Kleidingwinkel weigert geld terug te geven

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:33
Hoi, gisteren (06-11-2024) heb ik een kledingstuk gekocht in een fysieke winkel.
Uiteindelijk heb ik me bedacht en vandaag teruggebracht. Tot mijn verbazing kreeg ik mijn geld niet terug en kreeg ik een voucher. Hier was ik het absoluut niet mee eens, maar ze wouden mijn geld niet terug geven.

Nu vraag ik me af of ze dit wel mogen doen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ja

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02
het is een fysieke winkel, daar geldt geen retour recht.
Je hebt al geluk dat je een voucher krijgt, had niet gehoeven.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:35
Ze mogen het inderdaad doen en dat is vaak bij kleinere winkels het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
UltraInstinct schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:41:
Hoi, gisteren (06-11-2024) heb ik een kledingstuk gekocht in een fysieke winkel.
Uiteindelijk heb ik me bedacht en vandaag teruggebracht. Tot mijn verbazing kreeg ik mijn geld niet terug en kreeg ik een voucher. Hier was ik het absoluut niet mee eens, maar ze wouden mijn geld niet terug geven.

Nu vraag ik me af of ze dit wel mogen doen?
Als ze nergens hebben staan dat je geld terug krijgt bij een retour dan ja: dat recht hebben ze. Alleen bij een online aankoop zijn ze verplicht een retour aan te nemen en geld terug te geven.

Wees blij dat je nog een voucher krijgt, bij sommige winkels kan je gewoon niks retourneren of ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:35
hangt er vanaf wat er is afgesproken via de AV. wettelijk gezien hoeven ze het niet te doen. maar als er bv op de kassabon staat niet goed geld terug bv dan kan je dat wel eisen want dan is het onderdeel van de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat meestal in de winkel te lezen dat je een voucher krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
De vraag is dan: waarom ben je verbaasd? Op grond waarvan denk je dat je recht hebt op geld terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:49

Jorissie87

No diggity

Ja, dit mogen ze doen en was met een Google zoekopdracht minder werk dan hier een post aan te maken.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien deze vraag met 1 zoekopdracht ook via een zoekmachine te vinden is en het antwoord al meermaals gegeven is, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.