Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asap
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-11-2024
Hi,

Wil DaVinci Resolve gebruiken, heb een paar tutorials gekeken en gevolgd, maar krijg de melding 'media offline'', schijnbaar kun je dan relinken. Dat heb ik geprobeerd, maar de map waar de bestanden staan is leeg als ik DaVinci Resolve open en de bestanden staan er gewoon als ik er via verkenner (via mijn pc) naartoe ga.

Wanneer ik toch de map aanklik om te relinken lost dit het probleem ook niet op.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Zou graag gewoon aan de slag gaan met het programma.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51
Wat voor bestanden? Gebruik je wel een spec die de software verwacht? Heb je hier al iets mee gedaan: https://www.blackmagicdesign.com/support/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Afhankelijk van het type bestand heb je soms meer nodig dan één specifiek type. Zo heb je voor Geografische bestanden het veel gebruikte Shapefile-formaat, maar dat bestaat uit minimaal drie onderdelen (.shp,.shx,.dbf en eventueel nog wat andere aanvullende bestanden). Dus alleen met het .shp bestand kan je (vrijwel) niets.
Mogelijk is dit ook het geval met bronbestanden van Da Vinci (zeer waarschijnlijk audio en video apart). Heb je ander type videobestanden? Kijk dan of je ze kan importeren (met mogelijke conversie naar gesplitste bestanden).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)