Garage deur (sectionaaldeur) isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 22:51
Beste tweakers,

Hebben jullie misschien een idee hoe ik mijn garage deur kan isoleren? Vooral de scharnieren (tussen de vlakke platen) zijn hardstikke koud. In de offerte die ik heb van 1995 staat dat het een geïsoleerde deur is, maar zal wel volgens de standaard van net na de oorlog zijn want het laat gigantisch veel kou binnen.

Zelf zat ik te denken aan PIR platen tussen de vlakken platen en PIF isolatie bij de scharnieren. Nou heb ik ooit eens mailtje gestuurd naar een bedrijf dat PIF isolatie maakt, maar ik kreeg geen antwoord. Omdat er voor verschillende toepassingen verschillende RD waardes gelden.

Maar die PIR platen zou ik met montage lijm kunnen bevestigen en daarop dan weer de PIF isolatie.

Staat veel troep voor, maar de garagedeur is duidelijk te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QPTo9x5-OsW8CgfLmgzvmcp7DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOfBoPs1qaZc7U9tOAqxdJaN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Antonl91 op 07-11-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tocht het ook of is het vooral geleiding (door die aluminium profielen)?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 22:51
Juup schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:06:
Tocht het ook of is het vooral geleiding (door die aluminium profielen)?
Tocht eigenlijk niet echt, het zijn vooral de profielen, aan de zijkanten heb ik ook al het eea dicht gespoten met pur.