Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaboy1980
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-04 00:39
Een filmpje waarbij iemand direct met een laser in de lens schijnt kan schadelijk zijn voor de cameralens maar is het kijken naar dit filmpje achteraf ook schadelijk voor de ogen?

Ik weet dat het filmen van de zon of een lasboog niet schadelijk is voor de ogen omdat de telefoon die schadelijke beelden niet kan overdragen maar geldt dit ook voor een laserstraal?

Beste antwoord (via Kawaboy1980 op 08-11-2024 14:14)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie hetzelfde als filmpje maken van een kampvuur, voel je bij het terugzien dan ook de warmte? Nee, jouw telefoon is technisch niet in staat 'warmte' door te geven, net zoals het geen laserlicht kan weergeven.

Hoewel een laser in de basis ook gewoon licht is, wordt het licht zelf door de lenzen ongevormd tot een bundel, iets wat jouw telefoon technisch niet kan reproduceren. Het enige wat jouw telefoon kan doen is weergeven zoals de lichtsensoren van je camera het originele licht hebben waargenomen (waar dus al 99% van de gevaarlijke aspecten worden gelimiteerd), met de beschikbare 'hardware' dat hij heeft en daar zit geen hardware in om een laserlicht te reproduceren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

nee joh. De intensiteit is allang afgekapt door de sensor van de camera (evt ten koste van die sensor), en daarbij kan je scherm nooit die intensiteit voor schade aan je ogen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kawaboy1980 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:11:
Een filmpje waarbij iemand direct met een laser in de lens schijnt kan schadelijk zijn voor de cameralens maar is het kijken naar dit filmpje achteraf ook schadelijk voor de ogen?

Ik weet dat het filmen van de zon of een lasboog niet schadelijk is voor de ogen omdat de telefoon die schadelijke beelden niet kan overdragen maar geldt dit ook voor een laserstraal?
Nee.

Ja.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaboy1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaboy1980
Gaat om bovenstaand filmpje. Bedankt voor de reacties zover. Maakte me al.zorgen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie hetzelfde als filmpje maken van een kampvuur, voel je bij het terugzien dan ook de warmte? Nee, jouw telefoon is technisch niet in staat 'warmte' door te geven, net zoals het geen laserlicht kan weergeven.

Hoewel een laser in de basis ook gewoon licht is, wordt het licht zelf door de lenzen ongevormd tot een bundel, iets wat jouw telefoon technisch niet kan reproduceren. Het enige wat jouw telefoon kan doen is weergeven zoals de lichtsensoren van je camera het originele licht hebben waargenomen (waar dus al 99% van de gevaarlijke aspecten worden gelimiteerd), met de beschikbare 'hardware' dat hij heeft en daar zit geen hardware in om een laserlicht te reproduceren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik zou mij eerder zorgen maken over hoe schadelijk YouTube Shorts voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Een laserstraal kan ook op een beeldscherm niet meer licht geven dan het beeldscherm en is dus onschadelijk.

Het zou wel de lens van de camera kunnen beschadigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 08-11-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:37
Ernemmer schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:26:
[...]

Sterker nog; die kans is vrij groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Een laserstraal kan ook op een beeldscherm niet meer licht geven dan het beeldscherm en is dus onschadelijk.
Ligt / licht (pun intended) eraan hoe groot het is. Je weet zeer goed dat moderne TV's 2500 tot 5000 nits kunnen weergeven op de 1% oppervlakte. Ik denk niet dat iemand hier die helderheid (en mogelijk van dichtbij) wil meemaken; het zal niet onherroepelijk schade veroorzaken maar vlekken voor de ogen, vast wel. Geloof dat 200K nits pas permanente schade aanricht aan een menselijk oog.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Waarom quote je mij? Mijn antwoorden op zijn 2 vragen kloppen dus ik wat bedoel je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:57:
[...]

Waarom quote je mij? Mijn antwoorden op zijn 2 vragen kloppen dus ik wat bedoel je nu?
Ik heb de vraag iets beter gelezen en we bedoelen hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 08-11-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ernemmer schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:02:
[...]

Ik heb de vraag iets beter gelezen en we bedoelen hetzelfde.
d:)b :)

Pagina: 1