Toon posts:

ADSL vraagjes (delen en ping)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik krijg dus over paar weekies ADSL. XS4ALL 1024 over isdn lijn. Maargoed, die verbinding moet gedeeld worden over een netwerkje hier.
Mijn netwerk:
server: p233mmx/48mb/win2k prof uk
pc1: p3 @ 1250/512mb/win2k prof uk (mijne dus)
pc2: p3 550/128mb/win 98 se nl
pc3: p2 @ 412/128mb/win 98 se nl
In alle PC's zit een realtek 10/100mbit kaartje en alles is aangesloten op een 5ports 10/100mbit hubje.

Maar nu zit ik met een paar dingen,
Het belangrijkste, 1) Wat is voor je ping het beste om me ADSL aan te sluiten ? In een 2e netwerkkaart in de server, in de hub en met VPN via server, of modem tweaken en aansluiten op de hub zodat ie zonder VPN verbinding maakt ?
2) stel dat me ADSL gewoon in een netwerkkaart komt, maakt het nog verschil wat voor netwerkkaart dat is? Is een realtekje van 30,- goed of toch liever een duurdere 3com ?
3) Ik wil ook wat van die register tweakjes installen voor betere connex, ik denk dat die gewoon op de server moeten, klopt dat of moeten die op me eigen PC ?

Het gaat overigens alleen maar om verbinding met gamen (ping pl lag) want of ik nou met 100 of 110k down boeit me niet zo veel...

Tia !

Verwijderd

je kan je adslmodem tweaken naar een modem met dhcp erin enzo dan hoef je het dus niet via je server te doen maar kan je het direct je hub in het modem pluggen. Paar weken terug liep er een topic over hoe het moet.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat heb ik gelezen.
Maar het boeit me niet als me servertje ertussen komt (heb er toch al 1), et gaat me er alleen om op welke manier ik de beste verbinding met gamen krijg...

Verwijderd

volgens mij is dat dan het beste. geen tussenkomst van andere pc's.

ier: http://www.bruring.com/adsl/