Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laur3nss
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-08 10:11
Ik heb een Homewizzard 3-fase kWh meter (HWE-KWH3*). Ik kan niet pairen via de App. Ik krijg hem wel in AP mode door de WiFi knop in te drukken, maar het 'tijdelijke' installatie AP (SSID: KwhmeterSetup) blijkt maar heel soms zichtbaar op mijn iPhone, laptop en andere apparaten.

En met heel soms bedoel ik 1-2sec en dan kan ik alsnog niet verbinden. En dan hou ik mijn telefoon bijna tegen de kWh-meter aan. Verder weg is er nul bereik.

Ik krijg altijd dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-wYcmt1lKuGFJ3h6EWlm_Atisk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XknMv8PT8Sc5AWeW0dI6loUV.png?f=fotoalbum_large

Nu snap ik dat een meterkast geen toffe plek is voor WiFi, maar goed: dat wisten ze toen dit apparaat gemaakt werd dus ik ga er vanuit dat het kan werken. Ik heb al groepen, huis WiFi, etc uitgezet, maar dat maakt geen verschil.

Zou het kunnen dat de mijne DoA is? Ik heb via de Chat al vragen gesteld, maar hoor pas morgen. Ik lees op Tweakers wel dat de 1-fase versie of de P1 wel eens DoA is of snel stuk gaan. Is er wellicht een batch met kwaliteitsprolemen?

*) Die van hun eigen merk, niet de Eastron (hoewel het een white-label versie lijkt). Zie: https://www.homewizard.com/shop/wi-fi-kwh-meter-3-phase/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuMpzmQCtdMOxXki_WBxV-7fhPQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vMlXj8q5jJj0JIEiXypVrGsz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ik heb sinds 2 weken exact hetzelfde!
Dacht dat het aan mijn meter lag. Blijkbaar is er meer aan de hand!

@Laur3nss heb jij al iets gehoord van HW?

[ Voor 18% gewijzigd door Smarty77 op 12-11-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb recentelijk dezelfde ontvangen en die werkte gewoon prima. Zit in de meterkast tussen 3 andere kWh meters van HomeWizard. Die werken daar allemaal naar behoren.

Denk toch gewoon DOA.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
Ik heb vorige week een 3 en 1 fase kWh meter ontvangen. De 3 werkt naar behoren maar de 1 fase niet. Lijkt geen wifi signaal uit te zenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:10
Ik heb hetzelfde probleem nu met 1 van mijn 4 meters. Heeft er iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Supermario16 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 07:44:
Ik heb hetzelfde probleem nu met 1 van mijn 4 meters. Heeft er iemand nog tips?
Stroom eraf (dus van de input kant van de meter), daarna deed mijn meter het weer. Stond op het punt deze te vervangen, na deze actie doet de meter het alweer een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereoact
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-09 11:19
Bij het koppelen van nieuwe meters van HomeWizard moet je je 4G op je telefoon even uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harkie6
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-08 08:07
Ik heb het issue inmiddels ook sinds een week.
Krijg de meter niet meer verbonden,
AP flitst even langs , bij langer vasthouden van de wifi knop blijft AP wel zolang staan als je de knop vasthoudt maar ik zie geen kwhmetersetup SSID verschijnen ten tijde van het vasthouden van de knop.

Al het bovenstaande reeds geprobeerd, zonder resultaat.

3fase meter is bijna 3 jaar 'oud'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
harkie6 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:40:
AP flitst even langs , bij langer vasthouden van de wifi knop blijft AP wel zolang staan als je de knop vasthoudt maar ik zie geen kwhmetersetup SSID verschijnen ten tijde van het vasthouden van de knop.

Stroom eraf halen (alle fases losschroeven) aan de invoer zijde. Daarna deed mijn meter het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland030
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-07 09:57
harkie6 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:40:

Sinds gisteren heb ik precies dezelfde problemen. Heb je dit inmiddels kunnen oplossen?
Probeer de oplossing van @Smarty77 nog even uit te stellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
roland030 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Sinds gisteren heb ik precies dezelfde problemen. Heb je dit inmiddels kunnen oplossen?
Probeer de oplossing van @Smarty77 nog even uit te stellen O-)
Hehehe,
Dat was ook mijn reactie tijdens de issues van mij kwh meter. Alles geprobeerd, restten, knoppen drukken, heel snel wachtwoorden invullen etc. Helaas mocht niks baten.

Uiteindelijk de fases eraf geschroefd, totaal 10 minuten werk en alles was weer werkend als vanouds. Achteraf veel tijd verprutst met zoeken en proberen. :)

Ben benieuwd of je hem op een andere manier weer aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland030
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-07 09:57
Net de spanning er voor 5 minuten eraf gehaald, maar het issue is nog niet opgelost.. Eind van de week zal ik de draden er maar vanaf halen om te zien of dit de gewenst oplossing biedt. Zou opzich wel raar zijn om het op deze manier weer aan de praat te krijgen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
roland030 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:57:
Net de spanning er voor 5 minuten eraf gehaald, maar het issue is nog niet opgelost.. Eind van de week zal ik de draden er maar vanaf halen om te zien of dit de gewenst oplossing biedt. Zou opzich wel raar zijn om het op deze manier weer aan de praat te krijgen. :?
Als je de spanning op alle 3 fases eraf hebt gehaald dan is dat uiteraard hetzelfde als de draden eraf halen. ;)

Mocht het spanningsloos maken van de 3 fases niet hebben geholpen dan ben ik bang dat je een ander issue hebt. Kan mij niet voorstellen dat een aangesloten nul draad nog een verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harkie6
Smarty77 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:48:
[...]

Stroom eraf halen (alle fases losschroeven) aan de invoer zijde. Daarna deed mijn meter het weer!
Ook de 'truc' van het compleet loskoppelen geprobeerd.
Helaas, geen verbetering.

Nog steeds geen AP langer dan een seconde zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harkie6
harkie6 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:03:
[...]

Ook de 'truc' van het compleet loskoppelen geprobeerd.
Helaas, geen verbetering.

Nog steeds geen AP langer dan een seconde zichtbaar op de kWh meter.
En op smartphone Android/iPhone al helemaal geen AP dat tevoorschijn komt om te koppelen.
Pagina: 1