Self hosted muziek server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een nette oplossing om uiteindelijk op Anroid Auto mijn muziek te kunnen afspelen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Momenteel gebruik ik Plex icm Plexamp, maar sinds kort Android Auto beschikbaar en Plexamp is te minimaal, niet werkbaar; je kan in de library op AA niet eens een album selecteren. Buiten dat Plexamp op AA ook vrij buggy is, kan soms niet eens terug naar het hoofdscherm zonder eerst de app te sluiten op de telefoon... wat overigens een bekende klacht is zover ik kan vinden, maar blijkbaar doet Plex weinig met de ontwikkeling hiervan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb al eventjes met Symfonium gespeeld icm met Plex, veel meer opties en daardoor beter mee te werken... maar er ontbreekt een functie die ik belangrijk vind: wanneer het einde van een album/complicatie is bereikt dan gaat het niet verder naar de volgende. Hiervoor loop bij Symofonium een feature request sinds mei, maar daar wordt (nog) niet op gereageerd door de ontwikkelaars. Tevens lijkt Symfonium de tracks te downloaden ipv te streamen, dat is niet de bedoeling.

Kortom, zijn er goede apps naast Symfonium met ondersteuning voor Plex die wel doorgaan naar de volgende folder wanneer de laatste track in een folder/album/compilatie bereikt is?

Ik sta ook geheel open voor een alternatief zoals Airsonic of FunkWhale icm met een goede speler die AA ondersteund. Maar dat is echt een kwestie door de bomen het bos niet kunnen zien. Zoveel verschillende apps, summiere functiebeschrijvingen... en dacht ik ga het eerst eens even hier proberen voordat ik uren en uren kwijt ga zijn aan het proberen van functies en diverse players.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

ik heb in home assistant een multi area muziek systeem.
kan lokale muziek in kamers af spelen maar ook op mijn telefoon.
daar voor gebruik ik (linux) mpd die een mp3 steam maakt van de muziek die ik afspeel die ik op mijn telefoon met vlc op pik. (achter een vpn)

vlc draait vast wel op android auto.
draait tasker op android auto of een andere manier om een dynamische playlist af te spelen?

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VLC en Android auto werkt idd gewoon.
Als je dat combineert met een VPN verbinding naar huis heb je misschien aan een netwerk mapping of dlna server al genoeg.
1 crux: dan moet je AA niet wireless doen, want dat gaat mis icm VPN.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere optie: in Qobuz of Spotify je eigen muziek importeren kan ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17:54
Ik gebruik https://mstream.io al een tijdje. Dit was de enige die ik gevonden had die een File Explorer heeft en ben sindsdien bij deze blijven hangen. Deze stopt als de playlist aan het einde is, maar de playlist kan je wel weer snel en makkelijk vullen en heeft ook een Auto DJ (Auto DJ randomly generates a playlist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
@daft_dutch en @The Eagle Klinkt niet helemaal als het "gemak" wat ik zoek, maar bedankt voor de input... misschien het overwegen waard als ik geen andere passende oplossing kan vinden.

@mekonghigh niet bekend met mstream, ook niet tegengekomen in mijn zoektocht. Heeft dat alleen de eigen speler voor Android (met AA?) of kan het ook worden benaderd door andere spelers?

Het blijkt dat de spelers op Android vrijwel allemaal 'playlist' based zijn... je kan wel in mappen zoeken, maar bij het afspelen van die map wordt die map in principe omgezet naar een playlist... en als die klaar is dan stopt het spelen. Ik heb zelfs een speler gevonden die 'folderplayer' heet, dan zou je wat verwachten maar ook daar hetzelfde... misschien een limitatie van Android? VLC geeft aan het ook te kunnen, maar doet het niet.

Voorheen speelde ik mijn muziek af via een SD kaartje in een Parrot, ondanks de zeer eenvoudige mogelijkheden deed de speler daarvan wel gewoon netjes continuous play van map naar map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik moet bekennen geen ervaring te hebben met hoe het op Android Auto werkt, maar misschien is het systeem van een navidrome (subsonic) server met dsub of andere subsonic-compatible client wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17:54
MicGlou schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:45:

@mekonghigh niet bekend met mstream, ook niet tegengekomen in mijn zoektocht. Heeft dat alleen de eigen speler voor Android (met AA?) of kan het ook worden benaderd door andere spelers?

Het blijkt dat de spelers op Android vrijwel allemaal 'playlist' based zijn... je kan wel in mappen zoeken, maar bij het afspelen van die map wordt die map in principe omgezet naar een playlist... en als die klaar is dan stopt het spelen. Ik heb zelfs een speler gevonden die 'folderplayer' heet, dan zou je wat verwachten maar ook daar hetzelfde... misschien een limitatie van Android? VLC geeft aan het ook te kunnen, maar doet het niet.

Voorheen speelde ik mijn muziek af via een SD kaartje in een Parrot, ondanks de zeer eenvoudige mogelijkheden deed de speler daarvan wel gewoon netjes continuous play van map naar map.
Ik gebruik hun eigen app uit de android store en zou niet weten of er andere clients voor zijn. Sowieso kan je afspelen via een browser.
https://demo.mstream.io/ Hier kan je de webpagina proberen.
Pagina: 1