Weet iemand een util of command om een soft-reboot uit te voeren in dos? Na bijv een batch ? Moet niet al te groot zijn, komt bijop een bootdisk.
Ik weet dat er een interupt is waarmee je een soft reboot kunt uitvoeren(, er staat me iets bij van int 13
) Deze kun je opzoeken in een Interupt-list, bijv die van ralph brown.
Als je dan even een assembly filetje programmeert met alleen deze opdracht. En alle pseudo ops uiteraard, dan heb je een filetje dat soft kan rebooten, wanneer je het aanspreekt
.
Als je dan even een assembly filetje programmeert met alleen deze opdracht. En alle pseudo ops uiteraard, dan heb je een filetje dat soft kan rebooten, wanneer je het aanspreekt
Ehm, ja ik en assembler, dat wordt niet wat. Man ik kwam er met errorlevels die returned werden door het commando CHOICE eerst al niet uit (uiteindelijk wel). Dat is te lang geleden voor me. En assembler ken ik niet
zoek met google eens naar reboot.exe
was vroeger een dos-util waarmee je je pc kon rebooten
- Gregole was me net voor
-
was vroeger een dos-util waarmee je je pc kon rebooten
- Gregole was me net voor
*insert signature here
Niet te groot?
Dat moet lukken, het kan met een COM-bestand van 16 bytes. Ik zal ff voor je uitzoeken hoe het ook alweer ging!
Dat moet lukken, het kan met een COM-bestand van 16 bytes. Ik zal ff voor je uitzoeken hoe het ook alweer ging!
Is int 19h, hier een stukje asm:
Niet echt ingewikkeld toch
Wat ook mogelijk is is met een hexeditor een file maken met daarin 2 bytes, "CD 19".
Is alleen erg instabiel, vaak krijg je crashes enzo, dat kwam geloof ik doordat het de interrupt list niet cleart ofzo, bij Qemm 8 zat wel een goede softreboot, die gaf geen problemen verder.
code:
1
2
| mov ax,0 int 19h |
Niet echt ingewikkeld toch
Is alleen erg instabiel, vaak krijg je crashes enzo, dat kwam geloof ik doordat het de interrupt list niet cleart ofzo, bij Qemm 8 zat wel een goede softreboot, die gaf geen problemen verder.
Tnx guys!
Ik heb er net ook al 1 gevonden:
http://www.jimprice.com/zips/jimboot.zip
Is 64 bytes
Ik test ze allemaal ff
// wel goed typen ///
// 64 bytes niet 64k/
Ik heb er net ook al 1 gevonden:
http://www.jimprice.com/zips/jimboot.zip
Is 64 bytes
Ik test ze allemaal ff
// wel goed typen ///
// 64 bytes niet 64k/
Hier een versie van 5 bytes - hij is niet al te clean maar als hij het doet op die ene computer ben je wel tevreden neem ik aan?
boot.com (5 bytes)
Deze doet alleen dit:
JMP FF00
Netter zou zijn geweest:
MOV AX,0040h
MOV ES,AX
MOV DI,0072h
MOV AX,01234h
STOSW
JMP FF00
Maar goed, waarschijnlijk werkt 'ie dus wel gewoon.
Een programma van 64K? Dat is absurd - in maximaal 16 bytes kan het helemaal clean gemaakt worden - 64K is veel te groot
[Edit: foutje gewijzigd]
boot.com (5 bytes)
Deze doet alleen dit:
JMP FF00
Netter zou zijn geweest:
MOV AX,0040h
MOV ES,AX
MOV DI,0072h
MOV AX,01234h
STOSW
JMP FF00
Maar goed, waarschijnlijk werkt 'ie dus wel gewoon.
Een programma van 64K? Dat is absurd - in maximaal 16 bytes kan het helemaal clean gemaakt worden - 64K is veel te groot
[Edit: foutje gewijzigd]
ik heb ooit ergens deze gekregen:
knip/plak dit in notepad (codepage 850) en hernoem de file naar iets.com
je kunt ook met DOSedit of notepad ff overtypen.. (copy con voor real programmers) Hoofdletter gevoeling enz...
Die 4e code is ascii teken 203
Dit reboot bijna iedere machine (NT en linux vangen het soms af)
code:
1
| HPSË |
knip/plak dit in notepad (codepage 850) en hernoem de file naar iets.com
je kunt ook met DOSedit of notepad ff overtypen.. (copy con voor real programmers) Hoofdletter gevoeling enz...
Die 4e code is ascii teken 203
Dit reboot bijna iedere machine (NT en linux vangen het soms af)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Allemaal bedankt voor de input, ik ben er nu uit.
Nu kan zelfs de grootste digibeet hier een image terugzetten van Boot-cd.
Nu kan zelfs de grootste digibeet hier een image terugzetten van Boot-cd.
Pagina: 1