Keuzestress: Leuke SUV of Stationwagon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 11:31
Ik ben aan het kijken naar een leuke occasion die ik voornamelijk in mijn vrije tijd gebruik (6000km per jaar).

Eisen:

- Station of SUV
- benzine/hybride
- Liefst Duits of Japans
- Trekgewicht 1500KG+

Nu ben ik na wat onderzoek op de volgende modellen uitgekomen:

- Toyota RAV4 (XA50)
- Mazda CX-5 (KF)
- BMW 3 Touring (G21)

Wat zijn jullie ervaringen en hoe verhouden deze 3 zich in de onderhoudskosten en hebben jullie nog leuke alternatieven? :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35
Sowieso allemaal leuke auto's!

Een SUV of een station is wel anders rijden. Ik vind een SUV lekker ruim en hoog qua zit (heel fijn met het gezin dat er overal tassen/zooi staat) maar de wegligging van mijn cruiser F31 vind ik ongeevenaard.
Wel sta ik wat fijner uit een SUV ivm het rechtiztten.

Een van de redenen waarom onze hoofdauto toch geen SUV is geworden is vanwege het verbruik. We doen namelijk 40dkm per jaar en de meeste suv zitten op 1:10-1:14 benzine. De Rav4 is hier de uitzondering op en is setukje zuiniger.

Maar met jouw kilometers lijkt mij dat het verbruik secundair is.
Qua kosten denk ik dat je het goedkoopste uit zal zijn met een Rav4.

Verder komt er denk ik veel neer op smaak. Zijn alle 3 prachtige autos om te kiezen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je geeft natuurlijk ook wel weinig informatie over wat je er mee wil doen? Moet het vooral leuk rijden of moet er ook veel bagage in kunnen? Of een fiets? Een hond? Heen en weer naar het containerpark rijden met tuinafval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je vergelijkt twee totaal andere typen auto's. Ik zou adviseren eerst een type te kiezen (station of SUV).

Verder geef je wel heel erg weinig informatie.

Wat mag het kosten, wat ga je er mee doen?
Hoeveel personen wil je doorgaans en maximaal vervoeren.
Hoe belangrijk is de zuinigheid van de auto? Een SUV verbruikt doorgaans behoorlijk meer.
In welke leeftijdscategorie zoek je iets?

De auto's uit jouw shortlist zijn allen totaal anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 08-11-2024 11:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
RS4 Avant
Rs6 Avant

Leuk alternatief

[ Voor 33% gewijzigd door jack zomer op 08-11-2024 11:31 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Octavia, Superb of Passat in een leuke uitvoering. Dan verlangingssetje er onder en zorgen dat je een versie met driving profiles hebt, kun je hem helemaal naar je hand zetten qua hoe ie rijdt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 11:31
@Bor

Wat mag het kosten, wat ga je er mee doen?
prijsklasse ~30/35k
Ik klus en tuinier graag en ik maak af en toe gebruik van mijn aanhanger (2000KG) dus wat ruimte is wel makkelijk.

Hoeveel personen wil je doorgaans en maximaal vervoeren.
Ik rij voornamelijk alleen maar het is wel zo prettig dat je er ook met 4 personen prettig in kan zitten.

Hoe belangrijk is de zuinigheid van de auto? Een SUV verbruikt doorgaans behoorlijk meer.
Aangezien ik niet erg veel rij, niet erg belangrijk.

In welke leeftijdscategorie zoek je iets?
Tot max 6 jaar oud

Eigenlijk voldoen zowel een station als SUV qua eisen, dus wat dat betreft ben ik neutraal.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruudje88 op 08-11-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jack zomer schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:30:
RS4 Avant
Rs6 Avant

Leuk alternatief
Ook leuk en comfortabel: Alpina B3 Touring AWD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2kBq1NPQQ6KAuGKG2CimY7it_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGPg0mCrV0t4OypqDvmwY9P4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wil je ruimte voor lading in de auto of ruimte om te zitten? Een Mazda CX-5 is een niet al te grote hatchback op hoge poten bijvoorbeeld qua bagageruimte (sorry pa :P Die zweert erbij) en zelfs de achterbank is voor een lange volwassene krap achter een lange bestuurder of voorpassagier. De meeste SUVs hebben een focus op zitplekken, maar geen bagage.

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 08-11-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:37
Een CX-5 oogt nog wel enigszins sportief, maar het contrast tussen een RAV4 en een BMW 3 serie is wel vrij groot. Ik ben zelf uit een station naar een Kia Sportage gegaan, het hoge in en uitstappen is wel prettig en het overzicht over de weg. Echter blijft het een SUV en wordt het geen pure rijdersauto. Daarvoor moet je denk ik een station hebben (iets laags in ieder geval). Zoek je comfort en ruimte, neem een familie station of een SUV. Zoek je leuk rijgedrag en moet er wat meekunnen, neem een sportieve station. De suggesties van @The Eagle in een mooie uitvoering zou ik ook overwegen. Of wellicht een Mercedes C klasse, Audi A4/6.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En anders naar de Tiguan (Allspace), de Tarraco of de Kodiaq kijken in vergelijkbare uitvoeringen. Tiguan Allspace is de grootste van allemaal. Aantal jaren terug zijn de Tiguan's ook een tijdje standaard met 4x4 geleverd (gratis optie), dat kan bij een aanhanger handig zijn :)

Verder: mocht je voor VAG gaan, dan even opletten bij de 7 traps DSG. De DQ200 is een prima bak maar had kinderziektes. Als die bak de laatste updates heeft zou het goed moeten zijn. 6traps en niet-DQ200 (Tiguan, Passat PHEV) zijn andere bakken, daar geen probleem.

En handbak wil je niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
Subaru Levorg en Subaru Forester zijn nog wel alternatieven. Leuke eigenzinnige auto's, maar relatief duur voor wat je krijgt.
Pagina: 1