Platenspeler kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.739 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaatjeh6676
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
Hi allemaal,

Ik heb een tijd geleden een Philips 212 electronic gekocht als mijn eerste platenspeler. Helaas is deze gestopt met lekker werken en heb deze terug kunnen brengen naar de plek waar ik hem had gekocht. Ik durfde het niet meer aan met de touch knoppen die telkens begonnen te klooien en niet fatsoenlijk de platen lieten draaien.

Nu heb ik mijn geld terug en ben ik op zoek naar iets nieuws om te kopen, voor ongeveer 400-500 euro. (minder of ietsje meer mag ook).
Ik heb al een versterker en speakers dus dat is al onderdeel van alles, maar nu dus nog een mooie (en vooral goede) platenspeler zodat ik mijn LP's kan draaien. Als het even kan met goede demping zodat de plaat niet snel overspringt.

iemand goede aanraders voor iets mooi en nieuws? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Alsjeblieft: categorie: Overige audio

Dat is een korte manier om aan te geven dat je beter met een shortlist kan komen voordat je deze vraag stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 22:05
Heeft je versterker een phono ingang?

Wat zoek je? Volledig handmatig, auto stop, volledig auto?

Wil je ook singles af kunnen spelen, of alleen LP’s?
Dat maakt het verschil of een Rega waar je de riem om moet leggen om tussen 45 en 33rpm te switchen, of misschien een Pro-Ject die met een schakelaar kan switchen.

Om maar een paar voorbeelden te noemen.

[ Voor 57% gewijzigd door RobbieT op 07-11-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:55
Tomaatjeh6676 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:20:
Als het even kan met goede demping zodat de plaat niet snel overspringt.
Het allerbeste is dan de platenspeler op een plank aan de muur te hangen, dan is er geen contactgeluid tussen de vloer en de kast die op de vloer staat waar de platenspeler opstaat, als dat lukt is uit @Archer_VC10's lijst de Pro-ject RPM 1 Carbon een solide keuze. Een compromis is om naar een zogenaamde DJ platenspeler te kijken, met jouw budget zijn uit die lijst de Pioneer PLX-500 en de Audio-Technica AT-LP120XBT-USB goede keuzes.

[ Voor 11% gewijzigd door martyw op 07-11-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

franssie

Save the albatross

@Tomaatjeh6676 De kennis zit in dit topic gecentreerd
Het Grote Vinyl Topic deel 4

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaatjeh6676
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
Hi allemaal! Bedankt voor jullie snelle reacties!

Allereerst; de versterker die ik heb is een pioneer A-119 met een Phono ingang.
Het liefst heb ik een (half) automatische platenspeler.
Ik wil wel echt een belt-drive exemplaar ipv een DJ achtig ding
Verder woon ik in een huurappartement en ben ik huiverig om een platenspeler aan de muur te bevestigen, niet alleen vanwege de gaten maar ook omdat de muren niet echt heel sterk zijn naar mijn idee.

Ik had zelf een platenspeler van Yamaha (TTS303) gezien op iEar en vroeg me af wat men daarvan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

https://www.coolblue.nl/p...ve?sorteren=laagste-prijs

De vraag is wil je een mooie patenspeler of wil je een goede platenspeler, ik ga zelf alitijd voor direct drive ipv belt drive, die riempjes drogen uit, rekken op of knappen na een tijd.

https://www.coolblue.nl/p...dio-technica-at-lp5x.html
Die heb ik al een paar jaar en bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quest999
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-11-2024
Er staat een mooie Technics sl 1410 op marktplaats, die zou mooi zijn voor jou denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-08 21:52
Omdat de 2e editie er nu is, zijn de 1e edities Debut Carbon EVO (2020) nu afgeprijsd. Heb ik hier ook staan, uitstekende en solide speler. Wel upgrade gedaan van Ortofon 2M Red naar de Blue. Wereld van verschil en niet megaduur.

https://www.hobo.nl/pro-j...nspeler-blauw-satijn.html

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

franssie

Save the albatross

Quest999 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:09:
Er staat een mooie Technics sl 1410 op marktplaats, die zou mooi zijn voor jou denk ik.
Twee zelfs https://www.marktplaats.nl/q/technics+sl+1410/

Het is dat mijn Aiwa zo goed (als in goed genoeg) speelt anders wat het ook wel wat voor mij.

Let Op, die van 375 lijkt geen kap te hebben, dat zou voor mij een no-go zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quest999
franssie schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:32:
[...]

Twee zelfs https://www.marktplaats.nl/q/technics+sl+1410/

Het is dat mijn Aiwa zo goed (als in goed genoeg) speelt anders wat het ook wel wat voor mij.

Let Op, die van 375 lijkt geen kap te hebben, dat zou voor mij een no-go zijn.
Bij Aiwa denk ik niet gelijk aan kwaliteit, maar ze hebben nog hele mooie modellen ook!

Die van 375 lijkt ook in een redelijk slechte staat zo te zien, cosmetisch dan in ieder geval, kap zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, maar wel de staat van de machine. Thorens TD 160 zou ook een goeie optie zijn voor TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
Quest999 schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:21:
[...]

Bij Aiwa denk ik niet gelijk aan kwaliteit
het is nu een knakenmerk geworden, maar wat heb ik vroeger een aantal goede "walkman's" van Aiwa gehad... manman, wat een mooie dingen waren dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quest999
107mb schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:26:
[...]

het is nu een knakenmerk geworden, maar wat heb ik vroeger een aantal goede "walkman's" van Aiwa gehad... manman, wat een mooie dingen waren dat!
Ja mooie tijd was dat, toen werden er hele mooie spullen gemaakt! Jammer dat dat allemaal weg is, en mp3 en consorten de boel hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:26
Thorens 160, 145MK2 dual 704, 1219, 1229, 701, De eerste heb ik zelf niet meer de rest wel en bevallen mij uitstekend,

De platenspelers die nu nieuw verkocht worden, en je wilt een beetje kwaliteit kosten een godsvermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:26
Was verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door ivo1969 op 12-11-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Tomaatjeh6676 Allereerst moet aankoopadvies in Beeld en geluid koopadvies
Derhalve verplaats ik hem daarnaartoe. Daar krijg je bij het openen van een topic het volgende format te zien, waarop antwoord gegeven moet worden.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nu mist je topic iedere vorm van inzet en derhalve gaat hij op slot. Je mag mij een DM sturen ter heropening als je daarna ook alle vragen in de topicstart zult beantwoorden. Als alternatief kun je zelf een nieuw topic openen, met alle gevraagde info. Tweakers is echter geen boodschappenlijstje, je zult dus ook voorwerk moeten doen. Dit doen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jij betere antwoorden krijgt en andere forumbezoekers ook iets aan dit topic hebben.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.