Klik & Klaar of Starlink

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:08
Wij gaan eind januari in een woonunit wonen tijdens de bouw van ons nieuwbouwhuis.

Er ligt nog geen internet , dus wij zijn afhankelijk van hotspot , Klik & Klaar of Starlink.

Ik zal veel vanuit “huis” werken en wij streamen alles . Tevens zijn er twee kinderen die veel gebruik maken van internet .

Ik zit in een dilemma wat de beste keuze is . K&K geeft aan dat de snelheid op ons kavel zeer snel is.
Voor Starlink zijn er totaal geen belemmeringen qua bomen of gebouwen .

Kosten is natuurlijk een ding om op te letten, maar een goede verbinding is gewoon een must

Iemand die voor de zelfde keuze heeft gestaan, of mensen met tips ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Klik en klaar is stabieler ALS je nu ook goed mobiel ontvangst hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou verwachten dat klik en klaar je meer garanties kan geven qua stabiliteit en latency enzo dan Starlink. Bovendien: NL klantenservice en on site service enzo, tov Starlink met een team ergens op de wereld, maar zeker niet in NL ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
Hiervoor kun je prima Klik en Klaar gebruiken. Zeker als je/iemand op je adres al een mobiel abonnement heeft bij Odido, dan kost het je nog maar 20 euro per maand. En maandelijks opzegbaar.

Ik gebruik klik en klaar ook, mijn ervaring is tot nu toe goed. (al gebruik ik de simkaart ervan inmiddels wel in een eigen device, maar dat is puur om mee te spelen). Ik zou zeggen, probeer de oplossing van Odido gewoon, het is niet heel duur en binnen 5 minuten ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:54
Zonder twijfel klik&klaar, tenzij je in een uithoek zit zonder mobiele ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Kijk naar de kosten en hoeveel bandbreedte je krijgt
is het tijdelijk of wil je het als vaste primaire aansluiting gebruiken

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Thx allemaal.

Locatie is buitengebied. Volgens de Odido kaart moet de dekking uitstekend zijn. Ik zal eens een speedtest doen op locatie . Ik heb alleen een KPN abbo maar die hebben op dezelfde afstand een paal staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Met een KPN abo een speedtest doen heeft niet heel veel zin lijkt mij. Antenne's en belasting/bandbreedte hiervan kunnen totaal anders zijn ook al zitten ze op dezelfde mast. Maar Klik en Klaar is maandelijks opzegbaar en heeft geen kosten voor de hardware. Als ik jou was zou ik gewoon Klik en Klaar proberen en als het niet goed genoeg werkt kan je eenvoudig Starlink proberen en Odido weer opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
backupdevice schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:24:
Thx allemaal.

Locatie is buitengebied. Volgens de Odido kaart moet de dekking uitstekend zijn. Ik zal eens een speedtest doen op locatie . Ik heb alleen een KPN abbo maar die hebben op dezelfde afstand een paal staan.
Kijk even op antennekaart.nl https://antennekaart.nl/k...1&zoom=11&providers=odido of N78 bij jou in de buurt ingeschakeld is. Als de afstand niet te groot is dan moet een deftige snelheid mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
krakendmodem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:06:
[...]

Kijk even op antennekaart.nl https://antennekaart.nl/k...1&zoom=11&providers=odido of N78 bij jou in de buurt ingeschakeld is. Als de afstand niet te groot is dan moet een deftige snelheid mogelijk zijn.
N78 staat ingeschakeld. Hemelsbreed staat de mast op ongeveer 1 KM denk ik . Ik zie dat KPN een mast er naast heeft staan, dus ik zal eens een speedtest doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-05 21:42
krakendmodem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:06:
[...]

Heb je een idee 'welke afstand niet te groot' is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
backupdevice schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:26:
Ik zit in een dilemma wat de beste keuze is . K&K geeft aan dat de snelheid op ons kavel zeer snel is.
Voor Starlink zijn er totaal geen belemmeringen qua bomen of gebouwen .
Zou eerst kiezen voor Klik & Klaar. De reden daarvoor is dat er dan geen extra apparatuur erbij hoeft te worden aangeschaft, dat de te verwachten snelheid hoger is en dat de maandelijkse kosten flink lager liggen. Werkt Klik & Klaar niet goed (genoeg), dan kan er altijd nog worden gekeken het veel duurdere en tragere Starlink. Een maandcontract is bovendien ook zonder al teveel bijkomende kosten zo opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Precies. Je hebt twee opties, waarvan je er eentje maandelijks opzegbaar kunt uitproberen en in de ander een flinke investering moet doen. Lijkt me een no-brainer om K&K een maandje uit te proberen en daarna te kijkn of je inschat dat Starklink zoveel beter gaat presteren dat het de investering, maandelijkse kosten en het vastzitten aan een langer contract waard gaat zijn.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

backupdevice schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:24:
Thx allemaal.

Geen collega of familielid met Odido die even met je op locatie de proef op de som kan doen?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
webber87 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:18:
[...]

Heb je een idee 'welke afstand niet te groot' is?
Dat is lastig aan te geven doordat je mogelijk ook nog bebouwing in de buurt hebt die het signaal net genoeg dempt om geen profijt meer te hebben van de hogere frequentie.
Ik haal tot op een kilometer nog wel een kleine 500Mb down, maar dit is wel met vrij zicht op de mast zonder grote obstakels.

Na 1,5 a 2 km hemelsbreed had ik geen profijt meer van N78 en ging ik terug naar 4G, aangezien N28 bij K&K is uitgeschakeld. Nog steeds met accepabele snelheden in het buitengebied met 4G, +- 100mb/s down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 14:46
Fraggert schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:58:
[...]

Geen collega of familielid met Odido die even met je op locatie de proef op de som kan doen?
Dit is ook exact wat ik mijn ouders heb voorgesteld, mijn vader heeft ouderwets met Odido gebeld en die geven aan dat je de maximale snelheid haalt met buitenantenne, dus daar droop die arme man weer af. Mijn antwoord was, ik kan wel even langs komen en testen, zien of het zo ernstig is als ze aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:38

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

backupdevice schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:18:
[...]

[...] Ik zie dat KPN een mast er naast heeft staan, dus ik zal eens een speedtest doen
Dat is net zoiets als: "Ziggo DOCSIS is hier beschikbaar maar ik heb enkel ADSL van KPN hier aangesloten. Laat ik eens een speedtest doen om te zien hoe snel die Ziggo-verbinding zal zijn."

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34
Ik heb zelf Odido, en woon vrij landelijk maar de mast staat ook ongeveer 1km bij mij vandaan. Ik heb in huis geen bereik… En buiten in de tuin op hele specifieke plekken wel, maar vaak ook erg slecht.

Dus dat de mast dichtbij staat wil in mijn optiek niet veel zeggen. Beste is om op locatie het bereik met Odido te valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Ok duidelijk. Ik zal eens kijken of ik iemand met een Odido abbo kan vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
CrazyFool schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:13:
Ik heb zelf Odido, en woon vrij landelijk maar de mast staat ook ongeveer 1km bij mij vandaan. Ik heb in huis geen bereik… En buiten in de tuin op hele specifieke plekken wel, maar vaak ook erg slecht.

Dus dat de mast dichtbij staat wil in mijn optiek niet veel zeggen. Beste is om op locatie het bereik met Odido te valideren.
Kleine aanwijzing zou wel kunnen zijn dat je in die antennekaart kan zien hoe de antennes afgesteld staan (graden). Idealiter zou je precies in de straal willen zitten waar 1 van de drie antennes op is afgesteld. Dus in mijn geval als voorbeeld:

Site op 1100 meter hemelsbreed met de 3,6 Mhz N78 antennes op 39,8 meter.
Geen boom in dat pad die zo hoog is dus dat zou geen grote belemmering moeten vormen.

Richtingen
sector 1: 80 graden
sector 2: 200 graden
sector 3: 320 graden.

Mijn woning zit op circa 285 graden ten opzichte van die mast. Dus niet erg positief want ik zit ergens midden tussen de centrale richtingen van zowel sector 2 als sector 3 (dus ik zit in randen van beide sectoren).
Als mijn woning op circa 300 graden van die mast had gestaan zou ik een sterker signaal hebben. En op 320 graden helemaal.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ALCFLoAzv1jNcp4OzV5bw8bkSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nykcIshxPWf43hLtc5vHSxb6.jpg?f=fotoalbum_large

Links boven de mast en links onder de locatie waar wij gaan bouwen. Rechts de gegevens van de mast

[ Voor 18% gewijzigd door backupdevice op 07-11-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
backupdevice schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:32:
[Afbeelding]

Links boven de mast en links onder de locatie waar wij gaan bouwen. Rechts de gegevens van de mast
Dus op deze kaart zit je vrijwel recht onder de mast (zuid dus). In graden is dat 180 graden en de antennes staan afgesteld op 120,240 en 340.
Dat is zo'n beetje de slechtste afstelling voor jou dus :-(

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
backupdevice schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:26:
Kosten is natuurlijk een ding om op te letten, maar een goede verbinding is gewoon een must
Ik zou er niet te moeilijk over doen, dit soort kosten zijn peanuts vergeleken bij alle andere kosten die je gaat maken voor je tijdelijke huisvesting en bouwproject :)

Klik & Klaar is het meest laagdrempelig en is binnen een paar dagen geleverd. Lijkt mij een prima start, als het niet voldoet kan je altijd alsnog Starlink nemen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Barre73 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:32:
[...]

Dus op deze kaart zit je vrijwel recht onder de mast (zuid dus). In graden is dat 180 graden en de antennes staan afgesteld op 120,240 en 340.
Dat is zo'n beetje de slechtste afstelling voor jou dus :-(
Nice 🫡

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PrimaPlan
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-05 09:44
Is niet de makkelijkste optie om gewoon klik&klaar aan te vragen en gewoon te proberen. Het is een product van een Nederlandse provider die je heel makkelijk kan retourneren binnen 14 dagen. Werkt het wel dan is het top, zo niet dan ben je ook niks kwijt.

Heb zelf jaren met 4g voor thuis gewerkt vanwege slechte kabels in het appartementencomplex en dat werkte top. Kan me niet voorstellen dat Starlink ofwel goedkoper ofwel beter zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En wat is het geworden en hoe bevalt het?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
franssie schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:11:
[...]

Kan ik je over 3 weken vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
franssie schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:11:
[...]

Ja vandaag aangesloten en heb een goede snelheid op dit moment . Ben dus nu tevreden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

backupdevice schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:36:
[...]

Ja vandaag aangesloten en heb een goede snelheid op dit moment . Ben dus nu tevreden
Maar de hamvraag is dus "wat is het geworden?" :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
remco_k schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:21:
[...]

Maar de hamvraag is dus "wat is het geworden?" :)
8)7 k&k

Pagina: 1