Goedkopere vervanger voor Lansweeper

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 11:02
Hallo Tweakers,

Wij gebruiken bedrijfsmatig het Lansweeper Starter abonnement.
Deze heeft een fikse prijsverhoging ondergaan en mijn leidinggevende vindt het zo stevig aan de prijs dat hij het niet wil gaan verlengen.

Dus moet ik op jacht naar een pakket wat vergelijkbaars doet en goedkoper is.

Wat moet het pakket kunnen:
- Scannen van alle hardware met de nodige info zoals IP adressen, MAC adressen, etc.
- Scannen van Windows, Linux en Apple devices (clients en servers) met de nodige info zoals IP adressen, MAC adressen, etc.
- Liefst kunnen groeperen
- Liefst agentless
- Protocollen SMB

Functionaliteit die er zeker in moet zitten:
- Software versies zoeken op clients op het netwerk.
- Wat ik erg veel gebruik is de rapportages bij Lansweeper voor ontdekken waar W10 machines staan, maar ook welke PC's nog niet alle Windows updates heeft.
- Tevens gebruik ik de rapportages op welke machine software draait welke al EOL is en welke software niet gepatched is. (Dit zijn rapportages van Lansweeper zelf).

Wat ik gevonden heb:
- NinjaOne: Lijkt geen software vulnerability reports te kunnen maken om te zien welke software kwetsbaar is.

...

Vereiste is dat het pakket maximaal €2000,- per jaar mag kosten ex. BTW. Liever minder natuurlijk ;)
Wellicht dat jullie met deze eisen vanuit jullie kennis nog een pakket kunnen aanraden?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zoekterm is SAM of Software Asset Management.

Ik weet niet of je agentless zou moeten willen omdat het dan per definitie een 'pull'-model wordt, wat bijna automatisch betekent dat je SAM-tool netwerktoegang tot de devices en (bijna) adminrechten nodig heeft om alle informatie uit te lezen. Dat lijkt me een behoorlijk security risico. Een client kan zichzelf rapporteren en heeft (in principe) geen inbound poorten nodig.

[ Voor 79% gewijzigd door Room42 op 06-11-2024 18:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 22:11

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Lol, heerlijk zulke managers.
Penny Wise, Pound foolish.

Lansweeper kost zo te zien 200 per maand. Dus het verschil gaat eigenlijk om 400 euro per jaar?
Ik gok dat als ik jouw uren die hiervoor benodigd zijn en de integratie van het nieuwe pakket een stuk hoger liggen dan die 400 euro. Ik zou hem die rekensom even voor houden.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
angentless vind ik sws al niks dus een goed moment om te switchen

wat ik wel met mr t eens ben is dat zo'n klein beetje extra licenties natuurlijk een behoorlijk slap excuus is om daar zoveel tijd en geld in te steken

nu kan het zijn dat jij momenteel gewoon geen f te doen hebt en jouw tijd dus gratis is maar waarschijnlijker zal dat vies tegenvallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
Wij gebruiken Atera, is alleen niet agentless maar de agent is wel automatisch te deployen.
Voordeel hiervan is dat je per technician betaalt, niet per device oid wat je vaak ziet.
Groeperen van machines, overzichten qua software etc zit hier allemaal in en ook zaken als Windows updates etc kun je hiermee regelen en rapporten over draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
TTommie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:23:
Lol, heerlijk zulke managers.
Penny Wise, Pound foolish.

Lansweeper kost zo te zien 200 per maand. Dus het verschil gaat eigenlijk om 400 euro per jaar?
Ik gok dat als ik jouw uren die hiervoor benodigd zijn en de integratie van het nieuwe pakket een stuk hoger liggen dan die 400 euro. Ik zou hem die rekensom even voor houden.
Wij betaalden nog het "oude" tarief van € 495,- voor 500 assets wat voor ons prima was.
Vanaf volgend jaar moeten we voor hetzelfde abo € 2388,- betalen, wel voor 2000 assets maar dat hebben we niet nodig.
Er is geen stap lager (gratis is geen optie voor ons).
Verschil is voor ons € 1.893,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:10

Eboman

Ondertitel

als het alleen om het ontdekken / bijhouden van machines en ip addressen is, je kan eens kijken naar dit (docker) product :
https://netalertx.com/#Features

Sorry niet alle requirements gelezen, ik denk niet dat je hiermee het OS versie kan uitlezen of een SMB share

[ Voor 26% gewijzigd door Eboman op 07-11-2024 13:57 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:10
Al Capino schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:46:
[...]

Wij betaalden nog het "oude" tarief van € 495,- voor 500 assets wat voor ons prima was.
Vanaf volgend jaar moeten we voor hetzelfde abo € 2388,- betalen, wel voor 2000 assets maar dat hebben we niet nodig.
Er is geen stap lager (gratis is geen optie voor ons).
Verschil is voor ons € 1.893,- ;)
Het verschil tussen het budget en de prijs van Lansweeper is wel 400 EUR.

Ik zou de stoute schoenen aan doen en Lansweeper contacteren, en aangeven dat voor 2000 EUR, en een lagere assets, dat jullie klant willen blijven, en anders niet.

Daar hebben zij meer aan, dan een klant verliezen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:44
Rapid7 InsightVM, dat kan alles + meer, maar kost wel een maandelijks per asset wat wordt gescand op kwetsbaarheden. Assets waarop alleen een discovery scan is gedaan tellen niet mee voor de licentie.

[ Voor 42% gewijzigd door dylan111111 op 07-11-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
Heb het geïnstalleerd en bekeken. Ik trof geen mogelijkheid aan om te weten te komen of bepaalde software of EOL is of security issues heeft. Dit is een zeer waardevolle toevoeging en een must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je de info uit je netwerk beheer omgeving krijgen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
Frogmen schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:08:
Kan je de info uit je netwerk beheer omgeving krijgen?
Punt is dat Lansweeper zelf met de melding komt wanneer bepaalde software EOL of lek is.
Ik hoef daar niet zelf achteraan.
De info haal ik uit Lansweeper, dat is mijn netwerkbeheer omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
JeroenV_ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:11:
Wij gebruiken Atera, is alleen niet agentless maar de agent is wel automatisch te deployen.
Voordeel hiervan is dat je per technician betaalt, niet per device oid wat je vaak ziet.
Groeperen van machines, overzichten qua software etc zit hier allemaal in en ook zaken als Windows updates etc kun je hiermee regelen en rapporten over draaien.
Ik werk er sinds een paar jaar mee en het bevalt prima. Jammer is dat de ticket functionaliteit niet is uit te schakelen en zo prominent aanwezig is in de GUI.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al Capino schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:14:
[...]

Heb het geïnstalleerd en bekeken. Ik trof geen mogelijkheid aan om te weten te komen of bepaalde software of EOL is of security issues heeft. Dit is een zeer waardevolle toevoeging en een must voor mij.
Wellicht kan het wel, met een add-on o.i.d. de spiceworks community heeft daar ongetwijfeld een antwoord op. Daar al gekeken/gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
Je Moeder schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:41:
[...]

Ik werk er sinds een paar jaar mee en het bevalt prima. Jammer is dat de ticket functionaliteit niet is uit te schakelen en zo prominent aanwezig is in de GUI.
Klopt inderdaad, wij gebruiken dat ook niet maar het is her en der zichtbaar.
Maar goed, naast dat werkt het prima moet ik zeggen.
Pagina: 1