Smiley zichtbaar binnen de [spoiler]-tags:

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:05
Bugje spreekt eigenlijk voor zich: Deze specifieke (non standaard) smiley is zichtbaar binnen de [spoiler]-tags:

Drumatiko in "[PC/Mac/Linux] Factorio"
Drumatiko schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:15:
spoiler:
uh-oh...
(Er zat een foutje in het leidingwerk zitten en bij het herstellen had ik een paar buizen leeggemaakt. Blijkbaar heb ik per ongeluk ook de bulk-opslag leeggemaakt vlak voor de reis😅 )
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 12:10

DaFeliX

Tnet Devver
Interessant probleem!

Ik realiseerde mij tot nu toe eigenlijk niet hoe gek het is dat een emoji (ofwel UTF8 smiley) kleur heeft die afwijkt van de tekst.
Omdat we bij een spoilertag de tekstkleur hetzelfde maken als de achtergrondkleur, en een emoji z'n eigen kleur heeft, is het dan wel logisch dat ie verschijnt. Er zijn een aantal oplossingen te bedenken:
  1. De tekstkleur op 'transparant' zetten. Hiermee zal de emoji ook transparant worden
  2. De emojikleur ook aanpassen in een spoiler
  3. Een andere manier bedenken om de spoilertekst te verbergen
Ik neig het meeste naar optie 2, omdat de impact hiermee 't kleinst is en ook technisch gezien het meest correcte lijkt. Het gedrag (bijvoorbeeld selecteren ipv klikken) voor de normale tekst is daarmee 'tzelfde, behalve dat je dan de emoji in 1 kleur ziet. Bovendien zit je hiermee met browsercompatibiliteit.

Optie 1 (tekstkleur op "transparant") zetten lijkt overigens nog beter te werken, en is qua compatibiliteit waarschijnlijk beter. Ook het selecteren van de tekst werkt met deze optie, en de emoiji is dan in kleur zoals je zou verwachten. Ik weet alleen niet of dit andere flows van gebruikers zou breken.

Hoe dan ook, ik gooi het hier in de groep om 'ns over na te denken. Maar ik denk dat als ik kijk naar de prioriteit van het probleem we hier niet snel iets mee gaan doen.

Toch enorm bedankt voor je melding, ik heb weer een hoop geleerd :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 20:22

Jorissie87

No diggity

DaFeliX schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:55:
Interessant probleem!

Ik realiseerde mij tot nu toe eigenlijk niet hoe gek het is dat een emoji (ofwel UTF8 smiley) kleur heeft die afwijkt van de tekst.
Omdat we bij een spoilertag de tekstkleur hetzelfde maken als de achtergrondkleur, en een emoji z'n eigen kleur heeft, is het dan wel logisch dat ie verschijnt. Er zijn een aantal oplossingen te bedenken:

1) De tekstkleur op 'transparant' zetten. Hiermee zal de emoji ook transparant worden
2) De emojikleur ook aanpassen in een spoiler
3) Een andere manier bedenken om de spoilertekst te verbergen

Ik neig het meeste naar optie 2, omdat de impact hiermee 't kleinst is en ook technisch gezien het meest correcte lijkt. Het gedrag (bijvoorbeeld selecteren ipv klikken) voor de normale tekst is daarmee 'tzelfde, behalve dat je dan de emoji in 1 kleur ziet. Bovendien zit je hiermee met browsercompatibiliteit.

Optie 1 (tekstkleur op "transparant") zetten lijkt overigens nog beter te werken, en is qua compatibiliteit waarschijnlijk beter. Ook het selecteren van de tekst werkt met deze optie, en de emoiji is dan in kleur zoals je zou verwachten. Ik weet alleen niet of dit andere flows van gebruikers zou breken.

Hoe dan ook, ik gooi het hier in de groep om 'ns over na te denken. Maar ik denk dat als ik kijk naar de prioriteit van het probleem we hier niet snel iets mee gaan doen.

Toch enorm bedankt voor je melding, ik heb weer een hoop geleerd :)
toon volledige bericht
Of optie 4: zo laten. Blijkbaar is dit een "issue" die al lange tijd aanwezig is en nu pas wordt opgemerkt. Emojis worden volgens mij niet heel vaak gebruikt, laat staan in een spoiler. En zelfs dan kun je je nog afvragen of dit iets is waarbij effort tegenover value opweegt.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 12:10

DaFeliX

Tnet Devver
Jorissie87 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:00:
[...]

Of optie 4: zo laten. Blijkbaar is dit een "issue" die al lange tijd aanwezig is en nu pas wordt opgemerkt. Emojis worden volgens mij niet heel vaak gebruikt, laat staan in een spoiler. En zelfs dan kun je je nog afvragen of dit iets is waarbij effort tegenover value opweegt.
Die optie houden we altijd open, maar goed dat je 't zegt want dat behoord zeker tot de mogelijkheden!

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Echter worden forum smilies wel fatsoenlijk verborgen in spoiler tags:
spoiler:
Smilies! :P :) *O* :+ |:(

Dus dat een UTF8 smiley wel zichtbaar is, is in mijn ogen een ongewenst gevolg en derhalve dus een bug.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 21:03
code:
1
filter: brightness(0);

Aan de CSS toevoegen voor .spoiler fixt het probleem voor mij :)

Ah, zit ook nog een .visible bij als die zichtbaar is, dus dan wordt het

code:
1
2
3
.spoiler:not(.visible) {
    filter: brightness(0);
}

[ Voor 43% gewijzigd door Mr. Jummy op 14-11-2024 10:03 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

crisp

Devver

Pixelated

We hebben uiteindelijk gebruik gemaakt van font-variant-emoji. Helaas werkt dat op dit moment alleen nog maar standaard in Chrome, maar als het goed is zullen andere browsers snel volgen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:29:
We hebben uiteindelijk gebruik gemaakt van font-variant-emoji. Helaas werkt dat op dit moment alleen nog maar standaard in Chrome, maar als het goed is zullen andere browsers snel volgen :)
Dat is niet echt handig. Mijn voorbeeld hierboven met de forum smileys zorgt er op Firefox 136 voor dat de smilies onzichtbaar blijven. Er blind vanuit gaan dat andere browsers zullen volgen is een gok en dat kan voor non-Chromium based browsers nog best lang duren, afhankelijk of ze de spec willen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hero of Time schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Dat is niet echt handig. Mijn voorbeeld hierboven met de forum smileys zorgt er op Firefox 136 voor dat de smilies onzichtbaar blijven. Er blind vanuit gaan dat andere browsers zullen volgen is een gok en dat kan voor non-Chromium based browsers nog best lang duren, afhankelijk of ze de spec willen implementeren.
Sterker nog, zelfs in Chrome 134.0.6998.35 (Officiële build) (64-bits) zie ik die smilies niet meer.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Dat is niet echt handig. Mijn voorbeeld hierboven met de forum smileys zorgt er op Firefox 136 voor dat de smilies onzichtbaar blijven.
Dat kwam door een foutje bij het rebasen; forum smileys werken nu ook weer goed :)
Er blind vanuit gaan dat andere browsers zullen volgen is een gok en dat kan voor non-Chromium based browsers nog best lang duren, afhankelijk of ze de spec willen implementeren.
Zowel Safari als Firefox hebben het al geimplementeerd achter een featureflag :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Dat kwam door een foutje bij het rebasen; forum smileys werken nu ook weer goed :)
Mooi, want ook URLs waren onzichtbaar (en daarbij zelfs onklikbaar!) geworden en zijn nu weer normaal.
[...]

Zowel Safari als Firefox hebben het al geimplementeerd achter een featureflag :)
Iets wat veel gebruikers, zelfs power users, niet zomaar inschakelen omdat het onbekend is. Maar wie weet dat het met een update standaard aan staat.

Pagina: 1