Toon posts:

Html video werkt niet op Apple device

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Ik heb een mp4 video op mijn website: https://workandtravel.app maar die doet het niet op een Apple device.

Nu heb ikzelf geen Apple producten dus heb ik een online tester gebruikt. Echter, de pagina is wit en er komt wel een play button, als ik daar op klik gebeurt er niets.

Iemand een idee hoe ik Apple kan ondersteunen? Gebruik het video element.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:09
op mijn apple (mbpro m1) werk het binnen firefox normaal, maar binnen safari weer niet. het is dus een eigenaardigheid van safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Werkt de download ook?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:27

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat het komt door de gebruikte video codec. VLC zegt dat je de AV1 codec gebruikt. Deze werkt op Apple devices alleen op apparaten met een hardware decoder daarvoor, o.a. de iPhone 15. Dit zegt CanIUse.com. Op mijn 13 Pro Max zie ik inderdaad een wit scherm.

Je zal dus een meer gangbare codec moeten gebruiken.

Edit: ik snap niet helemaal de naamgeving van codecs. Bij nader inzien zegt VLC "avc1", maar ik heb geen idee of dat anders is dan "AV1". Maar desalniettemin is de gebruikte codec wel een logische verklaring hiervoor.

[ Voor 23% gewijzigd door TommieW op 08-11-2024 13:19 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TommieW schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:17:
Ik denk dat het komt door de gebruikte video codec. VLC zegt dat je de AV1 codec gebruikt. Deze werkt op Apple devices alleen op apparaten met een hardware decoder daarvoor, o.a. de iPhone 15. Dit zegt CanIUse.com. Op mijn 13 Pro Max zie ik inderdaad een wit scherm.

Je zal dus een meer gangbare codec moeten gebruiken.

Edit: ik snap niet helemaal de naamgeving van codecs. Bij nader inzien zegt VLC "avc1", maar ik heb geen idee of dat anders is dan "AV1". Maar desalniettemin is de gebruikte codec wel een logische verklaring hiervoor.
AVC is h.264, maar de gebruikte encoderinstellingen kunnen nog steeds uit maken.

Ik zie er in de eerste instantie niet direct iets mis mee om eerlijk te zijn. De video speelt ook gewoon in Quicktime maar Safari weigert inderdaad. Re-encoden met meer compatibele instellingen moet helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 08-11-2024 13:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit met Windows gedaan via print screen en dan clipchamp. Zal eens kijken of er codec keuze is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De ervaring is voor mij op Windows 11 met Chrome sowieso niet lekker; ik kan niet zoeken in de video terwijl deze nog aan het laden is. Ik heb zelf ervaring met het maken van HLS en DASH renders maar lees dat MP4 dit wel zou moeten kunnen met bepaalde settings, misschien de moeite waard om even te checken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu griep en koorts, bedankt voor de tips kerels
Pagina: 1