Installatie sotfware LG N2R 1DB2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo55
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo

Ik heb een vraag

Ik heb een LG Nas N2R1DB2 nu wil ik deze weer gaan gebruiken.
Helaas ben ik de installatie DVD kwijt geraakt.

Weet iemand van jullie waar ik deze software kan vinden op Internet
Heb al van alles geprobeerd maar kan niets vinden

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Alvast bedankt
Mvg
Leo

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:07
https://www.lg.com/nl/ond...MZW2GyZKkKjH_YgvrOSXoLMqm

Neem aan dat je dan NAS DETECTOR of de LG INSTALL WIZARD nodig hebt?

Zou niet weten waarom je een DVD nodig moet hebben om je NAS te installeren namelijk?
Verder staat op de site ook firmware updates.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Met hierboven dus... (#spuit11)
Als ik op het type nummer Google dan kom ik netjes op de software en handleidingen pagina terecht. Daar is nog steeds firmware en de detector te downloaden.

hier
Of is dat niet wat je zoekt?

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 06-11-2024 13:11 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo55
Hallo
Ik kan de Nas wel detecteren maar dan krijg ik het scherm te zien zoals in de bijlage:
De firmware heb ik ook gezien maar weet niet hoe ik deze dan moet installeren[

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4NEIBdpvLlf-vYg9WodwU5f2lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KAGZ9gxrE59eitBds63Ro2P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Even voor de duidelijkheid: De laatst firmware update is van 2015, weet je zeker dat je deze NAS nog wilt gaan gebruiken? Als wel, dan zul je er echt moeite voor moeten doen, als ik het internet een beetje afstruin. Veel zaken die niet meer supported zijn kom ik tegen. Als je de NAS ook nog eens aan het internet wilt gaan hange, dan kan ik alleen maar zeggen, NIET DOEN... Er zullen allerhande kwetsbaarheden in zitten die niet meer opgelost gaan worden aangezien de NAS out of support is, vermoed ik zo maar eens...

Heb je de handleiding doorgenomen? Pagina 71...

Hmmm, wacht, ik zie dat het hoofdmenu blijkbaar een java(script) object is wat niet goed meer door je browser ondersteund wordt...
Ik denk ff met je mee, moment. O-)

Heb je wellicht nog Internet Explorer beschikbaar? Ik denk dat je naar een serieus oude browser op zoek moet om de firmware te laten functioneren. Ik zou eigenlijk hopen dat je de betreffende pagina ook kunt openen dmv een URL in de adresbalk aan te roepen, maar ik kan uit de handleidng niet opmaken of dit mogelijk is.

In deze video tuigt de maker speciaal een virtuele Windows XP machine op om de firmware up te daten.
Ik DENK dat dat de beste kans is om hem aan de praat te krijgen. De vraag is of je die moeite er in wilt steken... :?
Succes!

[ Voor 151% gewijzigd door ElCondor op 06-11-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo55
Hallo Elcondor
heb je al iets kunnen vinden
Mvg'
Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

leo55 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:56:
Hallo Elcondor
heb je al iets kunnen vinden
Mvg'
Leo
Zie mijn aangepaste post hierboven. Ik denk dat dat het best is wat je kunt doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo55
Hallo Elcondor

Bedankt voor je uitgebreide informatie.
Heb de video bekeken en het is inderdaad heel veel werk om de Nas weer geïnstalleerd te krijgen.

Is inderdaad ook al een oude Nas

Ik had gehoopt dat er nog iemand zou zijn die de installatie DVD nog had en mijn dan eventueel een kopie kon sturen of een iso bestand

Nogmaals bedankt voor je reacties
Mvg
Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:25
Heb je al eens op Marktplaats gezocht? Als die dingen niet meer courant zijn kan je wellicht voor zeer weinig een exemplaar (wellicht een stukke) op de kop tikken waar de DVD nog bij zit. Het is een gok... maar soms zijn dat soort dingen ook het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

leo55 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:21:
Hallo Elcondor

Bedankt voor je uitgebreide informatie.
Heb de video bekeken en het is inderdaad heel veel werk om de Nas weer geïnstalleerd te krijgen.

Is inderdaad ook al een oude Nas

Ik had gehoopt dat er nog iemand zou zijn die de installatie DVD nog had en mijn dan eventueel een kopie kon sturen of een iso bestand

Nogmaals bedankt voor je reacties
Mvg
Leo
Hallo Leo,

het is geen onwil dat we de DVD niet willen leveren, laat ik dat vooropstellen. Mijn oprechte vermoeden is echter dat je, zelfs met DVD in de hand, er niets aan hebt.
De software op de DVD is vermoedelijk gewoon de Detect Software en een enkele versie (wellicht niet eens de laatste) van de firmware.
Het is specifiek de Detect software die niet meer op moderne versies van Windows ondersteund wordt.
Zoals je zelf gezien hebt, bij het openen van Detect probeert hij aan de linkerkant een menu te laden waarin de optie zit om nieuwe firmware naar de NAS te uploaden. Echter, de techniek waarmee dit gedaan wordt, vermoedelijk JavaScript of Java, is een zulk oude versie dat deze niet meer door Edge of een moderne FireFox wordt ondersteund.
Vandaar ook eerder mijn vraag of je nog Internet Explorer bescchikbaar had, omdat deze HEEEEEEL misschien dit nog zou ondersteunen, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Tsja, oude software en oude hardware, uiteindelijk kun je er alleen wat mee als je echt de zin en de tijd hebt om je er in te verdiepen. Dat wordt echter al snel een heel technisch verhaal. Voor de een een leuk hobby projectje voor de ander een brug te ver.

Sorry dat we je niet verder konden helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leo55
Hallo ElCondor

Bedankt maar weer voor je reactie.

Mvg
Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:17
Er zijn genoeg browser extensies die ook IE kunnen emuleren, bv IEtab of IEability voor Chrome. Grote kans dat je daarmee de interface wel fatsoenlijk kan openen en de firmware update kan uitvoeren. Als het een beetje meezit kun je daarna weer met je reguliere browser de NAS bedienen. Ik zie in de changelogs wel iets over een nieuwe interface vanaf build 10094.

Let wel op dat het blijkbaar de schijven formatteert.
Pagina: 1