Offerte - Zonnepanelen & Thuisbatterij Sanity-check

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tastiestemperor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-09 16:22
Afgelopen maanden wat zitten uitzoeken qua aanbieders van zonnepanelen en thuisbatterijen. (waarbij ik persoonlijk meer neig naar de grotere installateurs/aanbieders) Nou ik heb ik als volgt een offerte laten opstellen bij o.a. Nexus en Sunpower(?), omdat mijn buren die toevallig ook gebruikt hebben. (Is niet de doorslag, focus ligt op realistisch en financieel interessant)

Reden dat ik hierna kijk is een stukje verduurzamen en circulair wonen/leven in mijn jaren 80 woning. Daarnaast rijd ik al volledig elektrisch en was mijn verbruik vorig jaar 7000+KW. Wat in de toekomst meer zal zijn op het moment dat ik gas wegdoe en elektrisch ga koken/verwarmen.

13x 445 Zonnepanelen (Sunpower) [onbekend model]
1x Alpha Smile inverter
3x Alpha ESS 3.8kw batterij
Meterkast vernieuwing naar 3fase met Schneider apparatuur
Installatie van A-Z
Totaalprijs 13k (inc. btw)

Financiering hiervan zal gedeeltelijk via het warmtefonds gaan tegen 0% rente voor 10jaar.
Waarbij ik de gehele installatie eerder kan terugverdienen door de batterij te gebruiken voor de EPEX/Onbalansmarkt. Iets wat mij nog een beetje onduidelijk is, maar kennelijk wel nog interessant is als ik zo de topics op Tweakers lees.

Nou is dit in mijn optiek een vrij forse offerte en snap ik dat ze ook winst moeten maken op de installatie. Maar even qua sanity-check is dit een redelijk normaal aanbod of zitten ze ver boven marktprijs?
Kleinere/regionale partijen doen niet snel aan het plaatsen van batterijen, vandaar dat het voor mij lastig is om het 1:1 te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kan de ESS door de onbalans leveranciers als zonneplan en tibber aangestuurd worden?

Zo nee dan is dit een accu die niet rendabel kan zijn.

De accu’s staan voor 1300 pond op een Britse webshop… inc winst dus.
Blijft er pak hem beet €8000 over voor een 6kW PV systeem. Dat is nu te duur. Sunpower is echt niet voldoende bijzonder.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecretScientist
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-09 14:41
Vrijdag komen ze bij mij een kleinere installatie plaatsen met vergelijkbare onderdelen;
- 8x 455 zonnepanelen
- Alpha SMILE G3-T10-INV omvormer
- 1x Alpha ESS 3.8 kW batterij (verkoper gaf aan dat deze 1100 per stuk kosten ongeveer)
- installatie meterkast (is al 3fase)
- 'ombouwen' huidige zonnepanelen set.
- 4 optimizers voor aanwezige zonnepanelen uit nieuwbouwproject.

totaal: 6.1k (excl. btw).
Heb een paar offertes elders opgevraagd, allemaal duurder, maar vaak ook andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tastiestemperor
SecretScientist schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:06:
Vrijdag komen ze bij mij een kleinere installatie plaatsen met vergelijkbare onderdelen;
- 8x 455 zonnepanelen
- Alpha SMILE G3-T10-INV omvormer
- 1x Alpha ESS 3.8 kW batterij (verkoper gaf aan dat deze 1100 per stuk kosten ongeveer)
- installatie meterkast (is al 3fase)
- 'ombouwen' huidige zonnepanelen set.
- 4 optimizers voor aanwezige zonnepanelen uit nieuwbouwproject.

totaal: 6.1k (excl. btw).
Heb een paar offertes elders opgevraagd, allemaal duurder, maar vaak ook andere systemen.
Dan hebben we ongeveer bijna dezelfde opzet! Maar wel een flink verschil qua prijs, terwijl er maar 5 panelen verschil inzit... Andere offertes waren bij mij ook flink duurder, mag ik vragen welke partij deze komt leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:40
tastiestemperor schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:04:
Afgelopen maanden wat zitten uitzoeken qua aanbieders van zonnepanelen en thuisbatterijen. (waarbij ik persoonlijk meer neig naar de grotere installateurs/aanbieders) Nou ik heb ik als volgt een offerte laten opstellen bij o.a. Nexus en Sunpower(?), omdat mijn buren die toevallig ook gebruikt hebben. (Is niet de doorslag, focus ligt op realistisch en financieel interessant)

Reden dat ik hierna kijk is een stukje verduurzamen en circulair wonen/leven in mijn jaren 80 woning. Daarnaast rijd ik al volledig elektrisch en was mijn verbruik vorig jaar 7000+KW. Wat in de toekomst meer zal zijn op het moment dat ik gas wegdoe en elektrisch ga koken/verwarmen.

13x 445 Zonnepanelen (Sunpower) [onbekend model]
1x Alpha Smile inverter
3x Alpha ESS 3.8kw batterij
Meterkast vernieuwing naar 3fase met Schneider apparatuur
Installatie van A-Z
Totaalprijs 13k (inc. btw)

Financiering hiervan zal gedeeltelijk via het warmtefonds gaan tegen 0% rente voor 10jaar.
Waarbij ik de gehele installatie eerder kan terugverdienen door de batterij te gebruiken voor de EPEX/Onbalansmarkt. Iets wat mij nog een beetje onduidelijk is, maar kennelijk wel nog interessant is als ik zo de topics op Tweakers lees.

Nou is dit in mijn optiek een vrij forse offerte en snap ik dat ze ook winst moeten maken op de installatie. Maar even qua sanity-check is dit een redelijk normaal aanbod of zitten ze ver boven marktprijs?
Kleinere/regionale partijen doen niet snel aan het plaatsen van batterijen, vandaar dat het voor mij lastig is om het 1:1 te vergelijken.
Of dit redelijk is, lastig te zeggen. Je hebt sunpower panelen geoffereerd gekregen dit zijn echt by far de duurste panelen op de markt. De Alphe ess ben ik minder bekend mee. Overigens vindt ik zelf 13k echt veel geld voor zo een installatie.

Toevallig al eens maar een accu van bijvoorbeeld sessy gekeken of Homewizard batterij?

Welke regio zit je anders heb ik mogelijk interessante installateur voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tastiestemperor
Chrisverst schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:58:
[...]

Of dit redelijk is, lastig te zeggen. Je hebt sunpower panelen geoffereerd gekregen dit zijn echt by far de duurste panelen op de markt. De Alphe ess ben ik minder bekend mee. Overigens vindt ik zelf 13k echt veel geld voor zo een installatie.

Toevallig al eens maar een accu van bijvoorbeeld sessy gekeken of Homewizard batterij?

Welke regio zit je anders heb ik mogelijk interessante installateur voor jou.
Helaas ben ik zelf geen expert op het gebied van pv-installaties, dus ik laat me altijd adviseren door de installateur. Dat sunpower de duurste was, had ik al vernomen online. Echter kwam er los van garantie geen andere valide redenen voor het prijsverschil. (Daarnaast heb ik alleen offertes van 13k en 19k. Schrok zelf ook een beetje van die prijzen en heb geen lastige wensen denk ik)

Zelf zit in de regio zuid-limburg (maastricht), mocht je inderdaad connecties hebben graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:40
tastiestemperor schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:10:
[...]

Helaas ben ik zelf geen expert op het gebied van pv-installaties, dus ik laat me altijd adviseren door de installateur. Dat sunpower de duurste was, had ik al vernomen online. Echter kwam er los van garantie geen andere valide redenen voor het prijsverschil. (Daarnaast heb ik alleen offertes van 13k en 19k. Schrok zelf ook een beetje van die prijzen en heb geen lastige wensen denk ik)

Zelf zit in de regio zuid-limburg (maastricht), mocht je inderdaad connecties hebben graag :)
Ik stuur je DM met suggestie! Komt goed we helpen je op weg! Daar is tweakers voor.
Pagina: 1