Ik heb sinds vorig jaar een warmtepomp, werkt op zich prima, maar ik gebruik nog de gewone radiatoren. In de woonkamer een 1800x450mm 21 en 1800x450mm 22. Ik moet in huis alle radiatoren (inclusief zolder en gang die anders nooit open staan) open hebben om op 37 °C Ta te kunnen draaien (en volgens mijn eigen DS18B20 meters gaat er eerder 33 °C het huis in). Daarmee loopt de temperatuur in huis nu (buiten 6 °C) zelfs een beetje op.
Ik wil met een lagere Ta draaien en dacht dat met 33 radiatoren te doen. De CV-man die hier toen ook de CV-kant van de warmtepomp heeft gedaan zegt "nee, dat gaat niet geweldig werken, je moet Jaga's plaatsen, heb ik ook, is geweldig".
Dus de vraag is Ja(ga) of nee? Wat vinden jullie daarvan?
De HyTools rekentool geeft voor een 1800x450 radiator bij 35/30/20 een vermogen van 326 W voor een 21, 393 W voor een 22 en 601 W voor een 33. Wat voor vermogen geeft een Jaga af bij dat soort temperaturen? Is daar een rekentool voor?
Ik wil met een lagere Ta draaien en dacht dat met 33 radiatoren te doen. De CV-man die hier toen ook de CV-kant van de warmtepomp heeft gedaan zegt "nee, dat gaat niet geweldig werken, je moet Jaga's plaatsen, heb ik ook, is geweldig".
Dus de vraag is Ja(ga) of nee? Wat vinden jullie daarvan?
De HyTools rekentool geeft voor een 1800x450 radiator bij 35/30/20 een vermogen van 326 W voor een 21, 393 W voor een 22 en 601 W voor een 33. Wat voor vermogen geeft een Jaga af bij dat soort temperaturen? Is daar een rekentool voor?
Signatures zijn voor boomers.