Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 10:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Mijn zoon en ik hebben een S20+ die wij jaren lang met veel plezier gebruikt hebben. 12Gb werkgeheugen en hoge resolutie. Nu begint de accu van onze telefoons wel echt terug te lopen dus kijken wij naar iets nieuws.

Wat is je budget?
Refurbished budget hebben wij :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Cloud gaming, youtube, casual gaming. Brawlstars

Wat heb je zelf al gevonden?
Wij kijken naar de S21 Ultra, S22 Ultra en S23 Ultra waarbij die laatste ons budget echt rekt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoeveel verschil zit er in de Ultra's van de afgelopen jaren? Welke doe is de beste bang for the buck?

Tierelier

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:45
Wat is de reden voor ultra? Groot scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
99ruud99 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:57:
Wat is de reden voor ultra? Groot scherm?
12Gb werkgeheugen en hoge resolutie met groot scherm ja.

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:54

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als de S23U op de limiet van je budget zit, dan zou ik lekker voor de S22U gaan. Heb je iig een jaar langer updates dan op de S21U (die ik eigenlijk niet zo heel bijzonder vond).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

S22 zou ik niet doen, collega's hadden die, en veel ellende mee. Ook de lens maakt lawaai als je 'm schud. Staan wel artikelen van op internet.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het meezit, gaat de S21 volgend jaar uit de security-updates van Samsung dus dan zit je daar alweer mee.

Hou je over: https://www.samsung.com/n...3-ultra-galaxy-s22-ultra/ en het enige "grote" verschil is de CPU en camera; ongetwijfeld kan je benchmarks van de CPU vinden en je conclusie trekken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
De S22 Ultra is rond de 450 euro en de S23 Ultra rond de 650.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM4RWbyhiF6JN5UZtfG4KUEZDkw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LzoqsXJGB6QnwC4UrBzkgxpS.png?f=fotoalbum_large

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:41
Is de accu je enige probleem?
Dan nieuwe accu erin voor een paar tientjes en je kan weer een aantal jaren mee.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Accu en scherm eigenlijk :s Kost 325 euro per telefoon. En dan heb ik het ook nog niet over het EoL gaan van de S20+. Oh en mijn telefoon laadt alleen nog maar draadloos op.

[ Voor 19% gewijzigd door jorisdekloris op 06-11-2024 15:37 ]

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de S23U en ben er erg tevreden mee.

Maar misschien gek voorstel, waarom ga je niet voor een S24 FE, die is nieuw 550 en met 7 jaar updates...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
swhnld schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:14:
Ik heb de S23U en ben er erg tevreden mee.

Maar misschien gek voorstel, waarom ga je niet voor een S24 FE, die is nieuw 550 en met 7 jaar updates...?
Goeie. Ik heb hem meteen vergeleken met de S22 Ultra en de S23 Ultra maar die S24 FE is wel een stuk minder. 8GB RAM, lagere resolutie en die 7 jaar gaan wij NOOIT halen :D

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jorisdekloris schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:19:
[...]

8GB RAM, lagere resolutie en die 7 jaar gaan wij NOOIT halen :D
En?

Wanneer is de laatste keer geweest dat jouw huidige telefoon zei "ik heb 0 RAM meer over". Hoeveel gebruik je nu daadwerkelijk per dag?

Resolutie lager. Klopt. Maar de ppi zorgt alsnog ervoor dat je het verschil niet direct ziet. Tenzij je de hele dag op de optimale kijkafstand zit (grof gezegd ergens tussen de 25 en 40cm van je oog), ben je waarschijnlijk hard pressed om per applicatie of film het verschil tussen beide schermen direct te kunnen benoemen.

En moet het een S Ultra zijn? Want hier zie je dat je ook een Pixel 8 of Asus Zenfone kan halen voor "maximaal 700 Euro". Geen idee of je er open voor staat maar er is meer onder de zon qua (gaming-)features van Samsung,

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Jullie maken het nog moeilijker om een keuze te maken. :)

Als ik mijn eisen laat varen kan ik elke telefoon kiezen natuurlijk. Wijnhadden geeoon goede ervaring met die 12GB.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
MAX3400 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:14:
[...]

Resolutie lager. Klopt. Maar de ppi zorgt alsnog ervoor dat je het verschil niet direct ziet. Tenzij je de hele dag op de optimale kijkafstand zit (grof gezegd ergens tussen de 25 en 40cm van je oog), ben je waarschijnlijk hard pressed om per applicatie of film het verschil tussen beide schermen direct te kunnen benoemen.
385ppi vs 524ppi is best een verschil toch?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
MAX3400 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:14:
[...]

En moet het een S Ultra zijn? Want hier zie je dat je ook een Pixel 8 of Asus Zenfone kan halen voor "maximaal 700 Euro". Geen idee of je er open voor staat maar er is meer onder de zon qua (gaming-)features van Samsung,
Pixel 8 Pro zou wel echt een goeie zijn idd!

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jorisdekloris schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:08:
Jullie maken het nog moeilijker om een keuze te maken. :)

Als ik mijn eisen laat varen kan ik elke telefoon kiezen natuurlijk. Wijnhadden geeoon goede ervaring met die 12GB.
Ik zou je niet blind staren op een enkele specificatie. Beter is om de algehele prestaties van een telefoon te bekijken. Check bijvoorbeeld de reviews op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jorisdekloris schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:21:
[...]

385ppi vs 524ppi is best een verschil toch?
Theoretisch wel, maar default instelling is geen 524 ppi want die hoogste instelling is nadelig voor het stroomverbruik.

Maar je dilemma is nu nog, pak je een S22U met ruim 2 jaar software support of een S23U met ruim 3 jaar software support. Rekensom per jaar kosten ze ongeveer evenveel, 450/2 of 650/3.
Maar nieuwere modellen zijn duurder, dus over 2 of 3 jaar zal de opvolger mogelijk ook duurder zijn. Dus lange termijn is de S23U economisch de winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Thanks allemaal!!

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jorisdekloris schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:55:
Mijn zoon en ik hebben een S20+ die wij jaren lang met veel plezier gebruikt hebben. 12Gb werkgeheugen en hoge resolutie. Nu begint de accu van onze telefoons wel echt terug te lopen dus kijken wij naar iets nieuws.
Toevallig dat ik tot begin dit jaar ook met veel plezier een S20+ gebruikt heb maar ook hetzelfde probleem had dat de accu steeds minder werd. Dus ik ben toen ook op zoek gegaan naar een goede opvolger en eerst eens nieuw gaan kijken.

Eventjes heb ik toen een Samsung A55 getest, zeker voor de prijs een prima toestel maar op de een of andere manier mistte ik toch datgene wat ik met de S20+ had. Vooral het scherm viel mij toch wat tegen en mistte ik het brilliante van de S20+.

Uiteindelijk toen voor een S22 Ultra refurbished gegaan, maar op voorhand kan ik je al zeggen van doe het niet. Naast dat soms refurbished prijzen hoger liggen dan nieuwprijzen kan je vaak 2de hands net zo goede toestellen krijgen. Of een goed alternatief kan b.v. Usedproducts zijn die vaak van hun uit ook nog beperkte garantie bieden. Als je sowieso via de webshop van Usedproducts koopt gelden ook de normale 2 weken retour regel zonder rede mocht je je bedenken.

Wat de S22 Ultra zelf betreft, hier in althans NL werd de S22 Ultra alleen met een Exynos cpu geleverd waarbij mij het meeste wel het accuverbruik opgevallen is. Ik ben verder geen power user zoals ze dat noemen en deed er de gewone dagelijkse dingen mee, lage schermhelderheid etc.. Daarnaast, snelheid was oke maar soms zo van die vreemde haperingen.

Enfin uiteindelijk toch die S22 Ultra retour gestuurd en gaan kijken naar een S23 Ultra, vooral ook deels omdat daar een Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 in zit qua cpu. Uiteindelijk voor net 600 euro een 2de handse kunnen kopen bij dan Usedproducts met dan 3 mnd garantie van hun. Bij registratie bij Samsung zag ik toen tot mijn verbazing dat er nog dik 1,5 jaar fabrieksgarantie op zit.

Puur qua toestel een hemelsbreed verschil, alles werkt gewoon soepel en blijft ook naderhand soepel werken maar vooral de accuduur is een heel verschil. Dus vooral intern gezien zit er echt wel behoorlijk verschil in en raad ik je toch echt aan het budget wat te rekken en voor een S23 Ultra te gaan.
Pagina: 1