Verhuizing: leverancier voegt gas onterecht toe, wat te doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kunnen jullie wellicht helpen met onderstaand:

We hebben op ons oude adres 10 maanden lang een energiecontract gehad bij Budget Energie. Geen gas, want we hadden stadsverwarming.

Ik heb het energiecontract verhuisd per 15 oktober en gas aangevraagd bij Greenchoice.

Van Greenchoice ontving ik twee weken geleden ineens een mail dat het gascontract beëindigd was. Ik begreep niet waarom, dus heb dat laten herstellen. Inmiddels neem ik dus van Greenchoice gas af (als het goed is).

Ineens van Budget Energie een e-mail dat ik een opzegvergoeding moet betalen voor het niet afnemen van gas, de resterende 2 maanden van mijn contract. Budget Energie heeft aangegeven dat er bij een verhuizing áltijd gas wordt toegevoegd en dit de verantwoording is van de klant.

Totaal nieuwe informatie voor mij. Het gaat maar om een paar tientjes, maar is het zo dat er zomaar gas aan een contract kan worden toegevoegd als ik eerder enkel stroom afnam en er gas is op het nieuwe adres?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:26

de Peer

under peer review

Wat een warrig verhaal. kun je niet iets meer structuur aanbrengen?

Je zit nu bij Budgetenergie met alleen stroom en je verhuist dat stroomcontract naar een nieuwe woning.
Aanvullend heb je bij Greenchoice gas aangevraagd voor de nieuwe woning.
Dat moet allemaal gewoon kunnen, uiteraard hoef je geen boetes te betalen.

het is natuurlijk onzin dat er áltijd gas wordt toegevoegd, veel huizen hebben niet eens een gasaansluiting.
Budgetenergie heeft gewoon een fout gemaakt, of jij hebt de verhuizing verkeerd doorgegeven. Heb je dat digitaal (via website) gedaan? Wat stond er in de bevestiging? Wordt daar gas vermeld?

Dus gewoon even budgetenergie bellen en dit laten herstellen. simpel. Of je verlies nemen als blijkt dat jij wel degelijk (maar onbewust) gas hebt aangevraagd bij Budgetenergie.

[ Voor 49% gewijzigd door de Peer op 08-11-2024 10:48 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je vat het goed samen, bedankt. Ik heb dus geen gas aangevraagd, slechts een verhuizing.

Bij de klantenservice kom ik niet verder, die belt steeds met de tweede lijn en zeggen dat het door de verhuizing komt dat zij automatisch gas toevoegen. Ik zal nog een poging wagen, kijken of ik een ander aan de lijn krijg.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags