Ik heb zelf een nieuwe groepenkast samengesteld en in elkaar gezet
Aangezien dit niet mijn dagelijkse werk is wil ik jullie vragen om hier eens naar te kijken en vragen en opmerkingen te geven.
Ik het een 3x 25A aansluiting
Gekozen voor Hager omdat het een A-merk is en spullen zijn makkelijk aan te komen.
Mijn gedachte achter de kast:
- moet toekomstbestendig zijn, makkelijk uit te breiden
- Overzichtelijk (weet dat er andere opties zijn qua plaatsen van aardlekschakelaars maar dit vindt ik handig(en het gezin snapt het zo ook)
- betrouwbaar
- brandveilig
van onder naar boven, rechts naar links:
1a) kast rechtsonder: 1 hoofdschakelaar
1 aardlekautomaat B16 30 mA ivm zonnepanelen (max 1.000W)att piek in op Fase 2
1 aardlekschakelaar 300mA, automaat B20 (Max 3.680 Watt piek) op fase 1
1b) daarboven Type2 Overspanningsbeveiliging en 3 fase Aardlekautomaat i.v.m. kookplaat
2a) kastje bovenin: Fase1 aardlekschakelaar 40A, B16 kookgroep voor wasmachine en droger en 2 B16 groepen
3a) kast links onder, onderste rij, fase 2 aardlekschakelaar met kookgroep voor vaatwasser en toekomstige boiler in keuken
3b) kast links onder, bovenste rij, fase 3 aardlekaardlekschakelaar 40A met 3x automaat B16(1 vrij) en 1x C16 (i.v.m. zaagmachine in schuur)
Mijn vragen:
1) Ziet iemand iets verkeerd qua installatie automaten? Kan natuurlijk altijd iets fout hebben beredeneerd
2) Mijn bedrading, het is 6 mm2. Wat vinden jullie van hoe (logica) het is aangesloten. Heb af en toe moeten werken met dubbele kabelschoen.
3) andere dingen die mogelijk opvallen.
Ben benieuwd naar de opmerkingen!
:strip_exif()/f/image/Slm4rNpDEPCXx8skT92KfifG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N40mSfQN8nkXDs20yq43yB3I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z58qRKLY7XLC7AtSn4bcjcmv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Goityql7Xm3wzcbeldGUSdDL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Go6bDKI58ahic7VRpcwjkcdY.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer technische installatie wordt het niet => schopje naar DEI
Aangezien dit niet mijn dagelijkse werk is wil ik jullie vragen om hier eens naar te kijken en vragen en opmerkingen te geven.
Ik het een 3x 25A aansluiting
Gekozen voor Hager omdat het een A-merk is en spullen zijn makkelijk aan te komen.
Mijn gedachte achter de kast:
- moet toekomstbestendig zijn, makkelijk uit te breiden
- Overzichtelijk (weet dat er andere opties zijn qua plaatsen van aardlekschakelaars maar dit vindt ik handig(en het gezin snapt het zo ook)
- betrouwbaar
- brandveilig
van onder naar boven, rechts naar links:
1a) kast rechtsonder: 1 hoofdschakelaar
1 aardlekautomaat B16 30 mA ivm zonnepanelen (max 1.000W)att piek in op Fase 2
1 aardlekschakelaar 300mA, automaat B20 (Max 3.680 Watt piek) op fase 1
1b) daarboven Type2 Overspanningsbeveiliging en 3 fase Aardlekautomaat i.v.m. kookplaat
2a) kastje bovenin: Fase1 aardlekschakelaar 40A, B16 kookgroep voor wasmachine en droger en 2 B16 groepen
3a) kast links onder, onderste rij, fase 2 aardlekschakelaar met kookgroep voor vaatwasser en toekomstige boiler in keuken
3b) kast links onder, bovenste rij, fase 3 aardlekaardlekschakelaar 40A met 3x automaat B16(1 vrij) en 1x C16 (i.v.m. zaagmachine in schuur)
Mijn vragen:
1) Ziet iemand iets verkeerd qua installatie automaten? Kan natuurlijk altijd iets fout hebben beredeneerd
2) Mijn bedrading, het is 6 mm2. Wat vinden jullie van hoe (logica) het is aangesloten. Heb af en toe moeten werken met dubbele kabelschoen.
3) andere dingen die mogelijk opvallen.
Ben benieuwd naar de opmerkingen!
:strip_exif()/f/image/Slm4rNpDEPCXx8skT92KfifG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N40mSfQN8nkXDs20yq43yB3I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z58qRKLY7XLC7AtSn4bcjcmv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Goityql7Xm3wzcbeldGUSdDL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Go6bDKI58ahic7VRpcwjkcdY.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer technische installatie wordt het niet => schopje naar DEI
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 08-11-2024 13:50 ]