Grote koelkast met glazen deuren gezocht voor vereniging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Voor onze vereniging zijn we op zoek naar een mooie, grote koelkast met glazen deuren. Het hoeft niet nieuw te zijn, maar max een paar jaar oud i.v.m. energiezuinigheid. Na wat te zoeken ben ik deze tegengekomen, en op zich is dat een prima optie. Maar ik vroeg me af of er andere/betere opties zijn, bijvoorbeeld tweedekansjes, refurbished, of max een paar oud. De vereniging heeft uiteraard een beperkt budget, dus mochten we de prijs makkelijk kunnen halveren zonder ernstig in te leveren op stroomkosten en kwaliteit, dan doen we dat natuurlijk graag :) Heeft iemand tips? In de Pricewatch en marktplaats kom ik niet echt verder, die laatste vooral omdat ik ook niet echt bekend ben met een goed merk bijvoorbeld.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:26

Marc H

- - Is wakker - -

Ik zie dat soort koelkasten vaak genoeg in winkels/snackbars e.d. , beplakt met logo's van bijvoorbeeld Coca-Cola of Heineken.

Kan je hem niet goedkoop via zo'n partij regelen?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timzhem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-04 11:16
Bij Saro GMBH in Emmerich (Duitsland) hebben ze nog wel eens een 2e kans sale.
Daar verkopen ze dan nieuwe apparatuur voor een prikkie omdat er ergens een deukje o.i.d. in zit.

Wellicht is dat nog het uitzoeken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je zoekt toch vaak "horeca koelkasten" (google search)
Tweedehands een optie? (geen aandelen); https://www.horecacentrum...len-en-vriezen/koelingen/

Kwam deze ook nog tegen. Weet niet waar je zit, maar mogelijk dat jouw waterschap/gemeente ook zoiets heeft; subsidie; https://sdwaterland.nl/su...20organisatie%20aanvragen.

[ Voor 71% gewijzigd door Millie-ano op 07-11-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
Als het om geld gaat:

Dat soort koelkasten zijn enorm energie-onzuinig omdat ze gemaakt zijn iedere 2 minuten opengetrokken te worden en dan weer snel moeten kunnen afkoelen. Dus verkijk je niet op de letter van het energielabel.

Dit is het energielabel van je gelinkte koelkast met energielabel C (1683kWh/jaar):
Afbeeldingslocatie: https://www.koelingoutlet.nl/wp-content/uploads/2023/01/combisteel-7455.2105_2.jpg

Dit is het energielabel van een random Amerikaanse-stijl koelkast met energielabel D (250kWh/jaar)
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/300x600/products/2081724

Nu zeg ik niet dat je een consumentenkoelkast moet kopen voor een vereniging. Maar als het je 250EUR per jaar meer kost is het wel iets om een niet een glazen-deur koelkast te kopen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Marc H schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:47:
Ik zie dat soort koelkasten vaak genoeg in winkels/snackbars e.d. , beplakt met logo's van bijvoorbeeld Coca-Cola of Heineken.

Kan je hem niet goedkoop via zo'n partij regelen?
Dit is wel een interessante, hoewel we liever geen reclame maken voor een merk :+ Ga ik even induiken, thanks.
Timzhem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:22:
Bij Saro GMBH in Emmerich (Duitsland) hebben ze nog wel eens een 2e kans sale.
Daar verkopen ze dan nieuwe apparatuur voor een prikkie omdat er ergens een deukje o.i.d. in zit.

Wellicht is dat nog het uitzoeken waard.
Ga ik checken, thanks!
Millie-ano schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:26:
Tweedehands een optie? (geen aandelen); https://www.horecacentrum...len-en-vriezen/koelingen/

Kwam deze ook nog tegen. Weet niet waar je zit, maar mogelijk dat jouw waterschap/gemeente ook zoiets heeft; subsidie; https://sdwaterland.nl/su...20organisatie%20aanvragen.
Bedankt voor de linkjes! Horeca koelkast is inderdaad het juiste woord. Die subsidie is voor ons te ver weg, maar ga eens kijken of er bij ons ook zoiets is, zou mooi zijn natuurlijk.
OnTracK schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:40:
Als het om geld gaat:

Dat soort koelkasten zijn enorm energie-onzuinig omdat ze gemaakt zijn iedere 2 minuten opengetrokken te worden en dan weer snel moeten kunnen afkoelen. Dus verkijk je niet op de letter van het energielabel.

Dit is het energielabel van je gelinkte koelkast met energielabel C (1683kWh/jaar):
[Afbeelding]

Dit is het energielabel van een random Amerikaanse-stijl koelkast met energielabel D (250kWh/jaar)
[Afbeelding]

Nu zeg ik niet dat je een consumentenkoelkast moet kopen voor een vereniging. Maar als het je 250EUR per jaar meer kost is het wel iets om een niet een glazen-deur koelkast te kopen.
Hier hebben we inderdaad over nagedacht, en ik heb de prijs per jaar vergeleken met een dichte koelkast. Echter willen we de koelkast slechts 2 dagen per week aanzetten met een tijdschakelaar, dus dan scheelt het alweer een stuk. Een open koelkast werkt zeer prettig qua wisselend aanbod dat dan direct gezien word, dus in die zin goed voor de verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:47:
[...]

Een open koelkast werkt zeer prettig qua wisselend aanbod dat dan direct gezien word, dus in die zin goed voor de verkoop :)
gokje.. speciaal bier? waar staat die koelkast en wat kost een lidmaatschap ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:28
LankHoar schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:47:
[...]
Hier hebben we inderdaad over nagedacht, en ik heb de prijs per jaar vergeleken met een dichte koelkast. Echter willen we de koelkast slechts 2 dagen per week aanzetten met een tijdschakelaar, dus dan scheelt het alweer een stuk. Een open koelkast werkt zeer prettig qua wisselend aanbod dat dan direct gezien word, dus in die zin goed voor de verkoop :)
Krijg je het drinken dan koud aangeleverd? Want met een flinke vulling ga je die koelkast en drankjes echt niet koud krijgen in 2 dagen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:26
Niet alleen het tijdig koelen kan een probleem zijn maar een koelkast is ook niet een apparaat dat gemaakt is om vaak aan en uit te gaan wat in dit geval wel de planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Let vooral ook op dat je de koelkast open zet als je hem uitzet, tegen schimmel etc.

Ps, ik gebruik meestal iets als Troostwijk veilingen veilingen voor dit soort "vereniging heeft een leuk idee" dingen.

Helaas staan die dingen nu in drachten, maar soms ook in jouw buurt.

[ Voor 43% gewijzigd door 99ruud99 op 09-11-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Millie-ano schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:50:
[...]

gokje.. speciaal bier? waar staat die koelkast en wat kost een lidmaatschap ? :+
O.a. speciaalbier inderdaad, en dat aanbod wisselt nog wel eens :+
Millie-ano schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:26:

Helaas kan ik geen vergelijkbare subsidie vinden in de gemeente waar we gevestigd zitten. Morgen toch maar even bellen en checken of er iets beschikbaar is hiervoor.

Ook heb ik nog even en rondje gekeken op Marktplaats naar tweedehands koelkasten, en zie er redelijk wat staan. Echter kan ik niet goed inschatten wat nou goede kwaliteit is. En ook qua energieverbruik lastig, ik zie bijvoorbeeld wel een label hier en daar, of een "normaalstroom" verbruik, maar hoe reken ik dat nou om naar jaarlijkse verbruikskosten? Hier een voorbeeld:
https://www.marktplaats.n...n-reclame-display-gtk-580

Energielabel C, en "normaalstroom : 230 V - 50 Hz - 0,349 kW"

Overigens, momenteel hebben we een tijdschakelaar op onze oude koelkast zitten zodat deze maar een paar dagen per week aan staat. Maar als ik de reacties hier zo lees dan is dat wellicht niet zo handig. Waarom is dat?

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 10-11-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Een koelkast die uit staat gaat schommelen als hij dicht staat.

Als je dit wilt zet dan de deur op een kier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
99ruud99 schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:03:
Een koelkast die uit staat gaat schommelen als hij dicht staat.

Als je dit wilt zet dan de deur op een kier.
Schommelen als in bewegen? Dat snap ik even niet :?

Deur open laten staan is geen goede optie. Dan hebben we de boel niet op tijd koel namelijk, max een paar uur vantevoren is er iemand aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05 10:20
Schommelen = Schimmelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
De nieuwe koelkast staat. Mooi ding! Deze is het geworden. Dacht ik post nog even een foto om het topic af te sluiten :) Er komen nog meer drankjes in uiteraard, en een mooie sticker op het witte vlak met ons logo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DURUe7wkGAHicZRSt06u8nhqfqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2Mi3ejsCaLA40UfJbySpfFb.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt voor alle hulp en meedenken :)

Pagina: 1