Mijn vraag
Ik heb een Teufel Mediadeck in gebruik. Dit is een speaker die via USB aangelosten wordt op de computer. De speaker heeft zijn eigen voeding.
De speaker weigert te werken tenzij ik in Windows eerst de "test" knop gebruik. Dan hoor ik het tweede deel van het testgeluidje en daarna werkt alles tot de volgende reboot.
/f/image/lr46Ga4TFK1HQGYyM2kqXzLQ.png?f=fotoalbum_medium)
De speaker werkt overigens wel via de line-input. Het is enkel de aansluiting via USB die dit euvel geeft. Aangezien ik de line-input al in gebruik heb voor een andere bron wens ik voor mijn desktop PC de USB aansluiting te gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
• Teufel Mediadeck
• Gigabyte Z690 UD DDR4 moederbord
• Windows 11 Pro 23H2
• Aansluiten op een USB 2.0 of USB 3.0 poort maakt geen verschil
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
• Aansluiten op een andere poort
• Zoeken naar andere of nieuwere drivers --> geen gevonden. Windows maakt gebruik van een generieke audio driver
• Herinstalleren van het apparaat
• BIOS update
Ik heb een Teufel Mediadeck in gebruik. Dit is een speaker die via USB aangelosten wordt op de computer. De speaker heeft zijn eigen voeding.
De speaker weigert te werken tenzij ik in Windows eerst de "test" knop gebruik. Dan hoor ik het tweede deel van het testgeluidje en daarna werkt alles tot de volgende reboot.
/f/image/lr46Ga4TFK1HQGYyM2kqXzLQ.png?f=fotoalbum_medium)
De speaker werkt overigens wel via de line-input. Het is enkel de aansluiting via USB die dit euvel geeft. Aangezien ik de line-input al in gebruik heb voor een andere bron wens ik voor mijn desktop PC de USB aansluiting te gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
• Teufel Mediadeck
• Gigabyte Z690 UD DDR4 moederbord
• Windows 11 Pro 23H2
• Aansluiten op een USB 2.0 of USB 3.0 poort maakt geen verschil
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
• Aansluiten op een andere poort
• Zoeken naar andere of nieuwere drivers --> geen gevonden. Windows maakt gebruik van een generieke audio driver
• Herinstalleren van het apparaat
• BIOS update