Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-02 09:53
Beste lezers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Sinds aan paar weken in het bezit van deze videokaart. Hierop zit RGB, welke ik met geen mogelijkheid kan regelen of veranderen van kleur. Volgens de product specificaties op de ASUS website heeft deze kaart ARGB via AURA SYNC.

ASUS Armoury Crate ziet de GPU volledig niet. AURA SYNC ziet alleen mijn moederbord (ROG Strix X570-E Gaming). Het schijnt dat Armoury Crate alleen ROG en TUF kaarten ondersteunt en ik heb er eentje van de DUAL serie. Ik heb de stand alone versie van AURA SYNC geprobeerd, ziet de GPU ook niet. Ik heb OpenRGB geprobeerd, ziet de kaart ook niet. Armoury crate volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geen succes. De laatste versie van de AMD software Adrenalin Edition staat erop.

De videokaart zit d.m.v. een riser cable aangesloten, wellicht heeft het hiermee te maken. Er is al een nieuwe (PCIE gen4) onderweg omdat dit een PCIE gen3 betreft.

Misschien heeft iemand nog ideeën of ervaringen hierin? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
heb je de kaart dus al geprobeerd zonder riser cable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Nee, helaas past de videokaart dan niet. Mits ik alles demonteer om vervolgens los te testen, maar dat is enorm veel moeite. Ik wacht eerst de nieuwe riser even af.

Maar misschien dat iemand bekend is met de regeling van de RGB van de ASUS Dual series kaarten? Is het überhaupt mogelijk? Wie heeft er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 21:37
Moet je deze kaart voor rgb control niet met een rgb header op je mobo aansluiten? Dat gebeurt wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZazOKZ0-gsktd1gKCdcwcvag2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVm5Vop349Hv8zFQrJ84JrQe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIISAjZSFjSv6EQw8bIQaXqnt_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvA7fGUfGsTtqLb9AYtANlMP.jpg?f=fotoalbum_large

Deze twee zitten er op de pcb van de kaart. Vermoedelijk de 5 pin voor de fans en de 2 pin voor de rgb. Maar dan spreken we niet over argb denk ik? De 2 pin is + en -. Argb is 3 pin.

Ideeën?

Inmiddels de nieuwe riser binnen, die nu aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Helaas nog steeds niet gelukt. De nieuwe Riser (Thermaltake AC-077-CO1OTN-C1 PCI gen 4) zit ertussen, maar nog steeds ziet de software de kaart niet om de RGB te regelen. Het lijkt dan toch echt niet mogelijk. Maar nogmaals, volgens de ASUS website, is het ARGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:40
Is de 2 pins niet gewoon plus en min of de fans te laten draaien en de 5 pins dan voor alle kleurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Voor zover ik weet en vinden kan is ARGB 5v 3 pin en oudere RGB header 12v 4 pin.

Ik loop hierin een beetje vast. Alsof het echt niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Iemand met een andere Asus kaart met hetzelfde probleem zegt een programma van Asrock te gebruiken en dat het dan wel werkt. Zou je kunnen proberen.
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4cks0n
Goede gevonden Danny, dank!

Ik heb de software geprobeerd, zowel de laatste versie als de beta versie zoals aangegeven staat. Helaas beide zonder succes. Een fout melding dat er geen Asrock componenten gedetecteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Helaas, was te proberen...
Pagina: 1