Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
weet iemand waarom ik hier de waardes niet haal? deze crucial x9 pro 2tb zou 1000mb/s moeten halen volgens reviewsites. is dit een moederbordlimitatie? hij is met een usb-c kabel aangesloten. er draait verder niets op de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xox77Qli2Ft7UssICExcO5EmTa8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2eV13iIHNJD7zuSBi0l2tVu3.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 07-11-2024 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:58
Je getal "1000" is de maximale snelheid in optimale omstandigheden, dat haal je in de praktijk bijna nooit.
Jij meet een hele keten, inclusief een usbc kabel en wellicht nog een extra interface / elektronica.
Ik zou er blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Renault schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:49:
Je getal "1000" is de maximale snelheid in optimale omstandigheden, dat haal je in de praktijk bijna nooit.
Jij meet een hele keten, inclusief een usbc kabel en wellicht nog een extra interface / elektronica.
Ik zou er blij mee zijn.
dus er is verder niets mis mee? hoe komen die reviewsites dan aan 1050mb/s met crystalmark? hoe voeren ze die tests uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

franssie

Save the albatross

Farabi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 01:03:
[...]

dus er is verder niets mis mee? hoe komen die reviewsites dan aan 1050mb/s met crystalmark? hoe voeren ze die tests uit?
Waarschijnlijk zonder USB kabel en direct op het moederbord?

edit: en waarschijnlijk staat er in die test ook wel beschreven hoe die is uitgevoerd, maar soit, zonder link naar die test die je gelezen hebt kan ik dat niet beoordelen.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 08-11-2024 01:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 01:08:
[...]

Waarschijnlijk zonder USB kabel en direct op het moederbord?
Ik lees inderdaad dat al die ssd's die 1050mb/s beloven allemaal op dezelfde snelheid zitten als mijn foto. Waarschijnlijk testen die reviewsites in de meest ideale scenario's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Farabi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 01:10:
[...]

Ik lees inderdaad dat al die ssd's die 1050mb/s beloven allemaal op dezelfde snelheid zitten als mijn foto. Waarschijnlijk testen die reviewsites in de meest ideale scenario's.
En dat is logisch, anders zouden ze de USB kabels en controllers testen en niet de SSD's.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54
@Farabi Voor de duidelijkheid: usb != usb.
Een usb 3.0 poort heeft een theoretisch maximale transfer rate van 600MBps.
Je zou dus al minimaal een 3.1 poort moeten gebruiken waar verder niets aan de bus hangt om richting die 1000 te gaan.

Vroegah werd er ook nog bezuinigd op het aantal lanes dat de controller kreeg/deelde op het moederbord, geen idee of dat tegenwoordig nog speelt (vast wel).

Wel een beetje offtopic. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:23:
@Farabi Voor de duidelijkheid: usb != usb.
Een usb 3.0 poort heeft een theoretisch maximale transfer rate van 600MBps.
Je zou dus al minimaal een 3.1 poort moeten gebruiken waar verder niets aan de bus hangt om richting die 1000 te gaan.

Vroegah werd er ook nog bezuinigd op het aantal lanes dat de controller kreeg/deelde op het moederbord, geen idee of dat tegenwoordig nog speelt (vast wel).

Wel een beetje offtopic. :)
heeft een usb-c poort ook een rate van 600MBps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54
Farabi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:50:
[...]

heeft een usb-c poort ook een rate van 600MBps?
Usb-c is het type aansluiting. Dat zegt verder weinig en kan zelfs usb 2.0 zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 01:08:
[...]

edit: en waarschijnlijk staat er in die test ook wel beschreven hoe die is uitgevoerd, maar soit, zonder link naar die test die je gelezen hebt kan ik dat niet beoordelen.
ik zie ze met een kabel testen? maar het kan zijn zoals boven verteld dat ik een tragere usb-c poort heb op mijn laptop.

https://www.pcmag.com/reviews/crucial-x9-pro

YouTube: Crucial X9 and X10 Pro USB SSDs Review

YouTube: Crucial X9 vs X9 Pro vs X10 Pro: Portable SSDS Compared

[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 08-11-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:35
Je kan ook het model van de laptop delen of daar op zoeken. Daar staat vast ergens vermeld welke USB versie er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is een typische 5Gbps USB aansluiting, je hebt een USB behuizing, poort en kabel nodig die 10Gbps kan of sneller om de geadverteerde snelheid te halen.

USB C kan USB 2.0 tot 3.2 gen 382747 of welke BS ze er nu aan hangen zijn, dat zegt de connector helaas niet :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:13:
Dit is een typische 5Gbps USB aansluiting, je hebt een USB behuizing, poort en kabel nodig die 10Gbps kan of sneller om de geadverteerde snelheid te halen.

USB C kan USB 2.0 tot 3.2 gen 382747 of welke BS ze er nu aan hangen zijn, dat zegt de connector helaas niet :)
klopt, net op een andere laptop geprobeerd. daar haal ik lagere waardes. het heeft dus met de ingang van de laptop te maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:05
franssie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 01:11:
[...]

En dat is logisch, anders zouden ze de USB kabels en controllers testen en niet de SSD's.
Het gaat hier om een externe SSD, met een USB-aansluiting. Die wordt gewoon via een USB-poort getest.

@Farabi Sowieso worden SSD’s bij een review leeg benchmarked. Die van jou is 38% gevuld.

Vergelijk het met een huis in een straat in een wijk.

Als je de huizen wilt vullen in een lege wijk, kun je alles gewoon volproppen.

Als er in sommige huizen al mensen wonen, dan moet je eerst die mensen uit hun huis halen en daarna kun je roepen dat iedereen een huis moet zoeken.

Bovendien wordt de cache die de SSD gebruikt waarschijnlijk kleiner, waardoor hij eerder naar zijn steady-state terugvalt. (Hij kan sneller in de cache schrijven dan buiten de cache.)

Analogie: als je 100 huizen hebt, krijg je daar het snelste 100 mensen in door iedereen een huis toe te wijzen, ook al passen er wel 3 per huis. Als je er 3 per huis doet, dan moet je voor allemaal ook weer aangeven in welke kamer ze komen.

Een SSD gooit er dus eerst 1 per huis en als er geen mensen meer bijkomen, dan gaat hij zorgen dat er netjes 3 mensen per huis komen zodat er weer huizen vrijkomen om snel mensen in te kunnen zetten.

Als echter de lege huizen op zijn, dan moet hij dus eerst weer de 1-mens-huizen leeghalen om die huizen netjes met 3 personen te vullen.

[ Voor 60% gewijzigd door White Feather op 08-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

White Feather schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:25:
[...]

Onzin.

Het gaat hier om een externe SSD, met een USB-aansluiting. Die wordt gewoon via een USB-poort getest.

Uiteraard wordt er dan een 10 Gbit USB-poort gebruikt en een kabel die ook 10 Gbit aan kan.

Dacht je dat ze de behuizing openbraken en dan hopen dat er een m2-SSD inzit?
Ik had inderdaad gemist dat het een externe SSD was :o

Pagina: 1