[PS5 Pro] Coil Whine / Zoemend Geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:51
Naar aanleiding van de nieuwe PS5 Pro die ik gisteren heb ontvangen, heb ik meteen wat PS5 Pro enhanced titels gekocht.

Toen ik eenmaal begon te spelen, merkte ik dat mijn PS5 Pro de beruchte coil whine geluiden aan het produceren was. Dit was voornamelijk te horen (zoals verwacht) wanneer intensieve games werden afgespeeld. Ga je terug naar het hoofdscherm, dan is het zo goed als verdwenen. De coil whine zou ik het beste kunnen omschrijven als een zoemend geluid dat samensmelt met het geluid van een blazende ventilator.

Hoewel mijn PS5 launch editie en PS5 Slim hier ook last van hadden, kon ik deze in principe niet horen vanaf mijn kijkafstand. De PS5 Pro maakt daarnaast ook constante high-pitched geluiden. Deze geluiden kan niet iedereen bij ons thuis horen, maar ik zeker wel. Het klinkt als een soort van gefluit. Het gefluit is niet constant, maar wordt om de 2-3 seconden met een milliseconde onderbroken.

Nu vraag ik me af of het zal uitmaken ingeval ik ervoor kies om deze te retourneren en een nieuwe te bestellen. Het lijkt eigenlijk wel een bekend probleem te zijn bij PlayStations, daar waar mijn Xbox Series X muisstil is.

Ervaren jullie dit ook?

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenBirdy op 08-11-2024 13:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 16:34
Ik lees op diverse fora meerder berichten van mensen met Coil whine. Er zijn er ook die het niet hebben, dus zal een kwestie van mazzel hebben zijn.

Dan kom je helaas in een ruilprocedure tot je er een hebt met een acceptabel niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 12:33

Dhrax

Prog Lord

Welkom in de wereld van snelle(re) hardware ;)

Coil whine komt enorm veel voor en is meer een kwestie van hit or mis. Retourneren geeft je niet de garantie dat je een terug krijgt die het probleem niet heeft. Daarnaast zullen ze ook niet veel op de plank hebben liggen want de kans dat je vlot een console terug hebt, bijzonder klein maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
Mijn PS5 Pro is gelukkig muisstil. Inmiddels diverse games geprobeerd, waaronder Gran Turismo, Spinnenman, TloU part I & II, BlackOps 6, FC25 enz…

Alleen als ik mijn oor dichtbij de Pro ter luisteren leg, dan hoor ik de ventilator zachtjes draaien in een constant tempo. Ik heb mijn console wel horizontaal geplaatst, om stofdeeltjes in de console zo veel als mogelijk te voorkomen.