Sapphire 7900xtx met huidige pc hardware? Voeding toereikend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:59
Ik heb op dit moment deze setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming X570-PLUS€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 0,-€ 0,-
1GeluidskaartenCreative Sound BlasterX AE-5€ 134,-€ 134,-
1BehuizingenCooler Master Silencio S600 Tempered glass€ 118,-€ 118,-
1MonitorsLG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart€ 883,28€ 883,28
1ProcessorkoelingNoctua NH-D9L€ 54,93€ 54,93
1VentilatorsNoctua NF-A9 PWM, 92mm€ 18,45€ 18,45
3VentilatorsNoctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm€ 13,29€ 39,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesLG BH16NS40 Bulk Zwart€ 71,90€ 71,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 0,-€ 0,-
1SSD'sSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.472,94

Ik ben al langere tijd aan het kijken om een nieuwe GPU te kopen en later de CPU,mobo en ram te vervangen.
Echter kom ik er nu op dat wellicht mijn voeding wat licht is voor de CPU en ook in de toekomst nieuwe hardware in combinatie met de nieuwe GPU.

Ik zoek een?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenSapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB€ 1.014,86€ 1.014,86
Totaal€ 1.014,86

Andere optie zou de Asus ProArt 4080 Super zijn die ongeveer hetzelfde performed als deze. Een 4090 is buiten budget overigens. :+

Wat is je budget?
Ongeveer het bedrag van de bovenstaande.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sapphire voor AMD en Asus voor Nvidia.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming vooral met een LG 38 inch ultrawide 3840x1600 resolutie.

Punt is dus, is de voeding echt te weinig? De voeding is 3 jaar oud ongeveer. Ik weet dat het wel een verbruiker is die GPU, maar echt veel zit er niet in mijn pc. Ben best wel van het minimalistische qua hardware ook.
Qua keuze zou ik dan op deze uitkomen:
uitvoering: Corsair RM1000x SHIFT, Zwart

Volgende wordt een moederbord (Asus), 7800x3d cpu en 32 GB ram geheugen ter vervanging.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 18:18
Mijn xtx kan over de 400w aantikken. Doet het perfect met een rm750x en een zeer zuinig 7800x3d. Ik zal niet zeggen dat het niet kan omdat de rm650x een goede voeding is maar ik vind het wel erg krap.

Je cpu zal wel een flinke Bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:06

Thomg

Aww yiss

Mweh, zou gewoon moeten werken met een 7900XTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als ik een upgrade zou adviseren hiervoor:

Nieuwe CPU:
uitvoering: AMD Ryzen 7 5700X3D Boxed

Nieuwe GPU:
uitvoering: ASUS Dual Radeon RX 7900 GRE OC Edition 16GB GDDR6

De processor is momenteel echt een goede deal voor een game boost en de GPU is al een dermate boost dat de extra €350,- miz niet waard is. En deze GPU is een heel stuk zuiniger waardoor je het wel red met de huidige voeding.

En zo houd je ook nog geld over :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:06

Thomg

Aww yiss

Heren we hebben het wel over een 3840x1600 monitor waarop gegamed word. Dat is bijna 4k. Denk niet dat de CPU hier heel snel zal bottlenecken.

@Arunia Target je ook 60fps? Of vind je het niet erg om up te scalen en/of lagere resoluties te gebruiken om meer FPS te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:59
Ineens staan er een aantal posts, dank hiervoor!

@meljor Daar heb je zeker gelijk in. De voeding zal wel vervangen worden inderdaad. De CPU komt wellicht begin volgend jaar, maar dan wordt het AM5.

@Thomg Het is echt heel wisselend wat mensen er van vinden. De vraag is denk ik ook of het kwaad zou kunnen om het te proberen, maar heb ondertussen wel na kunnen denken nog en de voeding zal vervangen gaan worden om die reden.

@Humma Kavula Valide opties, maar ik wil niet afstappen van de 7900xtx. Heb zeker de GRE in overweging genomen, maar wil gewoon van AMD high-end hebben deze keer. Als ik het dan toch al doe.
De 5700x3d had ik niet eens als optie gezien. Maar denk dat volgend jaar upgraden van de CPU me uiteindelijk dan meer gaat brengen.

@Thomg Dat klopt inderdaad. Resolutie omlaag doe ik eigenlijk nooit om eerlijk te zijn. Gaat altijd wel prima. Of ik de 144Hz haal vind ik minder interessant. De 60 en liever iets hoger, wel graag.
Goed punt dat de CPU dan niet zo snel zal bottlenecken. Als het nodig is, speel ik altijd wel met settings.

Zou de voeding vervangen en de GPU voor mijn keuze voor nu wellicht toch interessant gaan zijn. Vervangen gebeurd dan ergens volgend jaar en dat zal met een x3d CPU gaan zijn. Daar kan ik voor de goede keuze gaan sparen zeg maar. Qua bottleneck is iedereen echt zo wisselend. Dat de 3900x een bottleneck is, dat is wel duidelijk, maar hoeveel is wel wisselend.

Vroeger hadden we nog het voedingen topic, maar de heer en meester van de voedingen, maar dat is al lang niet meer als ik zo eens gezocht heb. Vind het niet erg om die 150 euro uit te geven, mits het meer een goede is en voldoet voor de volgende upgrade.
edit: ik zie dat die voeding de aansluitingen aan de zijkant heeft.
Deze wordt in dat topic genoemd voor dezelfde prijs:
uitvoering: NZXT C1000 Gold ATX 3.1, Zwart

Ik denk eigenlijk dat ik er wel uit ben. GPU en voeding. Zou nog kunnen proberen om de GPU op mijn huidige set te draaien, maar dat zal echt net aan zijn. Vroeger werden hele hoge waardes genoemd bij GPU's in verband met hele brakke voedingen. Maar deze waardes kun je je wel aan houden.

De bestelling gedaan door middel van GPU en voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 07-11-2024 14:48 ]

Pagina: 1