Refresh rate bij Samsung S9XX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanCamel
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Beste
Ik merk dat bij de hele Samsung S9XX serie (S95D als topmodel) een refresh rate van 100 Hz wordt aangegeven, maar volgens de website van Samsung kan hij tot 144Hz, waarom staat er dan 100 bij?
Alvast bedankt
S

Beste antwoord (via VanCamel op 08-11-2024 15:10)

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:06
Tweakers haalt de productgegevens uit verschillende bronnen. Deels automatisch uit o.a. icecat en deels met de hand of op basis van usersubmits. Beide toestellen zouden hun gegevens dus uit verschillende bronnen kunnen hebben gekregen, en daardoor verschillende informatie kunnen tonen.

Je hebt eigenlijk dus geen enkele garantie dat deze info correct is. Maar meestal klopt het gewoon, of zit het aardig in de buurt.

Als een tv in de pricewatch zegt 100hz te doen, maar jij een bron hebt die zegt dat ie in werkelijkheid 144hz doet, dan kun je helpen door op het 'verbeter productgegevens' knopje op een product zijn kenmerkenpagina te klikken.

Die 100hz is een veelgemaakte fout omdat dit vaak genoemt word in het promotiemateriaal voor de boomers, en dit ook de waarde is waarnaar de tv intern vaak de 50hz nederlandese kabeltv naartoe interpoleert.

--edit--

Btw, kijk ook uit met het filteren op die freesync range. Niet alle tvs hebben die gegevens goed vermeld staan. En mogelijk hoef je ook helemaal geen freesync, maar werkt HDMI-VRR ook voor jou. De HDMI standaard is een beetje een rommeltje wat dat betreft.

[ Voor 21% gewijzigd door NESFreak op 08-11-2024 17:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
VanCamel schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:16:
Beste
Ik merk dat bij de hele Samsung S9XX serie (S95D als topmodel) een refresh rate van 100 Hz wordt aangegeven, maar volgens de website van Samsung kan hij tot 144Hz, waarom staat er dan 100 bij?
Alvast bedankt
S
Dat is een verkooppraatje voor boomers en nog iets van vroeger toen de meeste TVs nog 50hz deden vanwege het PAL signaal. Ik durf te wedden dat elke tv die in de pricewatch claimt 100hz te ondersteunen, sowieso 120hz ook doet. 144hz is dan wel weer een uitzondering en word vaak als 'gaming' feature verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet elke S9XX input kan 144Hz aan.

Handleiding, pagina 196 en verder even lezen

[ Voor 112% gewijzigd door MAX3400 op 08-11-2024 14:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanCamel
Ik zal de vraag anders stellen. Bij de S95C (voorgang van de S95D voor zover ik begrijp) staat wel 144Hz, waarom bij de S95D niet?

S95C:
uitvoering: Samsung OLED S95C 55" Zwart
S95D:
uitvoering: Samsung S95D 55" Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:03
Staat er toch duidelijk bij wanneer je in de Tweakers-specs bij het gedeelte 'scherm' kijkt. Hierbij hebben ze het bij de S95D imo juist duidelijker benoemt/ onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanCamel
Akkoord, maar als je begint te filteren op hogere refresh rate, valt de D dus weg en de C niet, terwijl het feitelijk hetzelfde is, toch?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Tweakers haalt de productgegevens uit verschillende bronnen. Deels automatisch uit o.a. icecat en deels met de hand of op basis van usersubmits. Beide toestellen zouden hun gegevens dus uit verschillende bronnen kunnen hebben gekregen, en daardoor verschillende informatie kunnen tonen.

Je hebt eigenlijk dus geen enkele garantie dat deze info correct is. Maar meestal klopt het gewoon, of zit het aardig in de buurt.

Als een tv in de pricewatch zegt 100hz te doen, maar jij een bron hebt die zegt dat ie in werkelijkheid 144hz doet, dan kun je helpen door op het 'verbeter productgegevens' knopje op een product zijn kenmerkenpagina te klikken.

Die 100hz is een veelgemaakte fout omdat dit vaak genoemt word in het promotiemateriaal voor de boomers, en dit ook de waarde is waarnaar de tv intern vaak de 50hz nederlandese kabeltv naartoe interpoleert.

--edit--

Btw, kijk ook uit met het filteren op die freesync range. Niet alle tvs hebben die gegevens goed vermeld staan. En mogelijk hoef je ook helemaal geen freesync, maar werkt HDMI-VRR ook voor jou. De HDMI standaard is een beetje een rommeltje wat dat betreft.

[ Voor 21% gewijzigd door NESFreak op 08-11-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanCamel
Ik had gewoon gefilterd op de basis refresh rate, want zoveel ken ik er niet van. Lijkt me gewoon logischer (en eerlijker) om het hoogst haalbare daar te zetten. Het gaat me zeker niet over ergens een claim uit te halen hoor, gewoon zo eerlijk mogelijke concurrentie.
Pagina: 1