iPad Air 2 krijgt Error code 53 tijdens restore

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 13:27
Ik werd pas door familie gevraagd om te kijken naar wat raar gedrag van een iPad Air 2 (A1566).
Ik zag dat de iOS versie nogal wat achter liep (versie 10.2.1) dus wil die updaten maar dat werkte niet over-the-air. Ik heb de ipad daana met itunes via een kabel proberen te updaten maar dat mislukte ook en een restore lukt nu ook niet meer.

Ik krijg tijdens het verifiëren van de restore een error code 53, nu kom ik op internet over code 53 een hoop tegen maar dat gaat allemaal over een bug in iOS 9.2 uit 2016 en op deze ipad stond 10.2.1 en er is nooit een reparatie aan gedaan. Ik heb dit vanaf meerdere (windows) pc's geprobeerd.

Weet iemand hier nog een oplossing voor want de ipad komt nu alleen nog maar in de restore mode.

Dus nog even op een rijtje:
- iPad Air 2 (A1566)
- De ipad is gekocht in 2018
- iOS versie was iOS 10.2.1 en de nieuwste versie is 15.8.3
- foutcode 53
- iPad is nog helemaal orgineel

* ps. ja ik weet dat het een oud model is en dat de ipad 6 jaar oud is maar ik vind het gewoon zonde dat zo'n apparaat die het een week geleden nog goed deed en verder nog helemaal geen schade heeft het niet meer doet en vanwege een software fuckup gebricked is.

Beste antwoord (via Stigandr op 09-11-2024 15:29)

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:17
Probeer via een Mac je iPad te restoren is mijn advies. Ik heb mijn iPhone 14 Pro via Windows proberen te restoren maar aan het einde klapte die er steeds uit. Via Mac geprobeerd en ging erg soepel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:54
Heb je dit al geprobeerd?
https://support.apple.com/en-us/108304

Als je dat nog niet geprobeerd hebt kun je kun je het met een Mac te proberen updaten of te restoren. Of wellicht een andere lightning kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
Ja die instructies heb ik oa gevolgd inderdaad. Ik heb (helaas) geen beschikking over een mac en heb al 2 verschillende lightning kabels geprobeerd.

Ik ben online ook wel een aantal commerciele software applicaties tegen gekomen maar ik zou het wel gek vinden als die wel zouden werken terwijl Appels eigen software (iTunes) het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:20
Stigandr schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:56:
ik zou het wel gek vinden als die wel zouden werken terwijl Appels eigen software (iTunes) het niet kan.
Voor de aller zekerheid: iTunes is in principe vervangen door de Apple Devices-app (kun je in de Windows-store vinden). Die zou ik nog even proberen als iTunes niet het juiste resultaat geeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 08-11-2024 08:27 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Probeer via een Mac je iPad te restoren is mijn advies. Ik heb mijn iPhone 14 Pro via Windows proberen te restoren maar aan het einde klapte die er steeds uit. Via Mac geprobeerd en ging erg soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
iTunes onder Windows heeft naar mijn idee nooit soepel gewerkt. Bij mij liep het programma regelmatig vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stigandr
Dennisdn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:25:
[...]

Voor de aller zekerheid: iTunes is in principe vervangen door de Apple Devices-app (kun je in de Windows-store vinden). Die zou ik nog even proberen als iTunes niet het juiste resultaat geeft.
De Apple Devices app maakte helaas geen verschil.
turkeyhakan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:05:
Ik ga eens kijken of ik ergens een Mac kan lenen/gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Stigandr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:47:
[...]

De Apple Devices app maakte helaas geen verschil.

[...]

Ik ga eens kijken of ik ergens een Mac kan lenen/gebruiken hiervoor.
De apple devices app is buggy op Windows is mijn ervaring voor restores of dfu. Voor het overzetten van foto’s werkt het prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stigandr
turkeyhakan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:05:
Ik heb het nog een keer geprobeerd op de MacBook van een kennis en toen lukte het wel.
De MacBook had er ook wel wat moeite mee met 5 major update + nog eea firmware updates maar het lukte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Stigandr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:31:
[...]

Ik heb het nog een keer geprobeerd op de MacBook van een kennis en toen lukte het wel.
De MacBook had er ook wel wat moeite mee met 5 major update + nog eea firmware updates maar het lukte wel.
Fijn 👍🏼
Pagina: 1