Ik ben opzoek naar advies omtrent isoleren van mijn garage. Na de verbouwing wil ik deze garage omtoveren tot mini auto werkplaats. Omdat ik hier in weer en wind toch comfortabel wil kunnen werken, heb ik geen zin om alle warmte die een elektrische kachel geeft direct te verliezen.
Ik heb al veel gelezen over voorzetwanden met isolatie ertussen. Echter heb ik geen idee hoeveel dit doet als je het dak en de vloer laat zoals het nu is. Naar mijn inzicht is de vloer isoleren niet echt een optie omdat je dan niet uitkomt met de garagedeur? Wil ook niet teveel hoogte verliezen gezien 2.10 al geen wereldhoogte is.
Specificaties:
-4 meter breed
-8 meter diep
-2.10m hoog
-Betonnen vloer
-Balkenplafond met latten en bitume
-Eensteens muur rondom
Het hoeft niet helemaal potdicht maar op dit moment is er helemaal niks. Na een verbouwing van een jaar aan het woonhuis kan de garage niet achterblijven, zeker niet met mijn doelstelling als klusruimte
Een foto voor een beeld van de situatie
:strip_exif()/f/image/SHPO07dajMIAHh3XBqoVPZhF.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard ga ik het volledige elektra systeem hierbinnen ook aanpakken dus dat is ook iets waar ik rekening mee moet houden.
Hoor graag wat jullie visie is.
Ik heb al veel gelezen over voorzetwanden met isolatie ertussen. Echter heb ik geen idee hoeveel dit doet als je het dak en de vloer laat zoals het nu is. Naar mijn inzicht is de vloer isoleren niet echt een optie omdat je dan niet uitkomt met de garagedeur? Wil ook niet teveel hoogte verliezen gezien 2.10 al geen wereldhoogte is.
Specificaties:
-4 meter breed
-8 meter diep
-2.10m hoog
-Betonnen vloer
-Balkenplafond met latten en bitume
-Eensteens muur rondom
Het hoeft niet helemaal potdicht maar op dit moment is er helemaal niks. Na een verbouwing van een jaar aan het woonhuis kan de garage niet achterblijven, zeker niet met mijn doelstelling als klusruimte
Een foto voor een beeld van de situatie
:strip_exif()/f/image/SHPO07dajMIAHh3XBqoVPZhF.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard ga ik het volledige elektra systeem hierbinnen ook aanpakken dus dat is ook iets waar ik rekening mee moet houden.
Hoor graag wat jullie visie is.