fritz box 5590 gastennetwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu24
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn vraag
...Kan iemand mij helpen. Ik heb sinds gisteren een fritzbox 5590 van Freedom gekregen. Het overzetten van het oude modem naar de nieuwe verliep bijna vlekkeloos op twee items na.
Ten eerste een fritz repeater 6000 (ik heb er drie en twee gingen prima) de derde beland in het gastennetwerk (terwijl dit niet aanstaat in het modem) en is daarmee dus niet te bereiken. Ik kan het ip adres niet wijzigen en kan hem niet in mesh zetten. Alles geprobeerd. Gereset naar fabrieksinstellingen direct aan het modem gehangen, aan mijn laptop gehangen. Via de laatste weg was de repeater wel benaderbaar en kon ik ook een nieuw wachtwoord ingeven. Daarmee wist ik dus dat de reset was gelukt. Echter als hij rechtstreeks weer aan het modem wordt gelegd zit hij direct weer in het gastennetwerk.

Vandaag ook een probleem met de bridge van hue en hier ontstaat het zelfde verhaal als met de repeater. Via de switch niet benaderbaar omdat er dan geen ip adres te zien is. rechtstreeks op het modem wel een ip adres maar ook direct in het gastennetwerk geplaatst. ook hierbij geprobeerd om hem uit het netwerk te gooien en te resetten maak ook de bridge blijft terug komen in het gastennetwerk en is dus niet meer te vinden in mijn gewone netwerk.

Dus Help Help Help ik wordt er een beetje radeloos van.

tanx alvast
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0so266Bi-PGfzRrvqv65TgPnQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uxVqn9loU66x7FJ7BFo9qzjx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Mathieu24 op 06-11-2024 22:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:13
Heb je al een ticket aangemaakt bij AVM? Die reageren best wel snel en inhoudelijk is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:18
als de repeater6000 aan de pc zit kun je naast een nieuw wachtwoord ook het ip adres instellen.

ik heb zelf de repeaters een vast ip adres gegeven in de range van mijn (standaard)netwerk. voor netwerk apparatuur gebruik ik x.x.x.200-254

[ Voor 22% gewijzigd door peter-rm op 08-11-2024 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-07 13:04
Beste @Mathieu24

Wat vervelend dat het maar met 2 van 3 FRITZ!Repeater lukte om een verbinding met de FRITZ!Box op te bouwen.

We hebben het vermoeden dat voor de LAN poort het gastennetwerk aan staat.
Dit kan je in de gebruikersinterface van je FRITZ!Box checken en aanpassen:

Klik in het menu "Thuisnetwerk" op "Netwerk".
Klik op het tabblad "Netwerkinstellingen".
Controleer of de optie "Toegang voor gasten actief voor LAN 4" actief is en schakel de optie zo nodig uit. Klik vervolgens op "Toepassen" om de instelling op te slaan.

Je kan een FRITZ!Repeater via Wi-Fi op je FRITZ!Box koppelen, je kan een FRITZ!Repeater via LAN op je FRITZ!Box aansluiten en je kan een FRITZ!Repeater op een andere FRITZ!Repeater koppelen / aansluiten.

Onder https://nl.avm.de/service...Mesh-netwerk-configureren staan alle handleiding om een FRITZ!Repeater met de FRITZ!Box 5590 Fiber te verbinden.

Laat het ons weten als je hue bridge niet in het thuisnetwerk komt te staan of als je problemen met het verbinden van de derde FRITZ!Repeater hebt.
Neem dan contact met onze helpdesk op: https://nl.avm.de/service/ondersteuning/

Fijne middag.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH