Bouwdepot verbouwing, lagere rekening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
Ik heb een bouwdepot voor een keukenverbouwing aangevraagd, alleen nu komen de kosten mogelijk net lager uit dan ik heb aangevraagd (mogelijk ook niet, er kan natuurlijk nog van alles gebeuren).

Ik vroeg me af of ik dit makkelijk op kan lossen door op het einde van de verbouwing het geld wat nog over is af te lossen op die bouwdepot-hypotheek en het dan ook voor de belastingdienst goed is?

Of werkt dat anders?

Aangezien de rente die je ontvangt op een bouwdepot gelijk is aan die je betaald, heb ik ook niet onrechtmatig rente betaald die ik terug ga vorderen, dus volgens mij klopt dit gewoon.

[ Voor 20% gewijzigd door Michiel1978 op 06-11-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06

Fe2O3

Ja das roest

Er staat vast iets in het product dat je hebt afgesloten over wat te doen bij geld over/geld te kort ?

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Michiel1978 Bel diegene die je hebt betaald voor het hypotheekadvies, dat is hun werk.

Maar het is geen probleem, voor je belastingen is alleen werkelijk betaalde en ontvangen rente relevant. Een bouwdepot is een stelpost, komt nooit exact uit natuurlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bij mij stond er destijds in de kleine lettertjes dat het restant op de hypotheek in mindering gebracht werd. Dit had geen effect op de belasting voor zover ik weet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:07
Alleen opletten dat restant binnen de boetevrije aflossing valt. Voor een depot voor keukenverbouwing zal het allemaal wel los lopen.

Ik heb nog 80k openstaan op mijn bouwdepot :9 Nog een jaar tijd om eventueel nog tuinaanleg of afdak ofzo te doen.

[ Voor 63% gewijzigd door assje op 06-11-2024 18:34 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik ken geen hypotheekverstrekkers waar je het bouwdepot niet boetevrij mag aflossen. Maar gezien het om een restant na keuken gaat lijkt het me niet dat er nog een dusdanig bedrag staat dat van invloed kan zijn op je boetevrij aflosbare bedrag. Je kan het ook aanwenden voor overige woningverbetering, maar je kan dit het best wel even checken bij je adviseur of bank om te voorkomen dat je declaratie wordt afgewezen.
Pagina: 1