Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCupre
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
Goedenavond allen,

Ik krijg mijn verwarming in mijn huis niet ingesteld. De ketel slaat niet aan op de wijzigingen die ik doorvoer via mijn Honeywell Round Modulation (T40 staat er op de achterzijde). Probleem is dat als ik de filmpjes volg via het internet, hij niet in zijn menu gaat (dit doe je door te drukken op het display net onder het eerste cijfer). Als ik de maximale en minimale temperatuur wil instellen reageert hij wel op de knop die daar zit dus ergens moet de functionaliteit van die knop wel werken.

Ik heb ook geprobeerd te kijken naar de verbinding met de ketel, Intergas Extreme 36. Deze geeft aan rF- wat aangeeft dat er geen koppeling is. Die koppeling kan ik instellen, mits de menu functie van mijn Honeywell zou werken... jullie begrijpen mijn probleem.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om alsnog de koppeling tot stand te brengen? Doe ik iets verkeerd binnen de handelingen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1B0zZS6Z72iu6iJaco5ZISo-eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tczaBCUWqctOieEDIGuvzs31.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Wat wil je nu precies?
Als je de thermostaat naar 25 draait gaat de ketel niet verwarmen? Heeft dit ooit wel gewerkt?
Het RF verhaal is volgens mij irrelevant, vziw communiceert deze thermostaat bedraad via OpenTherm.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCupre
Ik zal het meer in stappen uitleggen.

Het is 21 graden en ik wil verwarmen. Dus ik draai de knop naar resp. 30 graden. Na een uur is er nog niks gebeurd. De ketel reageert dus niet op mijn thermostaat.

Geprobeerd uit te zoeken waar de fout zit, handleiding Intergas en Honeywell geraadpleegd.

Ketel geeft aan dat er geen koppeling is, die kan gemaakt worden door naar installatie modus te gaan van Honeywell. Maar de Honeywell komt niet in die status.

Om te checken of de Honeywell werkt heb ik de functionaliteit van de knop getest door de menufunctie te activeren waar de minimum en maximum temperatuur ingesteld kan worden. Aangezien de knop hier wel voor werkt is de knop an sich dus niet defect.

Mijn probleem: mijn huis wordt niet verwarmd terwijl ik dit wel van mijn thermostaat/ketel vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCupre
Ja dit heeft wel gewerkt afgelopen jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM49
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13-09 22:00
@ElCupre Meld de thermostaat opnieuw aan bij de ketel. Even de netspanning eraf, minuutje wachten en de stekker weer in het stopcontact. Succes, ik hoop dat het dan wel werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door AJM49 op 11-11-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb zelf op mijn werkkamer de Wireless, en regelmatig moet ik hem van zijn station halen om even te resetten omdat hij gewoon aanblijft als de temperatuur al bereikt is.

Verschikkelijk slecht apparaat.

Is een T87RF2025.
Pagina: 1