Ventilatierooster in deur met honingraat binnenwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassius81
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 22:29
Hallo Tweakers!

In de badkamerdeur zou ik graag een ventilatierooster maken. We hebben mechanische afzuiging in de badkamer en geen raam naar buiten oid. Mijn idee is om een gat in de deur te boren en met een decoupeerzaag een gat te zagen ter grootte van het rooster. Nu is mijn vraag: Is dit mogelijk in een deur met een honingraat binnenwerk of gaat deze dan kapot, verliest zijn stevigheid, dat soort dingen? Of hebben jullie misschien andere tips om een rooster aan te brengen tbv de ventilatie in de badkamer?

Bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via kassius81 op 06-11-2024 15:58)

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Meestal is er voor badkamers in enige ventilatie voorzien door een grote kier onder de deur. Bij ons vonden we dat ook niet toereikend en heb ik er, zoals jouw plan is, een ventilatierooster in gefiguurzaagd. Dit zit er nu ruim 10 jaar in zonder issues. (ps ik ben geen profklusser oid)

[ Voor 6% gewijzigd door desmond op 06-11-2024 15:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:23
Je hebt al mechanische ventitlatie - waarom wil je een gat gaan zagen? Jouw deur is vast niet luchtdicht, dus er komt al wel verse lucht je badkamer binnen. Welk doel denk je te bereiken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Meestal is er voor badkamers in enige ventilatie voorzien door een grote kier onder de deur. Bij ons vonden we dat ook niet toereikend en heb ik er, zoals jouw plan is, een ventilatierooster in gefiguurzaagd. Dit zit er nu ruim 10 jaar in zonder issues. (ps ik ben geen profklusser oid)

[ Voor 6% gewijzigd door desmond op 06-11-2024 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:02
Ik heb een badkamer met raam en mechanische ventilatie.
Als ik het raam NIET open en zet de ventilatie aan, dan is het effect heel mager.
Ja, tuurlijk wordt er wel wat lucht onder de deur doorgetrokken, maar niet echt veel.
Zet ik het raam open, dan is de ventilatie veel effectiever.

Gezien je geen raam hebt, zou ik zeker extra ventilatie via de deur door door zo'n rooster.
En ik kan met niet voorstellen dat zo'n gat direct de structurele integriteit van de deur in gevaar brengt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

martijn1985 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:27:
Je hebt al mechanische ventitlatie - waarom wil je een gat gaan zagen? Jouw deur is vast niet luchtdicht, dus er komt al wel verse lucht je badkamer binnen. Welk doel denk je te bereiken?
Zodat je meer trek hebt vanaf bijv. de hal of overloop naar de badkamer zodat de vochtige lucht uit de badkamer gezogen kan worden en er verse lucht als toevoer naar de badkamer gaat. In de andere kamer(s) heb je dan weer een raam open en zo krijg je een gezonde trek om de luchtvochtigheid naar beneden te brengen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:54
kassius81 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:25:
Hallo Tweakers!

In de badkamerdeur zou ik graag een ventilatierooster maken. We hebben mechanische afzuiging in de badkamer en geen raam naar buiten oid. Mijn idee is om een gat in de deur te boren en met een decoupeerzaag een gat te zagen ter grootte van het rooster. Nu is mijn vraag: Is dit mogelijk in een deur met een honingraat binnenwerk of gaat deze dan kapot, verliest zijn stevigheid, dat soort dingen? Of hebben jullie misschien andere tips om een rooster aan te brengen tbv de ventilatie in de badkamer?

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb dit gedaan voor de meterkastdeur met honinggraat binnenwerk. Werkte prima, en de deur is nog prima stevig. Wel wordt die deur natuurlijk een stuk minder gebruikt dan een meterkast deur, maar het lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassius81
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 22:29
Bedankt allemaal, ik ga aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:43
Zit hier ook in de honingraatdeur sinds 1989 toen de toenmalige eigenaar (woningbouw) de hele woning heeft laten verbouwen. Zorg dat je wat vlees rondom het gat hebt, zeg een centimeter of 10 en dan komt het wel goed.
Pagina: 1