Toon posts:

Wanadoo Cable Premium / MxStream ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment download ik met ongeveer 500KB/s.. das leuk :P.. maar dat stopt per 21 september :'(
(Dit is het Cistron Abonnement van de TUDelft)

We zijn dus op zoek naar iets anders.. nou zijn er verschillende opties:

- Wanadoo Cable Premium
down: 512 Kbit/s
up: 128 Kbit/s
4Gig harde datalimiet :r
- MxStream ADSL (bij welke provider dan ook)
down: 512 Kbit/s
up: 64 Kbit/s
Fair use policy

Nou vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring met het Premium pakket van Wanadoo (in Delft)?!
En welke jullie aanraden?!

Verwijderd

het nadeel van Mxstream is dat het halfduplex is...als je 6kb upstream hebt, dondert je downstream kompleet in elkaar..

btw fair-use is bij mxstream 30gb per maand...

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik zou voor MXstream gaan, maar dat komt omdat ik nogal slechte ervaringen heb met Wanadoo

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Ik heb wanadoo cable premium in Utrecht, is echt super hoor. 60 KB per sec. bijna altijd.

Datalimit.. nog nooit iets van gehoord.

weinig tot niks..

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op donderdag 13 september 2001 14:16 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
het nadeel van Mxstream is dat het halfduplex is...als je 6kb upstream hebt, dondert je downstream kompleet in elkaar..

das weer compleet onzin...halfduplex slaat op verbinding tussen modem en pc, niet op ADSL zelf. Dat als je upstream aan zijn max zit je downstream langzamer wordt is zelfs het geval bij 100 Mbits full duplex, Want bij downloaden moeten er nog steeds bevestigingspakketjes naar de server VOORDAT deze nieuwe stuurt...dus minder download bij volle upload, en dit zal wanadoo ook hebben.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 14:16 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

Geld voor kabel ook he. Als ik 16 kb/s upload heb ik nog maar 16 kb/s download :( (Chello, maar zal ook wel gelden voor Cazuigma)

Fair use verschilt per provider

Verwijderd

Trouwens ik zou ook voor Mxstream gaan, weet je zeker dat je gewoon je max. down hebt.

Verwijderd

Topicstarter
30 gig per maand aan fair use bij MxStream is OK.. dat haal ik wel.. maar bij welke provider is dat Fatboy_of_Nirvana??

Verder is de 50K van MxStream natuurlijk wel jammer als je 700 a 800K/s downstream en 100K/s upstream met GEEN datalimiet gewend bent :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
premium is wel chill

zit in den haag

en gewoon 64 down.

en datalimiet....was dat :? :+

zit deze maand al op de 14.16 GB!! >:)

nog steeds niks gehoord

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik heb veelervaring met MXStream, veel klanten kiezen ervoor....

Ook veel ervaring met Premium, ik heb het zelf....

Wat ik zou doen als ik nu weer moest kiezen:

Wanadoo...

Kweetniet precies wat je er allemaal mee doet, maar de ping op servers is een stuk lager. Upload is twee maal hoger dan bij MXStream.

Je datalimiet letten ze neit op, zolang je maar niet nadelig bent voor de rest van de gebruikers om je heen (volgens de helpdesk.)

Verwijderd

ik ben ook net als jouw slachtoffer vanhet zogenoemde tiran KPN, en alleen drom al neem ik premium, ik ken veel mensne met mxbagger, en heb zelf premium gehad als tester voor cazuigma, ok het is een zuig bedrijf, maarja als cistron klant neem je uit principe gewoon GEEN MXDREAM :r :r

maarja das mijn menning,
grtz

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Pff, in principe is er niks mis met mxstream adsl. Heb zelf hier het basic abbo, en haal meestal zo'n 50-55kb/s down en 7kb/s up. Daar betaal je voor en je krijgt het, tis stabiele verbinding dus wat is het probleem? Je weet van te voren wat je krijgt voor je geld en de verbinding stort niet om de zoveel tijd in ofzo.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

Op vrijdag 14 september 2001 14:44 schreef morgoth het volgende:
Pff, in principe is er niks mis met mxstream adsl. Heb zelf hier het basic abbo, en haal meestal zo'n 50-55kb/s down en 7kb/s up. Daar betaal je voor en je krijgt het, tis stabiele verbinding dus wat is het probleem? Je weet van te voren wat je krijgt voor je geld en de verbinding stort niet om de zoveel tijd in ofzo.
dat was voor mij ook de reden om voor adsl te kiezen. En het feit dat ik er wat laat achter kwam dat ik ook kabel had kunnen nemem.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Verwijderd

Wie weet hoe je een adsl modem van alcateldirect op je interne utp netwerk krijgt (ppp!!)??
Ik las dat je de alcatel Speedtouch middels een telnet sessie kon omprogrammeren naar een pro met ingebouwde router maar dat feestje is over klaarblijkelijk.
Met wingate werken lijkt leuk maar een extra pc laten draaien is me iets te gortig.

Blijft over een router die pptp ondersteunt want ik wil af van dat irritante vpn van billy.
Welke routers ondersteunen dit en hebben 8 poorten??

Paul
*d

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Op vrijdag 14 september 2001 11:29 schreef pakradja007 het volgende:
ik ben ook net als jouw slachtoffer vanhet zogenoemde tiran KPN, en alleen drom al neem ik premium, ik ken veel mensne met mxbagger, en heb zelf premium gehad als tester voor cazuigma, ok het is een zuig bedrijf, maarja als cistron klant neem je uit principe gewoon GEEN MXDREAM :r :r

maarja das mijn menning,
grtz
Noem je dit een mening ?

Maar ik heb zelf ook mxstream van Xs4all. Bevalt me prima. Constante snelheid, nooit storing. Heb het bij meerdere mensen geinstalleerd en het werkte altijd in 1 x !!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Wie weet hoe je een adsl modem van alcateldirect op je interne utp netwerk krijgt (ppp!!)??
Ik las dat je de alcatel Speedtouch middels een telnet sessie kon omprogrammeren naar een pro met ingebouwde router maar dat feestje is over klaarblijkelijk.
Met wingate werken lijkt leuk maar een extra pc laten draaien is me iets te gortig.
Blijft over een router die pptp ondersteunt want ik wil af van dat irritante vpn van billy.
Welke routers ondersteunen dit en hebben 8 poorten??

Paul
*d
Dat feestje is nog helemaal niet over hoor :P
Zoek maar ff met de search of check deze site ff ADSL tweak daar staat het duidelijk en netjes op uitgelegd!

|Specs|

Verwijderd

Simpel: Mxstream, ben je gewoon zeker van gegarandeerde snelheid, Neem XS4ALL of Planet

Verwijderd

>Wie weet hoe je een adsl modem van alcateldirect op je >interne utp netwerk krijgt (ppp!!)??
>Ik las dat je de alcatel Speedtouch middels een telnet >sessie kon omprogrammeren naar een pro met ingebouwde >router maar dat feestje is over klaarblijkelijk.

volgens mij niet.
mijn huisgenoot en ik hebben 'm ongeveer 2 weken terug nog aangepast (is dus nu een pro)

www.bruring.com/adsl

draait als een tiet!

echter, ik heb straks een andere woning, moet ik opnieuw wachten op "snel" internet.

ik denk dat ik voor wanadoo Premium ga (utrecht) ondanks slechte ervaringen eerder. Ik heb alleen geen zin om 3 maanden te wachten, volgens kpn moet ik eerst normale telefoonlijn aanvragen, dan wachten op eerste factuur en dan kan ik pas adsl aanvragen :?, leek mij dat dat ook wel tegelijkertijd kan.

als iemand kan bevestigen dat premium in utrecht ongeveer net zo snel is, ben ik er wel uit denk ik.

ik ga er dus van uit dat ik premium wel snel zou hebben...

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 14 september 2001 18:37 schreef Tonnetje het volgende:

[..]

Noem je dit een mening ?

Maar ik heb zelf ook mxstream van Xs4all. Bevalt me prima. Constante snelheid, nooit storing. Heb het bij meerdere mensen geinstalleerd en het werkte altijd in 1 x !!
hier heb ik helemaal niks meer aan toe te voegen

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:44 schreef Batser het volgende:

ik denk dat ik voor wanadoo Premium ga (utrecht) ondanks slechte ervaringen eerder. Ik heb alleen geen zin om 3 maanden te wachten, volgens kpn moet ik eerst normale telefoonlijn aanvragen, dan wachten op eerste factuur en dan kan ik pas adsl aanvragen :?, leek mij dat dat ook wel tegelijkertijd kan.

als iemand kan bevestigen dat premium in utrecht ongeveer net zo snel is, ben ik er wel uit denk ik.

ik ga er dus van uit dat ik premium wel snel zou hebben...
Zie mijn topic: Casema: het kan dus wel!

Utrecht Lunetten.
Pagina: 1