Budget game-pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheijen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Voor mijn vrouw wil ik eens een goed systeem hebben en af van het standaard systeem wat ze nu heeft en steeds problemen mee heeft. Ze wil graag spelen ermee spelen maar daar is het systeem die ze nu heeft niet sterk genoeg voor.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spellen spelen en video's bekijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het liefst iets van 600-700 euro maximaal uitgeven maar minder mag natuurlijk ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, beeldscherm is allemaal nog goed en beschikbaar.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een compleet systeem behalve de randapparatuur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag minimaal een Intel I5-6600K / AMD Ryzen 5 2600 hebben met 16GB RAM. NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB VRAM) / AMD Radeon RX 5600XT (6GB VRAM) / Intel Arc A750 (8GB VRAM) of iets vergelijkbaars met dezelfde kwaliteiten

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik weet wel hoe je een computer moet bouwen maar in deze jungle van apparatuur ben ik kwijt wat nu wel en niet op elkaar past of goede resultaten geeft. Ik wil de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en wel aan de eisen voldoen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
Er wordt wel van je verwacht dat je zelf met een voorzet komt.

Om je daarbij te helpen worden er regelmatig Best Buy Guides gemaakt:

Best Buy Guide: De beste 1080p-game-pc
Ik zou graag minimaal een Intel I5-6600K / AMD Ryzen 5 2600 hebben met 16GB RAM. NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB VRAM) / AMD Radeon RX 5600XT (6GB VRAM) / Intel Arc A750 (8GB VRAM) of iets vergelijkbaars met dezelfde kwaliteiten
Iets zegt me dat dit de requirements zijn van een specifieke game of programma.

Maar wees gerust, de BBG is al vele malen sneller dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheijen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Bedankt voor de reactie.
Ik had een voorzet gemaakt maar zoals ik al zei weet ik niet zeker of dit alles op elkaar paste dus voelde het als een domme voorzet.

De BBG had ik gemist. hartelijk dank hiervoor. Ik zal deze eens op de lijst zetten en kijken wat de prijzen doen. Is het nog de moeite waard om te wachten op Black Friday for deze onderdelen of zullen deze prijzen weinig verschillen?

De requirements zijn inderdaad van een game die recent uitgekomen is om maar een inzet te geven van wat ik denk dat op dit moment een goede systeemeis is en verwacht dat dit voldoende zal zijn voor de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bverhoe
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-03 19:29
De 1080p best buy guide past perfect bij je wensen en budget. Als je daar vanuit gaat, dan ben je al een heel eind. Je zou even kunnen wachten om te kijken of er nog een leuke uitverkoop komt, die zie je soms wel eens op voedingen of opslag, maar meestal niet op de onderdelen die echt het verschil gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-05 12:34
Je kan in principe gewoon de BBG overnemen. Ik vind alleen die kast niet zo tof. Hij is goedkoop en heeft veel fans, maar ze hebben wel een molex stekker, waardoor ze altijd op max toeren draaien en dus onnodig luid zijn.

Het bord uit de BBG is toch mATX, dus dan ben ik meer voor de uitvoering: DeepCool CC360 ARGB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:15
scheijen schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:36:
Eens om voor de BBG te kiezen. Bedenk ook dat wat je in deze lijst aan CPU's en GPU's hebt staan allemaal jaren oud is - m.u.v. de Intel videokaart, die is nog enigzins hedendaags. Als je denkt hier genoeg aan te hebben is de tweedehands markt ook een optie, dan ben je nog goedkoper klaar, bvV&A staat vol met PC's met onderdelen van vorige generaties.
Pagina: 1