duo, al jaren.
Videoland, een paar jaar.

Net opgezegd na echt jaren:
Netflix (10/15 jr?)
Prime Video (5 jr)

In het verleden gehad:
HBO
NPO+
Beide kort.

Probleem vind ik de kosten i.c.m. het versnipperde aanbod.
Ik wil alles wel maar ik wil niet al die abonnementen betalen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen TV-abonnement aanwezig. Wordt gecompenseerd met:
* Netflix (Sinds 2014, basic)
* Disney+ (voor junior, sinds 2023)
* Spotify (Premium Individual)
* NLZiet

Net van de AppleTV verwijderd:
* Videoland (gebruikt met iemand anders z'n account)
* Prime Video (gebruikt met iemand anders z'n account)

Wat mij betreft kan Disney+ wel weg. Helaas ben ik niet de enige in huis die er iets over te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:06
- CineMember
Ben een liefhebber van moderne arthouse films, en dan zit je bij CineMember precies goed.

- Amazon Prime
Het was goedkoop en er staan wel een paar goeie films op. Ook vaak gratis bezorging. Toch zit ik er over te denken om deze op te zeggen, want het aanbod gaat achteruit en de laatste tijd kijk ik het nog amper. De DHL bezorging is ook vaak een ramp.

Ooit gehad:
- Netflix (paar jaar, maar aanbod sloot steeds slechter aan bij wat ik kijk)
- HBO Max (maandje, omdat ik 24 uur van Le Mans zonder reclame wilde kijken, staat verder echt totaal niks op dat mij boeit)
- NPO Plus (ik geloof 1 maand om laatste seizoen The Bridge te kijken)

Dus abonnement is voornamelijk CineMember.
Verder huur of koop ik regelmatig een film op Pathé Thuis, Amazon Prime of blu-ray (heb nu iets van 270 films en een paar series). Ondanks dat Pathé Thuis films niet in 24 fps afspeelt, heb ik toch de voorkeur om films daar te huren en kopen, al was het alleen al vanwege het aanbod en dat de dienst ingericht is zoals ik wil (lijst met aankomende films op datum, lijst met nieuwe op films, lijst met aanbiedingen). Bij Amazon Prime had je (wel enorm rommelig, zoals alles bij Amazon) voorheen ook wel zo'n soort lijsten, maar in al hun wijsheid zijn die verwijderd bij de UI update eerder dit jaar. Het is dat ik er al een aantal films op heb staan...

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Opsomtopics hebben weinig tot geen discussiewaarde. De bekende diensten zijn o derhand wel genoemd. Daarom doe ik deze op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.